Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_VV.kvinta.14 ŠkolaGymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 AutorMgr. Jana Kalvasová NázevImpresionismus PředmětVýtvarná výchova Tematická oblastVýtvarná výchova pro kvintu, sextu, 1. a 2. ročník SŠ Šablona III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Ročník kvinta Metodický list/Anotace Prezentace v power pointu obsahuje informace o impresionismu včetně obrázků, prezentace je zakončena otázkami a úkoly k tématu. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora
umělecký směr převažující ve Francii v 70. letech 19. století pojmenování dle obrazu Clauda Moneta – Imprese (1872) imprese= dojem nejdůležitější vyjadřovací prostředek: barevná skvrna zachycení přírody a světla malba v plenéru čisté jasné barvy, malíři nepoužívali černou
vyjádření osobního prožitku a vnějšího dojmu neopakovatelnost zachyceného okamžiku krátké tahy, doteky štětce nemíchaná barva- zářivá, jasná důležitý celek, nikoli jednotlivé detaily nové poznatky z vědeckého bádání, optiky, vynález fotografie, barvy v tubě hlavní náměty obrazů krajina příroda moderní město společenský život (divadla, kavárny, taneční zábavy)
1. Jaké jsou hlavní znaky impresionismu? 2. Vyhledej další umělecké směry konce 19. století a začátku 20. století. 3. Zjisti, jaký je rozdíl mezi impresionismem a expresionismem, zkus vysvětlit. 4. Vytvoř umělecký plakát o impresionistickém umělci.
[online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: