NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._28.KORÝŠI TÉMA: KORÝŠI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stavba a funkce orgánů u živočichů
Advertisements

Digitalizace výuky Příjemce
Přírodopis 6. ročník Hmyz Mgr. Helena Roubalová.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Život se strunou hřbetní..
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_502_Př6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět : Přírodopis Ročník:
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Pavoukovci Mgr. Helena Roubalová
KORÝŠI.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Kroužkovci, členovci Přírodopis VY_32_INOVACE_171, 9. sada, Př3
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
Kmen: Členovci nejpočetnější skupina článkované tělo a končetiny
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_11.
vnější a vnitřní stavba těla rakovci mořští korýši další korýši
KORÝŠI A VZDUŠNICOVCI.
Členovci Vývojově nejvíce úspěšní bezobratlí na zemi
Členovci Základní škola a mateřská škola, Tupesy, Korýši
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová
Hmyz s proměnou dokonalou vajíčko – larva –kukla –dospělec zdroj:www
Členovci Korýši.
Nižší korýši Tereza Grycová Alžběta Kalábová Dita Martinková
Korýši Mgr. Helena Roubalová
Kmen: členovci II. Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se základními poznatky o třídě korýšů.
Třída:Korýši hlavohruď a zadeček 2 páry tykadel
Elektronická učebnice - II
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
KORÝŠI (ČLENOVCI) Eva Ječmínková Bi-Ze
ČLENOVCI KORÝŠI RYBNÍKA.
AUTOREM MATERIÁLU JE MGR. JIŘINA HAMZOVÁ, ZŠ DOBŘÍŠ, KOMENSKÉHO NÁM. 35, OKRES PŘÍBRAM INOVACE ŠKOLY – DOBŘÍŠ, EUPENIZESKOLAM.CZ PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK KORÝŠI.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se základními znaky a systematickým.
KORÝŠI.
podkmen: žabernatí třída: korýši
Kroužkovci.
Patří do skupiny členovců! Má přibližně druhů.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Dana Tvrzníková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_TEMA_KORÝŠI TEMA: Zástupci korýšů.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._29.RAKOVCI TÉMA: RAKOVCI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Měkkýši, kroužkovci, členovci - korýši
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._34.CHUŤOVÉ, ČICHOVÉ A HMATOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: CHUŤOVÉ,
Členovci. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky podkmene žabernatí klíčová slova : korýši, rak říční autor: Kamila Černá zpracováno:
ČLENOVCI 1. část PAVOUKOVCI KORÝŠI
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Portál eVIM Nižší korýši.
Živá a neživá příroda III. 3. přednáška
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Členovci Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_25_dělení členovců
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová) Ročník Cílová skupina
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_52_INOVACE_61_ Členovci- korýši- pavoukovci-učební text
Základní škola, Hradec Králové
Název školy Autor: Název: Téma: Číslo projektu: ZŠ a MŠ Březno
VY_32_INOVACE_04-40 Ročník: VI. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
Třída: KORÝŠI.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._28.KORÝŠI TÉMA: KORÝŠI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

ANOTACE: Tato prezentace je zaměřena na seznámení žáků s typickými znaky bezobratlých živočichů skupiny korýšů, jejím dalším dělením a významnými zástupci a jejich životem. Popisky ve formě bublin pomáhají rozvíjet logické myšlení žáků a jejich komunikační schopnosti. Získané poznatky žáků shrnují a zároveň prověřují dva krátké testy v závěru prezentace. Vyučující se může rozhodnout zda při výuce využije oba dva testy najednou nebo zda použije jeden test k závěrečnému opakování v této vyučovací hodině a druhý test k úvodnímu opakování v následující vyučovací hodině. Při prezentaci je vhodnější použít učebnu s interaktivní tabulí z důvodu aktivnějšího zapojení žáků do řešení připravených testů. Součástí prezentace je i práce žáků s učebnicí. Prezentaci je vhodné doplnit obrázky uvedených zástupců korýšů nebo případně přímo pozorováním těchto živých zástupců či jejich trvalých mikroskopických preparátů. Prezentace byla vytvořena dne a ověřena dne

Korýši krab humr - část I. kreveta Dokážeš nás správně pojmenovat? A) B) C) Nápověda: krab kreveta humr

- většina vodní živočichové - hlavohruď + zadeček 2 páry tykadel = vnější kostra chitin + uhličitan vápenatýběhem růstu svlékají + tvoří nový zranitelnější (sladké i mořské vody) - málo suchozemských Charakteristika - tělo u většiny kryto krunýřem 5 nebo více párů nohou Kde žijí? Čím je kryto jejich tělo? - různá funkce

Přehled některých soustav - dokonalejší žebříčkovitá - někteří celým povrchem těla - odděleného pohlaví - většina žábrami - DS Čím bude dýchat většina korýšů? - NS Urči typ nervové soustavy korýšů. zauzlinová rozptýlená žebříčkovitá - RS

Skupiny korýšů perloočky - drobní korýši (několik mm) - stojaté vody - z boku zploštělé okrouhlé tělo - složené oko - tykadla 2. páru - dlouhá + rozvětvená (pohyb) Odhadni jejich funkci. - potrava většiny: drobné organismy S pomocí obrázku v učebnici popiš jejich vzhled. - některé jsou dravé

buchanky - drobní korýši (několik mm) - moře i sladké vody Obr. buchanka obecná buchanka vznášivka - 2 váčky vajíček po stranách zadečku - 1 váček vajíček pod zadečkem samice - podlouhlý tvar těla se zřetelným článkováním - potrava drobné organismy draví parazité (hlavně ryb) ×

Vysvětli sám nebo s pomocí učebnice pojem plankton. rakovci - důležitá potrava ryb a dalších živočichů - součást planktonu perloočky buchanky Plankton = mikroskopické organismy (rostliny i živočichové) vznášející se ve vodě - o nich se dozvíte více v příští hodině přírodopisu - nenahraditelný v rámci potravního řetězce

Opakování I. 1) Doplň větu. Tělo korýšů tvoří tyto 2 hlavní části: a 2) Vyber pravdivé tvrzení. Korýši mají: 3) Rozhodni: Povrch těla většiny korýšů kryje a chrání krunýř. 4) Vyber pravdivé tvrzení. Korýši se vyskytují: a) 3 páry končetin b) 4 páry končetin c) 5 i více párů končetin ANO a) ve sladké vodě b) v mořic) na souši d) ve sladké i mořské vodě e) ve vodě i na souši hlavohruď …………………….…………………….. zadeček / NE

1) Rozhodni: Mezi korýše patří perloočky, buchanky a rakovci. 2) Doplň vysvětlení pojmu: Plankton = 3) Vyber pravdivé tvrzení: b) perloočky a buchanky jsou důležitou potravou ryb c) nervová soustava korýšů je zauzlinová d) většina korýšů dýchá celým povrchem těla Opakování II. ANO / NE ……………………………….…………….... mikroskopické organismy vznášející se ve vodě a) samička buchanky má pouze 1 váček vajíček

Použité zdroje - použité obrázky – kliparty galerie MS Office použitý nákres (obr. buchanka obecná) pochází z vlastní tvorby