Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Pinkrová Název : VY_52_INOVACE_16_Význam.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jindřiška Šmídová Název : VY_32_INOVACE_10_Counting.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_04_SHODA.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
N Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_03_Věcné učení_10_9. ročník_Chřipka – léčba onemocnění a možnosti prevence Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr.Eva Konopová Název : VY_32_INOVACE_08_Hudba.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_10_PSANÍ.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Blanka Krejsová Název : VY_52_INOVACE_35_Teplota.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Odporové síly SPUSTIT TEST. Odporové síly SPUSTIT TEST.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_23_FYZIKA
7.ROČNÍK Hydraulická zařízení VY_32_INOVACE_ Název školy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Brzdné síly
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
TEPLOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_12_29.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_FYZIKA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Procvičení a upevnění učiva
Tření-souhrnná cvičení
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Procenta v „autařské“ praxi
Věcné učení Bezpečné chování ve škole, při hrách, výletech, koupání
Autor: Kouglová Rita Název : VY_32_INOVACE 14C_07 Téma Zimní příroda
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Fyzika 7.ročník ZŠ Tření, Třecí síla Creation IP&RK.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Věcné učení První pomoc
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková TEMA: VY_32_INOVACE_15_Lidské tělo II.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
Tření – pokračování. Valivé tření Při valivém tření je třecí síla mnohem menší než při tření smykovém. (kolo – významný vynález) Klidové tření Třecí síla.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Pinkrová Název : VY_52_INOVACE_16_Význam třecí síly v denní praxi Sada: Fyzika 7.ročník Téma: Význam třecí síly v denní technické praxi Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

Anotace Ročník7. Druh materiáluPrezentace pro interaktivní tabuli PomůckySešit, ukázky ložisek Cíl (inovace)Procvičení a pochopení významu tření v denní praxi ne různých příkladech Metodické pokyny Otázky zodpovídat ústně formou diskuse, důležité poznatky zapsat

Význam třecí síly v denní technické praxi 7.ročník

V kterých případech působí tření nepříznivě? Může být pro nás třecí síla užitečná?

V kterých případech působí tření nepříznivě? Stykové plochy se o sebe odírají, třou, zahřívají se, opotřebovávají se. Někdy třecí sílu musíme zbytečně překonávat třeba při přemisťování předmětů. Příčinou je příliš velká třecí síla. V těchto případech třecí sílu zmenšujeme.

Třecí sílu zmenšujeme upravujeme plochy součástek broušením, leštěním… oddělujeme je od sebe vrstvou oleje, vazelíny, vody - tobogán… používáme kuličková, válečková ložiska… apod.

Může být pro nás třecí síla užitečná? Třecí sílu naopak potřebujeme při chůzi, pohonu řemenem, při jízdě autem, vlakem, při brždění, na náledí… V těchto případech je třecí síla příliš malá. V těchto případech třecí sílu zvětšujeme. ANO

Třecí sílu zvětšujeme sypeme silnice, chodníky při náledí štěrkem používáme zimní pneumatiky s hrubším vzorkem v horách na sněhu používáme sněhové řetězy měníme včas brzdová obložení v zimě a do hor nosíme boty s drsnou podrážkou

Procvičení Proč se ti tkaničky u bot, které jsou z umělých vláken, rozvážou snadněji než tkaničky bavlněné? U bavlněných tkaniček je větší klidová třecí síla. Proč při hraní houslista potírá smyčec kalafunou? Kalafuna se nanáší na žíně smyčců pro zvýšení třecí síly. Co uděláš, když ti nejde sundat z prstu prstýnek? Ruce si namydlím a prstýnek snáze stáhnu – zmenším třecí sílu.

Procvičení Co poradíš kamarádovi, který nemá dost sil k přemístění velké skříně po podlaze? Podlož si pod skříň stěhovací válečky Proč jsou pod hlavičkou hřebíku příčné vrypy? Zvýší se klidová třecí síla. Jak se podařilo ve starověkém Egyptě lidem postavit pyramidy, když neměli současné stroje? Využívali valivé tření, při kterém je třecí síla menší.

Citace Ilustrace: