Termika kalorimetrie Bublinové úlohy Mgr. Miroslava Bělochová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vnitřní energie těles Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Advertisements

Termika, skupenské přeměny Bublinové úlohy Mgr. Miroslava Bělochová.
F YZIKA Vzájemné působení těles. Síla. Vypracoval: Lukáš Karlík.
Často slyšíme věty: Led je lehčí než voda Železo je těžší než peří Má však železná jehla větší hmotnost než peří v peřině?
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr Vácha ZS – Struktura a vlastnosti plynů.
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_24_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Fyzika a počasí.
Termika bublinové úlohy Mgr. Miroslava Bělochová Termika.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
VAR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_32.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Fyzikální nápadník (sbírka úloh ze života) v novém kabátě
Grafické znázornění síly
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_23_FYZIKA
Určení měrných skupenských tepel vody
Měření objemu pevného tělesa
Základy rovnovážné termodynamiky
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
Rozsvícení Vánočního stromu
TEPLOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_12_29.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autotest.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Změna objemu pevných těles při zahřívání nebo ochlazování
Objemové změny těles s teplotou
Hustota-výpočet objemu
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Skupenské teplo tání (tuhnutí)
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika Účinek síly na těleso otáčené kolem pevné osy. Páka.
Spoje lepené Lepení PVC pro potřeby kanalizačního potrubí v rozvodech domovní kanalizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
Vytápění Mechanické odvaděče kondenzátu
VY_32_INOVACE_
Teplo.
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Tepelná kapacita tělesa
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Kalorimetrie měření tepla
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měrná tepelná kapacita látky
Hustota-výpočet objemu
Porovnání výsledků manuálních a automatických měření meteorologických parametrů na OBK Karel Dejmal Observatoř Košetice.
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
Změny skupenství Tání a tuhnutí
Kalorimetrická rovnice
Třída 3.A 17. hodina.
Molekulová fyzika Vlhkost.
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
VY_32_INOVACE_13 13 Litr – jednotka objemu autor: Mgr. Jana Kobylková
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Vztlaková síla.
Třída 3.B 15. hodina.
VY_32_INOVACE_11_Z4 7. POČASÍ ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Termika VY_32_INOVACE_05-49 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Transkript prezentace:

Termika kalorimetrie Bublinové úlohy Mgr. Miroslava Bělochová

TřecVoda v hrnci B. í síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, Voda v hrnci A. BOOO Termika V hrnci A je půl litru vody o teplotě 25 °C, v hrnci B je litr vody o stejné teplotě 25 °C. Vodu v hrnci A ohřejeme na 75 °C, vodu v hrnci B na 50 °C. Ve kterém případě přijala voda více tepla? Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že … V obou případech bylo přijaté teplo stejné.

Třecí síla jevV hrnci B. tšíež síla tahová. Nemáte pravdu, V hrnci A. BOOO Termika V hrnci A je litr vody o teplotě 10 °C, v hrnci B je půl litru vody o teplotě 70 °C. Vodu v hrnci A ohřejeme na 20 °C, vodu v hrnci B na 90 °C. Ve kterém případě přijala voda více tepla? Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že … V obou případech bylo přijaté teplo stejné.

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, BOOO Termika Maminka ráno před snídaní dává hrnečky dětí s horkým čajem do misky se studenou vodou. Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že … Čaj zůstane stejně teplý a voda v misce se ohřeje. Čaj se ochladí a voda v misce zůstane stejně teplá. Čaj se ochladí a voda v misce se ohřeje.

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, BOOO Termika Za mrazivého počasí zavezeme auto do vytápěné garáže a zavřeme u ní vrata. Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že … Auto se ohřeje na teplotu v garáži, ve které bude stále stejně teplý vzduch. Vzduch se v garáži nejprve ochladí, protože předá studenému autu část tepla a také se ochladil otevřením dveří garáže. Postupně se auto i vzduch ohřejí na stejnou teplotu. Auto se nejprve trochu ohřeje od teplého vzduchu v garáži. Jeho teplota ale nakonec zůstane nižší než je teplota vzduchu v garáži.

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, BOOO Termika Půl litru vody o teplotě 20 °C přilijeme do hrnce, ve kterém je rovněž půl litru vody o teplotě 20 °C. Jaká je výsledná teplota vody v hrnci? Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že … 20 °C 40 °C 0 °C

Nemáte pravdu, BOOO Termika Kovovou kuličku zahřejeme na teplotu 80 °C a vhodíme ji do sklenice s vodou o teplotě 20 °C. Za tři minuty budou teploty obou těles vyrovnané. Jakou teplotu vody a kuličky naměříme za 6 minut? Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že … Voda 80°C a kulička 20°C Voda 25°C a kulička 75°C Voda 20°C a kulička 80°C

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, BOOO Termika V kalorimetru smícháme 100 g vody o teplotě 0 °C a 200 g vody o teplotě 50 °C. Jaká bude výsledná teplota vody v kalorimetru? Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D 50°C Mezi 0 °C – 25 °C 25 °C Mezi 25 °C – 50 °C

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, BOOO Termika Vodu a olej o stejné hmotnosti zahříváme stejným hořákem. Voda se z původní teploty 20 °C ohřeje na 30 °C za 4 minuty. Olej dosáhne téže teploty za 2 minuty. Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že … Více energie získala voda, protože byla déle zahřívána. Obě kapaliny získaly stejné množství energie, protože obě kapaliny měly na konci stejnou teplotu. Obě kapaliny získaly stejné množství energie, protože obě kapaliny měly na začátku stejnou teplotu.

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, BOOO Termika Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že …

Třecí síla je větší než síla tahová. Nemáte pravdu, BOOO Termika Zuzana A Zdeněk B Vojta Natálka C D Nemáte pravdu. Já si myslím, že …

Citace Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky; Dana Mandíková, Josef Trna; Paido 2001 Dílny Heuréky; Eva Hejnová; bublinové úlohy; Hradec Králové 2015