Planeta Země Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a přírodními jevy a mediálními sítěmi. Datum vytvoření Ročník 4. ročník osmiletého gymnázia Stručný obsah Zázrak ve vesmíru - Země, Způsob využití Postupně procházíme listy prezentace až na stranu 6. Žáci samostatně odpovídají. Správnost odpovědí zhodnotí vyučující. Potom žáci přistoupí k praktické části výuky. Autor Petr Faron Kód VY_32_INOVACE_38_EFAR09
Zrození Země Vytvoř si představu o fázích zrodu naší planety: 1)Žhavé plyny 2)Vytváření zemského jádra 3)Vznik zemské kůry – sopečná činnost 4)Utváření atmosféry a přítomnost vody na zemi 5)Pohyby zemských desek, utváření kontinentů a oceánů Učitel žáky motivuje například ukázkami obrazového materiálu, dokumenty podle vlastního výběru, provázenými vysvětlujícími komentáři, vede s žáky dialog – žáci přispívají vlastními vědomostmi a poznatky k tématu. Výstupem je samostatná výtvarná práce vybraného námětu.
Život Země Vytvoř výtvarnou představu o výskytu živého organismu na Zemi, o jeho vývoji přes nespočetné množství forem, v neustálé snaze přizpůsobovat se změnám a přežít jak ve vodě, na souši tak i ve vzduchu. Učitel žáky motivuje například ukázkami obrazového materiálu, dokumenty podle vlastního výběru, provázenými vysvětlujícími komentáři, vede s žáky dialog – žáci přispívají vlastními vědomostmi a poznatky k tématu. Výstupem je samostatná výtvarná práce vybraného námětu.
Vztah člověka k rodné planetě Popiš způsoby vlivu lidské činnosti na přírodu. Urči, které ovlivňují přírodu pozitivně a ty které mají negativní dopad. Najdi nejvýznamnější jevy a charakterizuj je způsobem oslavujícím, polemizujícím či kritizujícím. Příklady hledej například ve vztahu příroda – architektura a projekty civilizace, vývoj technologií, životní potřeby a životní styl, konflikty mezi národy. Učitel žáky motivuje například ukázkami obrazového materiálu, dokumenty podle vlastního výběru, provázenými vysvětlujícími komentáři, vede s žáky dialog – žáci přispívají vlastními vědomostmi a poznatky k tématu. Výstupem je samostatná výtvarná práce vybraného námětu.
Osídlování jiné planety lidmi Vytvoř si vlastní výtvarnou představu možné reality. Sděl svoji úvahu o možných příčinách takových alternativních řešení. Vyhledej již dnes navržené a některé i realizované projekty Učitel žáky motivuje například ukázkami obrazového materiálu, dokumenty podle vlastního výběru, provázenými vysvětlujícími komentáři, vede s žáky dialog – žáci přispívají vlastními vědomostmi a poznatky k tématu. Výstupem je samostatná výtvarná práce vybraného námětu.
Poselství ze Země mimozemským civilizacím Vytvoř vlastní návrh takového poselství. Učitel žáky motivuje například ukázkami obrazového materiálu, dokumenty podle vlastního výběru, provázenými vysvětlujícími komentáři, vede s žáky dialog – žáci přispívají vlastními vědomostmi a poznatky k tématu.