EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/21.1538:III/2 VY_12_INOVACE_04 - 01 ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I) Téma: Domácí zvířata - savci Vzdělávací oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 08_ Rozmanitost přírody Domácí zvířata (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

Kamila Kopecká Denisa Brusová DOMÁCÍ ZVÍŘATA. Kamila Kopecká Denisa Brusová DOMÁCÍ ZVÍŘATA.
VY_32_INOVACE_Př.4.01-domácí zvířata-prezentace
Řád: SUDOKOPYTNÍCI.
ovád kůň Je veliký až 25 mm. Ovád se zdržuje v blízkosti vody.
SAVCI 3. A 4. TŘÍDA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Domestikovaní živočichové
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Savci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Hospodářská zvířata Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
VY_32_INOVACE_PŘ.4.02-domácí zvířata-PREZENTACE
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ilona Trojánková. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Hospodářská domácí zvířata – savci
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA V ČR.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I) Téma: Volně žijící zvířata I. – savci (srnec.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Pec pod Sněžkou, okres Trutnov Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum: 24.
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.03 HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
PES DOMÁCÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Ekosystém okolí lidských obydlí Domácí mazlíčci Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice,
ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
VY_32_INOVACE_36_Domácí zvířata Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Žaneta Fiebigerová.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
SAVCI Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Hospodářská zvířata - sudokopytníci. Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor: Mgr. Kamil Tabášek Období:květen 2013 – říjen 2013 Ročník:9. Tematický.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Napište do rámečků názvy mláďat. hříbě kotě sele štěně jehně kůzle.
Pes domácí Pes Fena Štěně Pes štěká: „Haf, haf.“ Hlídá, pomáhá, zachraňuje, vyhledává, bývá přítelem a společníkem.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Domácí zvířata a jejich mláďata VY_32_INOVACE_12_03 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
Anotace Materiál je vhodný ke společné práci žáků 2.a 3.třídy jako opakování učiva o zvířatech. Opakování může být motivováno některou hrou, doporučuji.
Ekosystém okolí lidských obydlí Hospodářská zvířata
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_15_Kočka domácí
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
VY_32_INOVACE_04-39 Ročník: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_01_PRVOUKA
LICHOKOPYTNÍCI.
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_26_DOMÁCÍ ZVÍŘATA TÉMA: DOMÁCÍ ZVÍŘATA
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Kočka domácí - opakování VY_32_INOVACE_34_Kocka_domaci_opakovani
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Vypracovala Daniela Kubů ZŠ a MŠ Malý Újezd
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_10
III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_04-39 Ročník: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
VY_32_INOVACE_33_Pes_domaci_opakovani Přírodověda - 4. ročník
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jana Němcová
EKOSYSTÉM OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
DUM I. / 4. domácí zvířata Bc. Zdeněk Klíma.
VY_32_INOVACE_06 06 Hospodářská zvířata autor: Mgr. Jana Kobylková
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Člověk a jeho svět, 2 Název školy, adresa:
Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_Zvířata a jejich mláďata
Transkript prezentace:

EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I) Téma: Domácí zvířata - savci Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Ročník: 4., 5. Jméno autora: Mgr. Kateřina Píšová Vytvořeno dne: Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem

Anotace: Žák by měl uvést nejznámější zástupce živočišné říše vyskytující se v nejbližším okolí a popsat jejich základní životní podmínky. Žák by měl znát způsob péče o drobná domácí zvířata. Podporuje aktivitu žáka a jeho samostatnost. Metodický popis: Žáci si sami nebo společně s učitelem přečtou základní informace o běžných zástupcích domácích zvířat –savců a na závěr zodpoví několik kontrolních otázek k přečtenému textu. Odpovědi mohou být ústní nebo písemné. Klíčová slova: domácí zvířata, pes, kočka, kůň, tur, ovce, koza, domácí savci Materiál má návaznost na:  učivo přírodovědy 4. a 5. ročníku  český jazyk slohová výchova – domácí mazlíčci  Mimoškolní akce – návštěva kozí farmy v Komárově

savci

Provází člověka už od pravěku Nejčastěji ho lidé mají na hlídání nebo jako mazlíčka Využívá se ale k různým účelům – služební, lovecký, asistenční, záchranářský, vyhledávací, vodicí, canisterapie

