DSBcB020: D ě jiny starov ě kého „sportu“ I ( Ř ecko)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Advertisements

Počátky řecké civilizace a velká kolonizace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Pedagogika volného času (VČ)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Olympijské hry.
Stavby Řecké umění Veřejné stavby Z kamene a mramoru Se sloupořadím
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
1. hodina 18. února 2013 Kulturněhistorický vývoj řeckých regionů.
Nejstarší starověké státy
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Starověká literatura 3000 př.n.l. – 476 n.l.
Literatura: O. Weinberger-O. Zich. Logika. 2. vydání. SPN. Praha: 1964
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Platón Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Antický Řím Dějiny impéria.
KULTURA VE STAROVĚKÉM ŘECKU
Základy veřejné správy
Letní olympijské hry v Číně
ROZBOR VYHLÁŠKY Č. 72/2005 SB. Prezentuje Petra Procházková a Jakub Pivarč UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM Pedagogická fakulta.
Řecká kultura klasické období
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Filozofie renesance Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník:
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ296 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Doporučená literatura I. Mircea Eliade: Mýty, sny a mystéria, Praha 1998 (Oikúmené) Mircea Eliade: Dějiny náboženského myšlení I - III, Praha 1995 (Oikúmené)
STAROVĚK.
SPORT VE STAROVĚKU ZÁKLADNÍ POJMY: třídní otrokářská společnost
Starověké ŘECKO.
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Přednášející: PhDr. Petra Kačírková, Ph.D.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
České umění po roce 1945 A VĚDA.
Argumentace (logické aspekty), argumentace v právu: přednáška č. 11
Bp a Bk 2216 SPORTOVNÍ HRY I. základní výukový předmět pro studenty s tělovýchovným zaměřením se základními pohybovými předpoklady Studenti rozumí sportovní.
Z historie úpolových činností
Aktuální formy a metody sportovních her np105, nk105 Mgr. Tomáš Pětivlas PhDÚnor 2007.
Umění nových médií: umění a technika I PS_2012 Jana Horáková.
2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Sport Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt.
Olympic games 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_99_SCHOOLANDEDUCATION Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Název SŠ: SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu): Antická literatura: Římská literatura Tematická oblast: Český jazyk a literatura.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Základy pedagogické metodologie Kateřina Vlčková Katedra pedagogiky PdF MU PS 2015.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Hrádková Název : VY_32_INOVACE_16_Olympijské.
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické službyČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Soukromá střední odborná škola Břeclav, s.r.o.,
1. hodina 17. února 2014 Kulturněhistorický vývoj řeckých regionů.
Dějiny tělesné výchovy a sportu. Přednášející Mgr. Ladislav Černý kancelář č. 204 sportovní hala UJEP konzultační hodiny:úterý.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
Percepce novomediálního díla (nejen) v galerijním prostoru
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
VY_32_Inovace_ Antická literatura Český jazyk 8. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV PŘÍSPĚVKU Jméno a příjmení autora včetně titulů
Výchova v antickém Řecku - utilitární
1. Vymezení a rysy sportovní edukace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověké Řecko - Vzdělanost a věda.
Autor: Ing. Jitka Michálková
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Dějiny tělesné výchovy a sportu
3. Vznik a vývoj pedagogiky sportu
Školní olympiáda soutěž turnaj Olympijské hry letní olympijské hry
DSBcB020: Dějiny starověkého „sportu“ I (Řecko)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Starověké olympijské hry Novodobé olympijské hry Mgr. I. Roubalíková
Transkript prezentace:

DSBcB020: D ě jiny starov ě kého „sportu“ I ( Ř ecko)

PhDr. Jiří Kouřil – úterý 17:30 – 19:05 místnost A21 ukončení: zápočet – test či rozprava výuka – přednášky, diskuze, rekonstrukce, soutěž Dějiny starověkého „sportu“ II (Řím) – helénismus – Germáni, … – Etruskové – Řím – vliv na rytířství

TÉMATA vymezení, inspirace pro současnost Mezopotámie, Malá Asie, Egypt, Indie, Čína Kréta, Mykény Řecko do helénismu – druhy agónu, disciplíny, pravidla, vývoj – „sportovně“-náboženské slavnosti – Athény, Sparta, … – speciální tituly – významní athlétai, trenéři a příprava – „sportovní“ a kulturně filosofické typy – vztah k ženám, cizincům a otrokům – umění, řemeslo, filosofie a „sport“

LITERATURA DECKER, W. (1995). Sport in der griechischen Antike. Vom minoischen Wettkampf bis zu den Olympischen Spielen. München: C. H. Beck. 255 p. GOLDEN, M. (2005). Sport in the Ancient World from A to Z. London: Taylor & Francis e-Library. 185 p. GOUW, P. (2009). Griekse atleten in de Romeinse Keizertijd (31 v. Chr n. Chr.) [online]. Amsterdam: University of Amsterdam, FGw: Instituut voor Cultuur en Geschiedenis (ICG). Dostupné z: HOGENOVÁ, A. (2000). Areté :základ olympijské filozofie. 1. vyd. Praha: Karolinum. 164 s. HOMÉROS (2007). Ílias. Translated by Otmar Vaňorný. 12. vyd. Praha: Petr Rezek. 598 s. HYDE, W. W. (1921). Olympic Victor Monuments and Greek Athletic Art. Washington: Carnegie Inst. 406 p. CHRISTESEN, P. (2012). Olympic Victor Lists and Ancient Greek History. Cambridge: Cambridge University Press. 582 p. CHRISTESEN, P. & MARTIROSOVA-TORLONE, Z. (2013). The Olympic Victor List of Eusebius: Background, Text, and Translation [online]. New York: Fordham University. Dostupné z: tiont. tiont JAEGER, W. W. (1989). Paideia :die Formung des griechischen Menschen. 2., ungekürzter photomechan. Berlin: Walter de Gruyter s. KÖSSL, J. et alii (1982). Malá encyklopedie olympijských her. Praha: Olympia. 616 s. KOUŘIL, J. (2015). Antická tělesná cvičení a systémy výchovy jako inspirativní ideje výchovy k rytířství. Olomouc. Rigorózní práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Fakulta tělesné kultury. 288 s.

MECHIKOFF, R. A. (2010). A history and philosophy of sport and physical education :from ancient civilizations to the modern world. 5th ed. New York: McGraw-Hill. xviii, 459. NEWBY, Z. (2006). Athletics in the Ancient World. London: Bristol Classical Press. 112 s. NOVOTNÝ, F. (1922). Gymnasion: Úvahy o řecké kultuře. Praha: Nákladem Gustava Voleského. 66 s. OLIVOVÁ, V. (1979). Lidé a hry: Historická geneze sportu. Praha: Olympia. 608 s. OLIVOVÁ, V. (1988). Sport a hry ve starověkém světě. V Praze: Artia. 207 s. PAUSANIAS (1973). Cesta po Řecku. I. Vyd. 1. Praha: Svoboda. 581 s. PAUSANIAS (1974). Cesta po Řecku. II. Vyd. 1. Praha: Svoboda. 428 s. PINDAROS (2002). Olympijské zpěvy. Translated by Jan Šprincl. Praha: Rezek. 212 s. PLATÓN (1961). Zákony. Praha: Nakladatelství Československé akademie věd. 376 s. PLATÓN (1993). Ústava. Praha: Svoboda. 528 s. POTTER, D. (2012). The Victor´s Crown: How the Birth of the Olympics and the Rise of the Roman Games Changed Sport For Ever. 2. ed. London: Quercus 416 p. REITMAYER, L. (1977). Přehled vývoje tělesné výchovy ve světě. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. 200 s. SÁBL, V. (1968). Hrdinové antických olympiád. Praha: Olympia, SÁBL, V. (1960). Od Olympie k Římu Praha: Sportovní a turistické nakl. 351 s. STRACHOVÁ, M.; GREXA, J. (2014). Dějiny sportu. Brno: Masarykova univerzita. 121 s. ŠÍP, R. (ed.) (2008). Kalokagathia: Ideál, nebo flatus vocis?. Brno: Masarykova univerzita a Paido. THOMSON, G. (1952). Aischylos a Athény: O původu umění ve starověkém Řecku. Praha: Rovnost. 508 s. VERNANT, J. P. (1995). Počátky řeckého myšlení. 2. vyd. Praha: Oikoymenh. 88 s. VERNANT, J. P. (ed.) (2005). Řecký člověk a jeho svět. Praha: Vyšehrad. ZAMAROVSKÝ, V. (1980). Vzkříšení Olympie. 1. vyd. Praha: Olympia. 294 s.