Práce specialistů SKPV s traumatizovanými oběťmi- zkušenosti klinického psychologa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Dana Linhartová CZ.1.04/3.4.04/ Rodina a práce: PROČ NE?
Název Heslo/motto Datum
Zkušenosti OSPOD s hostitelskou péčí
Sourozenec u porodu? ANO či NE?
Kulatý stůl-Paliativní medicína evropské zkušenosti
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Agrese a šikana jako pedagogické jevy
Obecná a vývojová psychologie dne
DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
Vývoj dětské kresby Kresba lidské postavy.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY doplňkový seminář k projektu
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
AKTUÁLNÍ PROBLÉMY NA ÚSEKU ODHALOVÁNÍ A VYŠETŘOVÁNÍ SEXUÁLNĚ MOTIVOVANÉ TRESTNÉ ČINNOSTI PÁCHANÉ NA DĚTECH mjr. Mgr. Jan Machuta 3. oddělení SKPV OOK.
Představuje pilotní projekt s názvem POLIS. ... je sociálně preventivní pilotní projekt... zkušební doba 18 měsíců... spolufinancován Evropským sociálním.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Manželské problémy a sex
Dobrovolníci v sociálních službách Dobrá praxe v SAS pro rodiny s dětmi Dobrovolnického centra, o. s.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Konference AŘG 26. – , Staré Splavy
LILIUM CANDIDUM J.Víchová Klinika dětské hematologieaonkologie FNM Oddělení klinické psychologie FNM.
Prezentační dovednosti Úvod do studia – prezentace domácího úkolu Bronislava Wittnerová (insp. Dr. Tomoszek)
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
STŘEDNÍ PEDAGOGICKÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ ŠKOLA KRNOV
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
Komunikace s rodiči.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
(Presenium) Jiří Vítovec
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
ZÁKLADY NEUROVĚD Mgr. Adam Chalupníček.
Eric Berne Marek Zámečík C4A.
Od bestselleru k výzkumu
PERSEFONA, o.s.  Komplexní služby obětem domácího násilí sexuálního zneužívání znásilnění  Vzdělávání laické i odborné veřejnosti  Analytická a publikační.
Absolventi na trhu práce
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Plavecká výuka v návaznosti na výkonnostní plavání Mgr. Daniel Jurák 2015.
Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
VÝVOJ ŘEČI VY_52_INOVACE_ února 2014
Dekódování, zpětná vazba Sdělení dekódujeme smyslovým vnímáním. Nejen systémem znaků, ale snažíme se porozumět sdělení jako celku. Proces dekódování.
KLÍČOVÁ AKTIVITA Č. 6 – RANÁ PÉČE Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.2.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
PÁTRÁNÍ V R – KŘP Jč.k Pátrání v Jihočeském kraji – mjr. Bc. Havlík Vratislav 2 Legislativní úprava - z.č.273/2008 Sb., o.
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Pedagogická fakulta UK
  Název: VY_32_INOVACE_EV_8A_4M Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Jolana Lásková Ročník: 8. Tematický.
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_9A_10F Škola:
Spravedlnost očima oběti
Význam MAP pro další rozvoj vzdělávání – a jak to s nimi bude dál?
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Lehké nebo závažné DN? © L. Čírtková, 2016.
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Rodičovství biologické a pěstounské
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
RODIČ A SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
Transkript prezentace:

Práce specialistů SKPV s traumatizovanými oběťmi- zkušenosti klinického psychologa

Kritické body : - KOMUNIKACE VERBALITA X NEVERBALITA – NUTNOST KONGRUENCE - VNÍMÁNÍ TRAUMATIZOVANÝCH OSOB PŘEDEVŠÍM EMOČNĚ OVLIVNĚNÉ, VÝSLECH VŽDY STRESEM

Práce specialistů SKPV s traumatizovanými oběťmi - zkušenosti klinického psychologa -NAVÁZÁNÍ KONTAKTU -PŘEDSTAVENÍ -PODÁNÍ RUKY -OSLOVOVÁNÍ – TYKÁNÍ X VYKÁNÍ, JMÉNO, ZDROBNĚLINY -OČNÍ KONTAKT -VSTUP DO VYŠETŘOVACÍ MÍSTNOSTI

Práce specialistů SKPV s traumatizovanými oběťmi - zkušenosti klinického psychologa PROBLÉM NUTNÝCH FORMÁLNÍCH NEZBYTNOSTÍ - PŘI ZÁZNAMU NA DVD - předchozí nahrání x čtení před obětí - POUČENÍ - ohled na věk, - lež x nepravda, - nutnost končit pozitivně – sugestibilita, - JAK se cítíš?

Práce specialistů SKPV s traumatizovanými oběťmi - zkušenosti klinického psychologa MOTIVACE OBĚTI - NUTNOST PRŮBĚŽNĚ MOTIVOVAT –POVZBUZOVÁNÍ NEJEN DÍTĚ ! ČAS - ČAS NA ODPOVĚĎ X TEMPO VYSLÝCHAJÍCÍHO

Práce specialistů SKPV s traumatizovanými oběťmi - zkušenosti klinického psychologa OTÁZKY - NÁVODNOST - nešťastné PROČ - PŘIMĚŘENOST VÝVOJI - DVOJNOST - STRUČNOST

Práce specialistů SKPV s traumatizovanými oběťmi - zkušenosti klinického psychologa KREATIVITA HRAVOST

Práce specialistů SKPV s traumatizovanými oběťmi - zkušenosti klinického psychologa PÁTRÁNÍ - PROČ se oběť nebránila - PROČ oběť nesdělila - CO oběť cítila - nejen u dětí vyvolává pocity viny - sekundární viktimizace !

Práce specialistů SKPV s traumatizovanými oběťmi - zkušenosti klinického psychologa UKONČENÍ ROZLOUČENÍ DĚKUJI !

Děkuji za pozornost !