Je různě velký, různě zbarvený Masožravec Má výborný čich a sluch Samec: pes Samice: fena Mládě: štěně Štěňata se rodí slepá a hluchá, do dvou týdnů začínají vidět

hlava trup ocas zadní končetiny přední končetiny

masožravec – loví drobné hlodavce, ptáky různě zbarvená má výborný zrak – vidí ve tmě (roztažitelná zornice v oku), ale i sluch hmatové vousy na tváři má zatahovací drápy – vytahuje je při lovu a při boji pružné tělo

samec: kocour samice: kočka mládě: kotě koťata se rodí slepá a hluchá – během dvou týdnů začínají vidět chová se pro lov myší a jako mazlíček

hlava trup ocas zadní končetiny přední končetiny hmatové vousy

býložravec lichokopytník – má na každé noze jen jedno kopyto různě zbarvený na krku má hřívu ocas tvoří tak zvané „žíně“ – používají se na kvalitní malířské štětce

samec: hřebec samice: klisna; po prvním hříběti se už nazývá kobyla mládě: hříbě kůň se dříve choval kvůli přepravě, dnes se chová na jezdecké sporty, rekreační ježdění, hipoterapii z koně můžeme využívat žíně (štětce), maso

hřbet hříva hlava ocas zadní končetiny břicho přední končetiny

býložravec sudokopytník – na každé noze má dvě kopyta má rohy, které jsou duté (na rozdíl od parohů) – rohy má kráva i býk ocas se nazývá oháňka kráva má vemeno – z něj se dojí mléko, případně z něj pijí mléko telata má 4 žaludky – postupně v nich tráví potravu

samec: býk samice: kráva mládě: tele chová se pro mléko a maso – hovězí, a na tahání nákladů dále se z tura využívá kůže – oblečení, boty, a kosti – mýdlo, kostní moučka na dokrmování zvířat

hřbet hlava vemeno přední končetinyzadní končetiny břicho

ovce býložravec samec: beran samice: ovce mládě: jehně chová se zejména v horských oblastech – vypásá louky využívá se na mléko, maso a vlnu

koza býložravec samec: kozel samice: koza mládě: kůzle samice má vemeno – dojí se z něj mléko, sají z něj mláďata chová se pro mléko, maso a kůži

Kontrolní otázky 1.K jakým účelům se využívá pes? 2.Jak se nazývá samec psa, samice a mládě? 3.Který ze smyslů má kočka nejlepší? 4.Má kočka zatahovatelné drápy? 5.K čemu se využívají koňské žíně ? 6.Co to znamená lichokopytník a co sudokopytník? 7.Jak se nazývá samec ovce, jak samice a jak mládě? 8.Kvůli čemu se chová koza?

Kontrolní otázky řešení 1.Pes se využívá k hlídání, obraně majetku a osob, vyhledávání lidí nebo předmětů, záchranářským účelům, asistenční a vodicí psi, terapeutické účely – canisterapie, lovečtí psi, domácí mazlíček. 2.Samec psa se nazývá pes, samice fena a mládě je štěně. 3.Kočka má nejvíce vyvinutý zrak, výborný má i sluch. 4.Ano, kočka má zatahovací drápy. Vytahuje je při lovu, šplhání a při boji. 5.z koňských žíní se dělají kvalitní malířské štětce. 6.Lichokopytník má na každé noze jedno kopyto, sudokopytník dvě. 7.Samec ovce je beran, samice ovce a mládě jehně. 8.Koza se chová pro mléko, maso a kůži.

Použité zdroje obrázků a textů Vodicí pes: GROH, Honza. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: pes: foto autora kočky: foto autora koně: foto autora tur: GROH, Honza. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: tur: BERNIZET, Cyrille. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: tur: KUČERA, Josef. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ovce: DEZIDOR. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: koza: MIYA. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: texty: využity texty na cs.wikipedia.org