Učitelé pro učitele UPROU (9.10. 2006). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ECVET v Programu celoživotního učení
Advertisements

Základní škola, Brno, Štolcova 16
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Centrum celoživotního vzdělávání
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekt Podpora učitelů ve zvyšování kvality jejich práce „PUČ“
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Organizační struktura
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Projekty Dialog a Perspektiva reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , reg. č. CZ.1.07/1.3.05/ , Ludmila Muchová
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
OSTRAVA 26. – 27. DUBNA 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI 10. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Strukturální fondy EU a priority MŠMT Ondřej Liška ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Obsah, metody a formy polytechnické výchovy v mateřských školách Seznámení s projektem Milan Podpera.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Projektový záměr Podpora pedagogů MŠ Odborná diskuze MŠMT,
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
Systém DVPP Národní institut pro další vzdělávání Jiří Nekola, Miloslav Vyskočil.
AKČNÍ POLE SOCIÁLNÍ PRÁCE – VÝCHODISKO I CÍL STUDIA OBORU Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
"Budete-li dobře pečovat o své tělo, vydrží Vám po celý život" George Coevoet.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ ZAŘÍZENÍ PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKU.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
„Okna technickým oborům dokořán“
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Metodické centrum pro výstavbu a rekonstrukci knihoven
Podpora krajského akčního plánování
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
CLIL Název operačního programu: OP VK
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
TTnet (Training of Trainers Network)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Plánování prvních kroků
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Název operačního programu:
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Organizační struktura
Vzorový projekt pro ZŠ.
Vítejte na třetí místní konferenci
Vzorový projekt pro gymnázia
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Vzorový projekt pro ZŠ.
Transkript prezentace:

Učitelé pro učitele UPROU ( )

UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ  Priorita 3 – Rozvoj celoživotního učení  Opatření 3.1 – Zkvalitňování vzdělávání ve školách a školských zařízeních a rozvoj podpůrných systémů ve vzdělávání  Program podpory – Rozvoj dalšího vzdělávání učitelů a pracovníků ve školství

Učitelé pro učitele Učitelé pro učitele  Realizátor projektu – Pedagogické centrum Vysočina (součást SŠS Jihlava)- Mgr. Roman Křivánek, vedoucí projektu  Partner projektu – FF MU Brno- Ústav pedagogických věd (doc.PhDr. Milan Pol, CSc. – odborný garant a koordinátor spolupráce za partnera).

Východiska projektu – zdůvodnění potřebnosti projektu  Projekt vychází z potřeb učitelů, škol, regionu i českého školství a může přispět k dlouhodobější strategii rozvoje škol v regionu (vazba na národní a regionální strategické dokumenty).  Vyhláška MŠMT č. 317/2005 Sb. „O DVPP, akreditační komisi a kariérním růstu pedagogických pracovníků – „metodická a specializovaná poradenská činnost poskytovaná pedagogům“

Východiska projektu – zdůvodnění potřebnosti projektu  Projekt „PC Vysočina – metodická podpora rozvoje škol a školských zařízení v kraji Vysočina“ (RP MŠMT, vytvoření sítě metodiků – metodici PCV – podpora vzdělávacích priorit – zaměření projektu)  Pedagogický výzkum – „čeští učitelé vyžadují praktickou zkušenost lektorů DVU a vítají učitele – lektory z praxe“ Lazarová,B.,Prokopová, A.: „Škola – přirozené místo pro profesionální rozvoj učitelů?“ Lazarová,B.: „Cesty dalšího vzdělávání učitelů“

Cíle projektu - obecné  Podpora zkvalitňování práce škol v regionu Vysočina, a to prostřednictvím přípravy skupiny inovativních učitelů pro metodické činnosti v práci s dospělými na školách.  Vytvoření sítě metodiků a vybudování předpokladů pro vznik sítě inovativních škol v regionu.

Cíle projektu - specifické  Vytipovat a vyškolit skupinu inovativních učitelů v metodických (konzultačních, supervizních) a lektorských dovednostech.  Vytvořit podmínky pro to, aby takto připravení učitelé mohli metodicky působit na vlastních (i jiných) školách v oblasti stimulace spolupráce učitelů a dalších zaměstnanců škol na změnách, které budou považovat pro školy za přínosné.  Vytvořit síť takto připravených učitelů – spolupráce s dalšími učiteli (výměna zkušeností, vzájemná podpora, učit se jeden od druhého – šíření příkladů dobré praxe) a poskytnout jim, včetně vedoucích pracovníků, průběžnou konzultační a odbornou podporu)

Cíle projektu - specifické  Podpořit školy v regionu, aby dokumentovaly a vzájemně sdíleli dobrou praxi v rámci aktivit projektu.  Iniciovat vytvoření sítě škol s inovací pedagogické práce.  Vytvořit elektronickou platformu – zdrojem a komunikačním prostředkem pro účastníky i širší pedagogickou veřejnost v kraji.

