Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.11_napoleonuv_pad Datum: 21.11.2012 Ročník: osmý Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Napoleon Bonaparte - bitvy
Advertisements

, Ajaccio-Korsika – , Svatá Helena
Napoleonské války Evropa na počátku 19. století.
Napoleon Bonaparte SORRY!.
Malý velký muž Císař a válečník
Evropa za napoleonských válek
Direktorium a konzulát
Autor: Mgr. Alena Jirsáková Datum: Ročník: 8. ročník
Napoleonské války.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Pád Napoleona I..
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Napoleonská doba Dějepis VY_32_INOVACE_320, 16. sada, D Anotace
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Napoleon Bonaparte Sen o ovládnutí Evropy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Napoleon Bonaparte (15.srpna května 1821)
Napoleon Bonaparte – ruské tažení a pád
Bonapartův přechod přes Alpy
Napoleonské války.
Napoleon Bonaparte.
Vypracoval Pavel Piterna
Napoleon Bonaparte a napoleonské války
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Napoleon I..
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 26-opakování Evropy AnotaceOpakování Evropy AutorMgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný výstupŽáci si zopakují získané.
Napoleon Bonaparte - císařství
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.02_pomoc_lidem_v_nouzi Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.8.A.1_vznik_usa Datum: Ročník: osmý Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
NAPOLEON BONAPARTE  vládne jako první konzul  má velké pravomoci: a)Výkonná moc b)jmenuje ministry c) zákonodárná moc – dohlížel i na schvalování zákonů.
NAPOLEON BONAPARTE. Nar. na Korsice; Vojenská škola – dělostřelectvo; Měřil jen 165 cm.
NAPOLEONSKÉ VÁLKY Orel Napoleonova císařství.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
Počátky a první porážka Mgr. I. Roubalíková
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NAPOLEON BONAPARTE.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Francie válčila nepřetržitě od roku 1792 až do roku 1815:
Napoleonské války Autor: Lenka Mulačová
Anotace: Prezentace pro 8. ročník. POMOCNÝ MATERIÁL K VÝKLADU
Napoleon Bonaparte a napoleonské války
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Císařství Napoleona I..
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Vláda direktoria ( ) po odstranění jakobínské diktarury nová ústava opět zaveden volební cenzus parlament = rada pětiset + rada.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Napoleon I. Bonaparte a jeho bitvy
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Napoleonské války OPAKOVÁNÍ
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.11_napoleonuv_pad Datum: Ročník: osmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Napoleonův pád Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA NAPOLEONŮV PÁD Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku a slouží k opakování událostí z posledních let vlády Napoleona.

Doplň text, aby odpovídal pravdě Napoleon vyhlásil kontinentální (b)___________________, aby zničil ekonomicky (V)_________________. To však nerespektoval (r) __________________Alexandr I., proto se Napoleon rozhodl uspořádat (v)_____________________________, která začala roku ________. (R) _______________ vojsko ustupovalo. První bitva se odehrála u Borodina. Pak se (r)__________ vojska opět stáhla. Když dorazil Napoleon do (M) ____________, zjistil, že je vypálená a bez zásob. Napoleon chtěl přezimovat jinde, ale to mu nepřátelská vojska nedovolila. Francouzská vojska byla nucena (u)___________________ v kruté zimě stejnou cestou, jakou přišla. Vojáci byli bez (z)_____________. Umírali hlady a mrzli. Po tažení do (R) _____________ zbyla z francouzské armády jen asi desetina mužů. Blokáda; Velkou Británii; ruský car; vojenskou výpravu; 1812; ruské; ruská; Moskvy; ustupovat; zásob; Ruska

Mapa Evropy za napoleonských válek

V rámci Napoleonova tažení do Egypta byla objevena památka, na které byl zaznamenán text v egyptském a řeckém písmu. Vědec Jean- Francois Champoliion díky ní rozluštil egyptské hieroglyfy. Jak se nazývá tato památka? __________________________ Rosettská deska Urči památku

