Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_13.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Management cestovního ruchu
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
POSOUZENÍ VLIVU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Podklady k posouzení vlivu akce z hlediska vlivu na životní prostředí (EIA) dle zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_UCE136 Jméno autora:Ing. Alena Urešová Třída/ročník:2. a 4. r. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Ing. Dagmar Parmová. Kdo jsme? Asociace průvodců České republiky, r. s. 460 individuálních členů z celé ČR, 22 přidružených členů (právnické osoby) –
Liberec 2014 Mgr. Jan Charousek. Cestování a poznávání vzdálenějšího okolí doprovázelo i vývoj starověkých civilizací. Mnohé písemné doklady o cestování.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_07.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_02.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_19.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_20.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_16.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_17.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_18.
 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/  Číslo a název šablony  klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Číslo.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_19.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_12.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S1_18.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_08.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_03.
N Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ n Číslo a název šablony n klíčové aktivity III/2 n klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_I_S3_10.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Topografická a psychologická příprava průvodce
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru Ekonomika podnikání.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Topografická a psychologická příprava průvodce
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Trasování a sestavení programu zájezdu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_13 Popis výukového materiálu Název:Průvodcovská činnost metodika, zásady chování průvodce Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor: a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie Ročník:a) - 1. ročník a b) - 1. ročník Předmět:Cestovní ruch, Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Cestovní ruch Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem, interaktivní tabule, interaktivní dataprojektor

Průvodcovská činnost metodika, zásady chování průvodce Bc. Pavel Lang

Metodika PČ (1) Příprava na průvodcovskou akci:  Zjištění veškerých dostupných údajů o příslušné akci ( cíl, termín, název, číslo zájezdu, počet účastníků, složení účastníků atd.)  Vytvoření tzv. informačního minima ( oficiální název státu, hlava státu, politický systém, orgány státní moci a správy, administrativní členění, území, příroda, obyvatelstvo, jazyk, národopis, průmysl a energetika atd. )  Vytvoření tzv. excerpčních lístků, pokud se akce koná na více místech 3

Metodika PČ (2) Příprava na průvodcovskou akci:  Shromáždění potřebných pomůcek  Bezprostřední příprava před akcí: dobrý odpočinek, zopakování si základních bodů prezentace, vhodné a pohodlné oblečení a obuv.  Dokumentace akce:  Před započetím akce: rámcové pokyny pro zájezd, výpisy z dohod s tuzemskými, resp. zahraničními obchodními partnery, stručný popis trasy, cestovní příkaz se zálohou na cestovné, seznam účastníků atd. 4

Metodika PČ (3) Příprava na průvodcovskou akci:  Dokumentace akce:  Dokumenty související s pracovní agendou: pokyny pro přidělený zájezd určené průvodci a pokyny určené cestujícím, dopravní ceniny, doklady související s přepravou osob atd.  Pracovní pomůcky: průkaz průvodce CR, osobní doklady, písemně zpracované informace přípravy, příruční tašku na doklady, mapové a textové pomůcky, mapy, technické pomůcky, osobní prádlo, léky atd. 5

Metodika PČ (4) Průběh akce  Komunikace:  Komunikační proces  Dvě základní formy komunikace: verbální a neverbální  4 hlavní úlohy průvodce:  Navigace  Prezentace  Logistika  Komentáře 6

Metodika PČ (5)  Proces interpretace: 1. Výběr informací, které mají být interpretovány 2. Poskytování informací 3. Interpretace 4. Nonverbální komunikace  Uvítání účastníků  Typy účastníků – členění podle temperamentu : Sangvinik, cholerik, flegmatik, melancholik  Povinnosti průvodce Vyhodnocení a vyúčtování akce 7

Zásady chování průvodce (1) O Zásady mluveného projevu:  Z hlediska formy: jazyková správnost, terminologická přesnost, kultivovanost, zřetelnost, přístupnost, srozumitelnost, přehlednost, stručnost, přiměřenost, názornost atd.  Hlavní zásady: vědecká pravdivost, obohacující výklad, výchovný vliv výkladu, ohleduplnost výkladu, zajímavost výkladu, neustálé porovnávání atd.  Modulace mluveného projevu  Řečnické prostředky  Příprava výkladu  Struktura výkladu 8

Zásady chování průvodce (2) Společenský protokol  Společenská významnost  Oslovení a tykání / vykání  Pozdravení a představování  Stolování a společenské podniky  Držení těla  Hlas a výraz tváře Etický kodex : souhrn konkrétních pravidel a požadavků na chování, které vycházejí z principů, hodnot a zvyklostí společenství 9

Institucionalizace (1) O Profesní sdružení  Asociace průvodců ČR ( AP ČR) (2001, sídlo Praha)  Občanské sdružení průvodců v oblasti incomingu, outgoingu a domácího CR  Členem WFTGA a Evropské federace průvodcovských asociací  Sdružení průvodců ČR ( 1990)  Zastupuje především průvodce, po něž je tato činnost hlavním zdrojem příjmů 10

Institucionalizace (2)  Evropská federace průvodcovských asociací ( FED ) ( 1986,Paříž )  Účelem je sdružovat evropské průvodcovské asociace jednotlivých zemí, posilovat profesionální kontakty mezi nimi a zastupovat jejich zájmy  Světová federace průvodcovských asociací (WFTGA )  Hlavní poslání: zajištění a propagace toho, aby průvodci byli považováni a uznáváni jako „velvyslanci“ regionu.  Nabízí služby svým členům a zprostředkovává jimi nabízené služby veřejnosti 11

Zdroje informací Školy pro průvodce CR  Seznam vzdělávacích zařízení MMR ( po projednání s MŠMT ) v Obchodním věstníku pro příslušný rok Další zdroje informací:  Jan Orieška : Metodika průvodcovské činnosti CR 12

TEST: 1.Jaké činnosti jsou nutné pro přípravu na průvodcovskou akci  Shromáždění potřebných pomůcek  Bezprostřední příprava před akcí: dobrý odpočinek, zopakování si základních bodů prezentace, vhodné a pohodlné oblečení a obuv. Odpovídejte ústně na uvedené otázky

TEST: Pracovní pomůcky, které jsou pro průvodcovskou činnost potřebné? - průkaz průvodce CR, - osobní doklady, - písemně zpracované informace přípravy, - příruční tašku na doklady, - mapové a textové pomůcky, mapy, - technické pomůcky, - osobní prádlo, léky atd.

TEST: Jaké jsou 4 hlavní úlohy průvodce?  Navigace  Prezentace  Logistika  Komentáře 4. Pojmenujte zásady chování průvodce v rámci společenského protokolu  Společenská významnost  Oslovení a tykání / vykání  Pozdravení a představování  Stolování a společenské podniky  Držení těla  Hlas a výraz tváře