Klíčové aktivity projektu  – konec listopadu 2006  Zahájení projektu – konec listopadu 2006 (1.pracovní setkání účastníků projektu – 30 učitelů/metodiků 2.stupně ZŠ a 15 ředitelů, organizace, materiály, propagace)  – dvoudenní – vzdělávání (mentorské, lektorské, poradenské, týmová spolupráce, supervize)  4 tzv. centrální semináře – dvoudenní – vzdělávání (mentorské, lektorské, poradenské, týmová spolupráce, supervize)  – konzultace, supervize, reflexe praxe – práce na projektu  Intervizní schůzky – konzultace, supervize, reflexe praxe – práce na projektu

Klíčové aktivity projektu  – 4 jednodenní vzdělávací semináře (specifická témata vycházející z aktuálních potřeb účastníků – práce na ŠVP, strategie rozvoje školy, evaluace a sebeevaluace…..)  Podpůrné volitelné semináře – 4 jednodenní vzdělávací semináře (specifická témata vycházející z aktuálních potřeb účastníků – práce na ŠVP, strategie rozvoje školy, evaluace a sebeevaluace…..)  – spolupráce (předávání informací, zpětná vazba ze škol, pomoc při identifikaci potřeb, podpora při realizaci školních projektů, podpora metodiků, spolupráce při tvorbě dokumentace atd.)  Zapojení a spolupráce s řediteli škol – spolupráce (předávání informací, zpětná vazba ze škol, pomoc při identifikaci potřeb, podpora při realizaci školních projektů, podpora metodiků, spolupráce při tvorbě dokumentace atd.)

Klíčové aktivity projektu  – (průběžné výsledky práce metodiků, zálohování dat/dokumentace, CD-R, FlashDisc pro každého metodika)  Tvorba a podpora sítě metodiků – (průběžné výsledky práce metodiků, zálohování dat/dokumentace, CD-R, FlashDisc pro každého metodika)  ředitelů škol (5 metodiků) - na ÚPV FF MU v rámci studia pro vedoucí pracovníky škol, výměna zkušeností  Lektorská praxe v rámci vzdělávání ředitelů škol (5 metodiků) - na ÚPV FF MU v rámci studia pro vedoucí pracovníky škol, výměna zkušeností

Klíčové aktivity projektu  – práce na vlastním projektu – realizace (4 hod./měs.) svých „školních“ vzdělávacích projektů, budou vycházet z potřeb školy a jednotlivce, za podpory vedení školy a odborných konzultací – viz intervizní schůzky, celkem 15 projektů (na každé škole 1). výchozí témata (Analýza ověření poptávky, PCV před projektem) –  Rozvoj praktických dovedností – práce na vlastním projektu – realizace (4 hod./měs.) svých „školních“ vzdělávacích projektů, budou vycházet z potřeb školy a jednotlivce, za podpory vedení školy a odborných konzultací – viz intervizní schůzky, celkem 15 projektů (na každé škole 1). výchozí témata (Analýza ověření poptávky, PCV před projektem) –

Klíčové aktivity projektu  - výchozí témata (Analýza ověření poptávky, PCV před projektem):  Rozvoj praktických dovedností - výchozí témata (Analýza ověření poptávky, PCV před projektem): 1)Příprava plánu DVPP na škole 2)Identifikace vzdělávacích potřeb učitelů/školy resp. Týmu 3)Příprava a realizace interních vzdělávacích aktivit ve škole a jejich evaluace 4)Program rozvoje kolegiální podpory 5)Rozvoj a příprava metodologie hospitační činnosti 6)Formy šíření dobré praxe Účastníci si na vlastním projektu prakticky vyzkouší vyhledávání dobré praxe z oblasti inovativní a metodické práce učitelů za koordinace a odborné podpory PC Vysočina a ÚPV

Klíčové aktivity projektu  – v rámci praktického ověření získaných dovedností z centrálních seminářů – 5 metodiků – realizace vzdělávacích akcí pro své kolegy a další zájemce ze škol (odbornost, inovativnost a praktické zkušenosti metodiků)  Metodici pro učitele (učitelé učitelům) – v rámci praktického ověření získaných dovedností z centrálních seminářů – 5 metodiků – realizace vzdělávacích akcí pro své kolegy a další zájemce ze škol (odbornost, inovativnost a praktické zkušenosti metodiků)  (prezentace zkušeností z projektu, 15 příkladů dobré praxe, sborník, materiály), cílem je zapojení dalších učitelů do metodické spolupráce a podpory pro další školy v průběhu kurikulární reformy (ŠVP), jejíž zdárný průběh je podmíněn aktivizací  Krajská konference – Pedagogický den na Vysočině (prezentace zkušeností z projektu, 15 příkladů dobré praxe, sborník, materiály), cílem je zapojení dalších učitelů do metodické spolupráce a podpory pro další školy v průběhu kurikulární reformy (ŠVP), jejíž zdárný průběh je podmíněn aktivizací širokého spektra učitelů úplných ZŠ v oblasti dalšího vzdělávání.

Učitelé pro učitele  Celkový rozpočet – 1,7 mil. Kč  Ukončení projektu – červen 2008  15 úplných základních škol v kraji (v každém okrese 3, 1 škola – 1 tým /ředitel a 2 učitelé 2.stupně – metodici, celkem 30 metodiků a 15 ředitelů)

UPROU – Učitelé pro učitele Těšíme se na spolupráci Mgr. Roman Křivánek, vedoucí projektu