POZNÁVÁNÍ MIKROSVĚTA. Okolní svět vnímáme smysly vysvětlujeme rozumem necháváme působit na sebe ovlivňujeme svou činností 1/8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Barbora Dašková 3.ročník
Advertisements

SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
Dráha, rychlost, čas.
Štěpán Pavíza 3.A leden 20111Property of Pavíza's company. Do NOT copy.
Vybrané kapitoly z obecné a teoretické fyziky
1 ÚVOD.
Člověk a Příroda Člověk až do historicky nedávných dob byl přirozenou součástí přírody. Byl přímo závislý na tom, co dokázal z prostředí ve kterém žil,
Proč se učíme fyziku? O čem fyzika je?
FYZIKA VÝZNAM FYZIKY METODY FYZIKY.
Jan Čebiš Vývoj modelu atomu.
Struktura atomu Podmínky používání prezentace
1. ÚVOD DO GEOMETRICKÉ OPTIKY
Elektromagnetické záření látek
Digitální učební materiál
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_ZRYCHLENI.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _601 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
CHEMIE KOLEM NÁS.
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
FYZIKA 1 Obsah a metody fyziky 1.1 O čem fyzika pojednává
1 Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_11 Tematická.
Vybrané kapitoly z fyziky se zaměřením na atomistiku a jadernou fyziku
Co je to čas?? Šimon Zdvořák, Tomáš Gogár Čas je trik, kterým se příroda brání tomu, aby se vše stalo najednou. John A. Wheeler.
9. VZTAH MEZI ENERGIÍ A HMOTNOSTÍ
Z čeho a jak je poskládán svět a jak to zkoumáme
Úvod Co je to fyzika? Čím se tato věda zabývá?.
Měření času Projekt z fyziky.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Standardní model částic
Vybrané kapitoly z fyziky Radiologická fyzika
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Kmitání.
Vybrané kapitoly z fyziky Radiologická fyzika Milan Předota Ústav fyziky a biofyziky Přírodovědecká fakulta JU Branišovská 31 (ÚMBR),
Vektorový součin a co dál?
Tajemství mikrosvěta České vysoké učení technické v Praze
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Optická prostředí Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
DiFy - P , Fyzika jako vyučovací předmět RVP a ŠVP Časová dotace pro fyziku na ZŠ Význam fyziky pro všeobecné vzdělání.
Jaderné reakce (Učebnice strana 133 – 135) Jádra některých nuklidů jsou nestabilní a bez vnějšího zásahu se samovolně přeměňují za současného vysílání.
Provázání ve fyzice.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Ohmův zákon akustiky Δx=c Δt ρc=Z … akustická impedance.
VAZEBNÁ ENERGIE A ENERGIE REAKCE. Pronikání do mikrosvěta molekuly se skládají z atomů atomy se skládají z jader a elektronů jádra se skládají z protonů.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Fyzika II, , přednáška 11 FYZIKA II OBSAH 1 INERCIÁLNÍ A NEINERCIÁLNÍ SYSTÉMY 2 RELATIVISTICKÉ DYNAMICKÉ VELIČINY V INERCIÁLNÍCH SYSTÉMECH 3 ELEKTROMAGNETICKÉ.
Úvod do fyziky SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal.
FOTOELEKTRICKÝ JEV.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_05 Název materiáluFotoelektrický.
SVĚT MOLEKUL A ATOMŮ. Fyzikální těleso reálný objekt konečných rozměrů látkové skupenství – pevné – kapalné – plynné – Plazmatické spojité a dále dělitelné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_09 Název materiáluKvantování.
VLNOVÉ VLASTNOSTI ČÁSTIC. Foton foton = kvantum elmag. záření vlnové a zároveň částicové vlastnosti mimo představy klasické makroskopické fyziky Louis.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
KVANTOVÁ MECHANIKA. Kvantová mechanika popisuje pohyb v mikrosvětě vlnový charakter a pravděpodobnost výskytu částice rozdílné rovnice a zákony od klasické.
Identifikace modelu Tvorba matematického modelu Kateřina Růžičková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_12 Název materiáluPeriodická.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 20. Astrofyzika Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních škol.
Vesmír Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a přírodními jevy.
Fyzika – vybrané kapitoly
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
1. Obsah a význam fyziky, struktura látek
Elektronový obal atomu
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Paměť Mgr. Vladimír Velešík.
Psychické procesy - vnímání
19. Atomová fyzika, jaderná fyzika
POZNÁVÁNÍ MIKROSVĚTA.
Fyzika mikrosvěta.
SVĚT MOLEKUL A ATOMŮ.
Člověk a příroda Fyzika.
Transkript prezentace:

POZNÁVÁNÍ MIKROSVĚTA

Okolní svět vnímáme smysly vysvětlujeme rozumem necháváme působit na sebe ovlivňujeme svou činností 1/8

Makrosvět – denní zkušenosti – běžných rozměrů (metr) – běžných časových intervalů (sekunda) – běžných rychlostí (kilometr za hodinu) – běžných energií (kilojoule) →zpřesňujeme, zrychlujeme, pracujeme s většími a většími rychlostmi zákony klasické fyziky 2/8

Mikrosvět velmi malé rozměry krátké časové intervaly → jiná zkušenost, jiné zákony pohybu kvantová fyzika 3/8

Mikrosvět 4/8 Mikrosvět není náš zmenšený svět, je to svět úplně jiný, nezvyklý, jaký nemůžeme popsat názornými modely našeho makrosvěta.

Ovlivněni mikrosvětem vznik a vývoj vesmíru – procesy uvnitř hvězd – zrod a zánik hvězd základní struktura makrosvěta – vše co známe tvořeno atomy – veškeré chemické procesy vznik procesů ovlivňujících každodenní život – fotosyntéza, biologické procesy 5/8

Ovlivněni mikrosvětem tvorba nových látek konstrukce tranzistorů integrovaných obvodů laserů využití jaderné energie bez znalosti mikrosvěta nevysvětlíme mnohé skutečnosti makrosvěta 6/8

Opakování Makrosvět je svět naší přímé zkušenosti – vnímáme jej svými smysly – popisován klasickou fyzikou Mikrosvět je světem jevů ve velmi malých měřítkách – nevnímáme smysly, pomocí fyzikálních přístrojů – odlišné vlastnosti od našich obvyklých představ – popisován kvantovou fyzikou 7/8

POUŽITÉ ZDROJE 1.Štoll I.: Fyzika pro gymnázia/ Fyzika mikrosvěta, Prometheus, Praha Grafická úprava a ilustrace: Marie Cíchová 8/8