Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dráha, rychlost, čas.
Advertisements

Měření délky LC.
Název úlohy: 1.3 Čas. Reakční doba
Fyzikální veličiny a jednotky
Jednotky délky. Délková měřidla
Co je to pohyb ZŠ Velké Březno. Co budu na konci hodiny znát? Poznám definici pohybu a klidu. Zjistím, že pohyb je relativní. Pochopím význam pojmu vztažná.
MĚŘENÍ DÉLKY.
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
Jak můžeme popsat pohyb?
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Geodézie 3 (154GD3) Téma č. 3: Barometrické měření výšek.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_161_Hmotnost tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Téma: Fyzikální veličiny – délka
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Název úlohy: 1.1 Délka.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Víchová Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Fyzika 6. ročník Rozměry těles, délka Anotace
POHYB TĚLESA I (sekunda) FY – Sekunda Yveta Ančincová F – Sekunda
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
Rychlost a měření rychlosti
Rychlost rovnoměrného pohybu
Měření fyzikálních veličin
Výpisky z fyziky − 6. ročník
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
Měříme délku s různou přesností
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Rozměry těles, délka.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jitka Josefíková NÁZEV:VY_32_INOVACE_01 Jednotky délky - historie.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.3.
Rychlost Název školy: Základní škola Brána Nová Paka Autor: Bohumír Včelák Název: VY_32_INOVACE_7_08_FY_Rychlost Téma:Rychlost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-001 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - DÉLKA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 3.7.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Úvod do fyzikálního měření Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.15.
Optika – polostín, plný stín a vržený stín
Rozměry těles, délka.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Mezinárodní soustava jednotek SI (základní jednotky)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/fyzika
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
MĚŘENÍ DÉLKY.
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Měření délky.
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Mezinárodní soustava jednotek SI (základní jednotky)
Transkript prezentace:

Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.1 Délka

Etalon metru prototyp metru v podobě obdélníkové tyče z platiny s rozměry 1000 x 25 x 4,05 mm

Různé definice jednotky délky – metru: 30. března 1791 – metr = jedna desetimilióntina vzdálenosti od rovníku k severnímu pólu – zhotovena provizorní metrová tyč z mosazi. 10. prosince 1799 – 28. září 1889 – vzdálenost mezi dvěma linkami na standardizované tyči ze slitiny platiny a desíti procent iridia, měřeno při teplotě tání ledu. 6. října 1927 – délka měřená při teplotě 0 °C, mezi osami dvou linek vyznačených na prototypu metru ze slitiny platiny z 90 % a iridia 10 %, za normálního atmosférického tlaku a podepřeném dvěma válci o průměru nejméně jeden centimetr umístěnými symetricky ve stejné výšce a vzdálenosti 571 mm jeden od druhého

Současná definice metru 21. října 1983 – metr = vzdálenost, kterou urazí světlo ve vakuu (vzduchoprázdnu) během časového intervalu 1/ sekundy (tj. světlo urazí ve vakuu za sekundu přesně metrů).

Fyzikální princip Rozměry těles, případně vzdálenosti mezi tělesy, určujeme základní fyzikální veličinou, které říkáme délka l. Základní jednotkou délky je metr. Cíl Změřit pomocí ultrazvukového senzoru vzdálenost mezi tělesy. Pomůcky LabQuest, ultrazvukový senzor MD-BTD nebo GO- MOT, délkové měřidlo.

Schéma