Práce s textem – čtení s porozuměním VY_32_INOVACE_1B_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1056 Sada 2 Jazyková komunikace Mateřská škola, Základní škola.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Advertisements

Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_18_ Rozvoj jazykových schopností 3 (SADA ČÍSLO 1)
Anotace: přímá řeč – rozšiřující učivo, oslovení Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup:
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty tázací VY_32_INOVACE_02 Sada 22 Základní škola T. G.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM02 Předmět: Český jazyk Ročník: 3. Klíčová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Pořadí vět VY_32_INOVACE_18 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka,
Škola.
Počítej slabiky - procvičování VY_32_INOVACE_2B_03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
ŽEHLENÍ VY_32_INOVACE_2C_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
Tísňová volání VY_32_INOVACE_1B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Naše škola VY_32_INOVACE_1C_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola.
Důležité budovy města - pošta VY_32_INOVACE_1C_06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Vlasy VY_32_INOVACE_5A_20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
Rok – významné dny VY_32_INOVACE_4A_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Zvířata v ZOO VY_32_INOVACE_2B_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Hasiči VY_32_INOVACE_1C_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Číslo 2 VY_32_INOVACE_1A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Obrázkové čtení VY_32_INOVACE_5B_20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Čtení Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Práce v domácnosti MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Práce s textem VY_32_INOVACE_1B_20
Druhy dopravních prostředků VY_32_INOVACE_5A_14
Psaní pohlednice VY_32_INOVACE_1B_17
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Čistota půl zdraví VY_52_INOVACE_26
Věta se skládá ze slov Název školy
Školník Kulda je jednička
Znaky podzimu – sklizeň ovoce a zeleniny VY_52_INOVACE_31
Číslo 3 VY_32_INOVACE_1A_03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vánoce VY_32_INOVACE_5A_15
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_20_chodíme do školy
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Stolování VY_32_INOVACE_5A_12
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Ph látek VY_32_INOVACE_1A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Hláska L VY_32_INOVACE_1B_03 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Zimní spánek zvířat VY_52_INOVACE_25
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Hláska H, h VY_32_INOVACE_5B_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Význam slov - procvičování VY_32_INOVACE_1B_16
Rok - Srpen VY_32_INOVACE_4A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 3 Rodinná a Občanská výchova MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Velikonoce VY_32_INOVACE_5A_16
Zvuky domova VY_32_INOVACE_4C_12
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Semafor pro chodce VY_32_INOVACE_5A_11
Exotické ovoce VY_32_INOVACE_5A_19
Jak dělá? VY_32_INOVACE_5B_06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mikuláš VY_32_INOVACE_5A_17
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy
Sada 3 Rodinná a Občanská výchova MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Práce s textem – čtení s porozuměním VY_32_INOVACE_1B_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 2 Jazyková komunikace Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny

AnotaceTento digitální učební materiál slouží k práci s literárním textem. Po přečtení krátkého článku následuje aktivita, která má podpořit lepší zapamatování příběhu. Žáci mají za úkol označit pomocí funkce skrytého zvýrazňovače věty, které se přímo vztahují k použitým obrázkům. Následujících šest snímků prověřuje porozumění přečteného textu. Úkolem žáků je odpovídat na uvedené otázky a vybírat správná tvrzení. Pakliže žáci zvolí správné řešení a kliknou na něj, dojde automaticky k jeho zvýraznění. Kliknutím na nesprávnou variantu dojde k jejímu zmizení a žákům se tak zužuje výběr z možností. Poslední snímek obsahuje aktivitu, při níž je zapotřebí vypnout prezentaci a vrátit se zpět do pracovního prostředí. Úkolem žáků je totiž řazení vět pod sebe tak, aby vznikl smysluplný příběh. Autor Období vytvoření materiálu Mgr. Eliška Libánská Říjen 2013 Speciální vzdělávací potřebyMentální retardace, Poruchy autistického spektra, ADHD Vzdělávací oborČeský jazyk a literatura Druh učebního materiáluInteraktivní DUM InovaceDíky novému softwaru je možné využívat rozšířených funkcí prezentace. Stupeň a typ vzděláváníPraktická škola jednoletá