Spoj rok a bitvu, urči vítěze __________ Bitva u Trafalgaru Bitva u Borodina Bitva u Slavkova Bitva u Lipska Bitva u Waterloo 10/1805- b. u Trafalgar, vítězem VB; 12/1805 – b. u Slavkova, vítězem Napoleon; 1812-b. u Borodina, nerozhodně; b- u Lipska, vítězem Rusko, Prusko, Rakousko; b. u Waterloo, Napoleon definitivně poražen, vítězem VB a Prusko 10/180512/

Přiřaď osobnosti k jejich oboru a národnosti Nelson Kutuzov Goya Suvorov Orlík Napoleonův syn z druhého manželství Ruský maršál, který bojoval s Napoleonem u Borodina Ruský vojevůdce, který bojoval s Napoleonem v Itálii Španělský malíř Anglický admirál, který porazil Napoleonovo loďstvo u mysu Trafalgar

Urči, o jakou významnou osobnost jde 1.Tento panovník byl posledním císařem Svaté říše římské, ale také prvním císařem rakouským. _________________ František II./ I. 2. Tento ruským carem bojoval proti Napoleonovi u Lipska v roce __________________ Alexandr I.

Rozlušti přesmyčky a přiřaď vysvětlení HVELTÉSÁK BLIREUPAK__________ TÁVSA LENEHA__________ VSBAATÁK BLIREUPAK __________ _________ BAEL __________ SLOEPK SÝKRNÝ__________ ŠVÝCARSKO NIZOZEMÍ Ostrov, kde Napoleon dožil Ostrov, kam byl poslán Napoleon Území Svaté říše římské, které dobyl Napoleon Elba- ostrov; Helvétská republika- Švýcarsko; Svatá Helena- ostrov; Batavská republika – Nizozemí; Rýnský spolek- území Svaté říše římské dobyté Napoleonem

POUŽITÉ ZDROJE Uvedené zdroje [ on-line] [cit ]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www: (snímek 2) ima_Thule).png?uselang=cs (snímek 3) ima_Thule).png?uselang=cs (snímek 4) (snímek 4) g (snímek 5) g (snímek 6) (snímek 7) (snímek 7) (snímek 8) _Napol%C3%A9on_Ier_quittant_l%27%C3%AEle_d%27Elbe_-_1836.jpg (snímek 8) _Napol%C3%A9on_Ier_quittant_l%27%C3%AEle_d%27Elbe_-_1836.jpg

SHRNUTÍ AnotacePrezentace je určena žákům osmého ročníku a slouží k opakování událostí z posledních let vlády Napoleona. AutorMgr. Sandra Jaklová Jazykčeština Očekávaný výstupŽáci vyjmenuje vojenské úspěchy a neúspěchy Napoleona I., popíše jeho pád a konec Klíčová slovaNapoleon Bonaparte, Francie, počátek 19. století, napoleonské války Druh učebního materiáluprezentace Druh interaktivityaktivita Cílová skupinažák Stupeň a typ vzdělávánízákladní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina13 – 14 let Celková velikost kB

METODICKÁ POZNÁMKA Snímek 2- Žáci doplní do textu správné odpovědi (po kliknutí se objeví správné odpovědi). Snímek 3- Prohlédneme si mapu Evropy – diskuze: Cíle Napoleona, úspěchy, sesterské republiky apod. Snímek 4- Žáci doplní jméno významné památky po kliknutí se objeví správné odpovědi). Snímek 5- Žáci spojí rok a bitvu, doplní vítěze či poražené po kliknutí se objeví správné odpovědi). Snímek 6- Žáci spojí osobnost s popisem po kliknutí se objeví správné odpovědi). Snímek 7- Žáci určí, o jaké významné panovníky se jedná po kliknutí se objeví správné odpovědi). Snímek 8- Žáci vyluští přesmyčky a spojí s vysvětlením po kliknutí se objeví správné odpovědi).