Telefonická krizová pomoc
terénní služba poskytovaná na přechodnou dobu osobám, které se nacházejí v situaci ohrožení zdraví nebo života nebo v jiné obtížné životní situaci, kterou přechodně nemohou řešit vlastními silami
Základní úkony telefonické krizové pomoci a) telefonickou krizovou pomoc, b) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Cílová skupina telefonické krizové pomoci Kdokoli nacházející se v krizové situaci, potřebující pomoc, radu, vyslechnutí Věkové omezení není (od 6 let - ….)
Úhrada za služby Služby jsou poskytovány bezplatně.
Příklad telefonické krizové pomoci Linka bezpečí je bezplatná telefonická linka krizové pomoci pro děti a mladistvé (do 18 let, studenti do 26 let). Je v provozu 24 hodin denně po celý rok, anonymní ová poradna Linky bezpečí
Příklad vzdělání pracovníků linky výcvik v telefonické krizové intervenci akreditovaný u MPSV zaškolení ve specifikách práce na Lince bezpečí a náslechy práce s klientem sám vede hovory pod dohledem konzultantů nakonec může konzultant pracovat na Lince bezpečí samostatně
Linka bezpečí provozuje také: Linka vzkaz domů - dítě (do 18 let) tě vyhodili z domova utekl/a jsi z domova utekl/a jsi z ústavu bojíš se vrátit domů přemýšlíš o útěku Rodičovská linka
Organizace provozující telefonické linky krizové pomoci Bílý kruh bezpečí – DONA linka CSS Praha – Pražská linka důvěry Elpida o.p.s – linka seniorů Občanské sdružení ONŽ – pro ženy a dívky Remedium o.s. – telefonická krizová pomoc ROSA – centrum pro týrané a osamělé ženy Sdružení linka bezpečí – linky bezpečí
Zdroje Zákon č. 108/2006 Sb. O sociálních službách (§ 55), vyhláška č. 505/2006 Sb., (§ 20) me.asp do?pg=1&sd=telefonick%C3%A1+krizov%C3% A1+pomoc&zak=Pardubick%C3%BD&zaok=Chr udim&SUBSESSION_ID= _8 do?pg=1&sd=telefonick%C3%A1+krizov%C3% A1+pomoc&zak=Pardubick%C3%BD&zaok=Chr udim&SUBSESSION_ID= _8