PŘEČTI SI POZORNĚ TEXT JEDNOHO DEŠTIVÉHO RÁNA PAVEL ZASPAL A NEPŘIŠEL VČAS DO ŠKOLY. VZBUDILO HO AŽ ZVONĚNÍ TELEFONU. VOLAL MU JEHO KAMARÁD MIREK. PAVEL VYSKOČIL Z POSTELE, OBLÉKL SE A UTÍKAL ROVNOU DO ŠKOLY. PŘIŠEL AKORÁT VE CHVÍLI, KDY ZAČÍNALA HODINA ČESKÉHO JAZYKA. PANÍ UČITELKA ŽÁKŮM OZNÁMILA, ŽE BUDOU PSÁT DIKTÁT. VŠICHNI SI PROTO ZAČALI PŘIPRAVOVAT PSACÍ POTŘEBY. V TU CHVÍLI PAVEL ZJISTIL, ŽE DOMA ZAPOMNĚL SVŮJ ZÁŘIVĚ ŽLUTÝ PENÁL. NAŠTĚSTÍ VEDLE NĚHO SEDĚL MIREK, KTERÝ MĚL NAVÍC JEDNU PROPISKU, KTEROU PAVLOVI PŮJČIL. JEDNOHO DEŠTIVÉHO RÁNA PAVEL ZASPAL A NEPŘIŠEL VČAS DO ŠKOLY. VZBUDILO HO AŽ ZVONĚNÍ TELEFONU. VOLAL MU JEHO KAMARÁD MIREK. PAVEL VYSKOČIL Z POSTELE, OBLÉKL SE A UTÍKAL ROVNOU DO ŠKOLY. PŘIŠEL AKORÁT VE CHVÍLI, KDY ZAČÍNALA HODINA ČESKÉHO JAZYKA. PANÍ UČITELKA ŽÁKŮM OZNÁMILA, ŽE BUDOU PSÁT DIKTÁT. VŠICHNI SI PROTO ZAČALI PŘIPRAVOVAT PSACÍ POTŘEBY. V TU CHVÍLI PAVEL ZJISTIL, ŽE DOMA ZAPOMNĚL SVŮJ ZÁŘIVĚ ŽLUTÝ PENÁL. NAŠTĚSTÍ VEDLE NĚHO SEDĚL MIREK, KTERÝ MĚL NAVÍC JEDNU PROPISKU, KTEROU PAVLOVI PŮJČIL.

NAŠTĚSTÍ VEDLE NĚHO SEDĚL MIREK, KTERÝ MĚL NAVÍC JEDNU PROPISKU, KTEROU PAVLOVI PŮJČIL. JEDNOHO DEŠTIVÉHO RÁNA PAVEL ZASPAL A NEPŘIŠEL VČAS DO ŠKOLY. VZBUDILO HO AŽ ZVONĚNÍ TELEFONU. VOLAL MU JEHO KAMARÁD MIREK. PAVEL VYSKOČIL Z POSTELE, OBLÉKL SE A UTÍKAL ROVNOU DO ŠKOLY. PŘIŠEL AKORÁT VE CHVÍLI, KDY ZAČÍNALA HODINA ČESKÉHO JAZYKA. PANÍ UČITELKA ŽÁKŮM OZNÁMILA, ŽE BUDOU PSÁT DIKTÁT. VŠICHNI SI PROTO ZAČALI PŘIPRAVOVAT PSACÍ POTŘEBY. V TU CHVÍLI PAVEL ZJISTIL, ŽE DOMA ZAPOMNĚL SVŮJ ZÁŘIVĚ ŽLUTÝ PENÁL. ZVÝRAZNI VĚTY, KTERÉ SE PŘÍMO VZTAHUJÍ K OBRÁZKŮM.

JAKÉ BYLO VENKU POČASÍ, KDYŽ PAVEL ZASPAL? KLIKNI NA SPRÁVNOU ODPOVĚĎ SVÍTILO SLUNÍČKO PRŠELO SNĚŽILO

VYBER SPRÁVNÁ TVRZENÍ A KLIKNI NA NĚ PAVEL A MIREK JSOU SPOLUŽÁCI. PAVEL A MIREK JSOU KAMARÁDI. PAVEL A MIREK JSOU NEPŘÁTELÉ. PAVEL NEZNÁ MIRKA.

VYBER SPRÁVNÁ TVRZENÍ A KLIKNI NA NĚ PAVEL VSTAL VČAS A NEŽ ODEŠEL DO ŠKOLY, NASNÍDAL SE. PAVEL ZASPAL. MIREK SI ANI NEVŠIML, ŽE PAVEL NENÍ VE ŠKOLE. PAVLA VZBUDILO ZVONĚNÍ BUDÍKU. KDYŽ MIREK ZJISTIL, ŽE PAVEL NENÍ VE ŠKOLE, VOLAL MU, ABY ZJISTIL, CO SE DĚJE.

KLIKNI NA SPRÁVNOU ODPOVĚĎ CO PAVEL ZAPOMNĚL DOMA? ORANŽOVOU AKTOVKU SVAČINU ŽLUTÝ PENÁL MODROU ČEPICI ZELENÝ PENÁL FIALOVOU ČEPICI DOMÁCÍ ÚKOL

SEŘAĎ VĚTY POD SEBE TAK, ABY PŘÍBĚH DÁVAL SMYSL JEDNOHO DNE PAVEL ZASPAL. VZBUDIL HO AŽ JEHO KAMARÁD MIREK PO TELEFONU. PAVEL HNED VSTAL A UTÍKAL DO ŠKOLY. TAM ZJISTIL, ŽE DOMA ZAPOMNĚL PENÁL. MIREK MU ALE PŮJČIL SVOU PROPISKU A VŠE DOBŘE DOPADLO.

Zdroje Microsoft Office - Klipart