NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_08 Ekologie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ Markéta Hanzalová.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Sladkovodní a mořské ryby Pětilístek: ryby
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_12_Ryby,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_ 09 PRVKY.
Obojživelníci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Jitka Marečková Název: VY_32_INOVACE_10C_2_Ryby _I_sladkovodní Téma:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/07 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_10_20.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_10 SULFIDY.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/08 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_03_20.
Charakteristika rybího masa
RYBY (zajímavosti) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_18_20 Hory
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Výukový materiál VY_52_INOVACE_22_ Poznavacka_ryby
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
MĚKKÝŠI - MLŽI žijí ve sladké i slané vodě
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
RYBY – přehled zástupců
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_07_ Ovoce
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
Sada:Přírodopis,2. stupeň
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Základní škola Kladruby
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_11_20 Tundra
Základní škola Kladruby
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Rozmnožování a chov ryb
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_32_Jaro Téma: Jaro
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_08 Ekologie ryb TEMA : Přírodopis 7. ročník ČÍSLO PROJEKKTU: 2674/21/7.1.4/2011

Anotace Prezentace slouží k tématu: Ekologie ryby Slide 3 – 5 – teorie – výukový rozhovor Slide 6 – opakování: vyber správnou možnost Slide 7 – ryby podle prostředí Slide 8 – najdi ve větě jméno ryby

Ekologie ryb Podle způsobu výživy: 1) dravé – štika, okoun, candát, sumec 2) nedravé – (hmyz, drobní korýši, rostlinná potrava) kapr, lín, plotice Podle prostředí vod: a) Slaná voda – tuňák, treska, sardinky b) Sladká voda – štika, kapr, cejn, candát, sumec,… c) Brakická voda – úhoř říční – tře se v Sargasovém moři - losos obecný (atlantský) – žije v moři, tře se v bystřinách

Rozmnožování ryb Oddělené pohlaví Samice – JIKERNAČKY – jikry (vajíčka) Samci – MLÍČÁCI – mlíčí (spermie) Vnější oplození – samice při tření vypouštějí jikry do vody, samci vypouštějí hustou bílou tekutinu – mlíčí. Z oplozených vajíček – PLŮDEK (potěr). Některé mají oplození vnitřní a jsou živorodé

Rybnikářství Od 15. století první rybníky – tzv. říční rybníkářství Rozvoj průmyslu a regulace břehů – klesá populace ryb Dnes: SPORTOVNÍ RYBOLOV – podléhá přísným zákonům a předpisům. 2, 8 miliónu kusů ryb o celkové hmotnosti 2, 9 miliónu kg. Tradice v ČR – chov kaprů – rybníky různých velikostí, kde do hlavního rybníka se dávají ve věku 3 let, kdy jsou z nich na podzim vyloveni. Poté se nechají v sádkách – zbavení bahnitého zápachu.

Vyber správnou možnost Ryby jsou – nejsou většinou odděleného pohlaví. Ryby žijí – nežijí v brakických vodách. Ryby jsou – nejsou vodní obratlovci. Jejich oplození je – není většinou vnější. Ryby jsou - nejsou dravé a jsou – nejsou nedravé. Ryby dýchají žábrami – plícemi. Tělesná teplota ryb je proměnlivá – neproměnlivá. Tukovou ploutvičky některé ryby mají – nemají. Kostru mají chrupavčitou – kostěnou.

Zařaď uvedené ryby do prostředí, ve kterém žijí Mřenka, lín, kapr, pstruh, sumec, střevle. Studené rychle tekoucí vody Teplé pomalu tekoucí vody

Ve skrývačce najdi název ryby Při dešti kabát je výhoda. Naše prodavačka prodala i svého manžela. Dali pantofle do výprodeje. Na louce rozkvetly upolíny a dokonce i vstavače. Mami, kup struhadlo na zelí.

Zdroj Rychnovský B., Odstrčil M., Popelková P., Kubešová S., 2008, Přírodopis STRUNATCI, NOVÁ ŠKOLA, 100 s. Čabrdová V., Hasch F., Sejpka J., Vaněčková I., 2003, Přírodopis 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, 2005, FRAUS, 128 s.