Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Glukóza C H O Dýchání a přeměny glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Dýchání rostlin Dýchání = respirace = soubor katabolických reakcí, které slouží k uvolnění energie potřebné např. pro syntetické pochody, příjem živin,
Abiotické podmínky života
LIST nadzemní orgán vyrůstající ze stonku
Základní části buňky a jejich hlavní význam
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
Pionýrů 400, Frýdek-Místek
Rostliny.
Přechod rostlin na souš
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Životní projevy rostlinné buňky Mgr. Helena Roubalová
63. RISK VÝTRUSNÉ ROSTLINY
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Ukázky borky.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Rozdělení buněk.
Uspořádání rostlinného těla
LES ŘASY.
BUŇKA.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Živočichové rybníka a jeho okolí
Projevy života, třídění organismů
BUŇKA.
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada28 AnotaceVyučovací.
Botanika =věda o rostlinách. Význam rostlin:  1.při FOTOSYNTÉZE vyrábí KYSLÍK a ORGANICKÉ LÁTKY( cukr, škrob, tuk, bílkoviny )  2.jsou to PRODUCENTI.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Flóra prvohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Projevy života, třídění organismů
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: VÝVOJ ZEMĚ ŽIVOTA A ČLOVĚKA
Přechod rostlin na souš
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Fotosyntéza rostlinné pigmenty + světelná energie + oxid uhličitý + voda chemická energie + kyslík.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
BUŇKA – základ všech živých organismů
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Co všechno už víte o fotosyntéze?
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Získávání energie pro život
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
AUTOR: Lenka Hrnčířová
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
Botanika.
Transkript prezentace:

Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve výuce kroměřížských základních škol“ (CZ.1.07/1.1.08/ )

FOTOSYNTÉZA světlem umožněné reakce jednoduchých látek H 2 O, CO 2, při kterých vznikají asimiláty (jednoduché cukry) – základní stavební materiál rostlinného těla. Podmínkou reakce je přítomnost zeleného barviva chlorofylu v buňkách. Přebytečný kyslík jako vedlejší produkt reakce je uvolňován do ovzduší.

Složení původní atmosféry: dusík, metan, oxidy uhlíku, síry, dusíku – toxicita První život – mělká moře – bakterie železité a sirné, pak modrozelené sinice, zelené jednoduché řasy, specializace buněk u mnohobuněčných řas první jednoduchá pletiva Přibývání kyslíku, velké změny - podmínky pro život na souši (suchozemské rostliny) 21% O, ozónová vrstva (ochrana před UV zářením) Dýchání Je chemický proces v buňce, při kterém se s pomocí kyslíku rozkládají organické látky(cukry) a uvolněnou energii buňka využije k životním dějům (růst, rozmnožování, přeměna látek apod.)

NEJSTARŠÍ SUCHOZEMSKÉ ROSTLINY část těla ve vodě (močály) Stavba: *buněčná stěna – celulóza * zásobní látka škrob *chloroplasty ve většině buněk * mnohobuněčné, specializace buněk *pletiva – vedou vodu s živinami - vodivá, udržují vzpřímený růst – podpůrná (později kořen, stonek, list) zásobní a rozmnožovací pletiva krycí pletivo pokožka - ochrana před vysycháním kutikula, průduchy Vyhynulí zástupci – fosílie (zkameněliny), vzácné otisky Rhynia – bezlistá, v bažinách, cca půl metru Plavuně Lepidodendron, Sigillaria Přesličky Kalamites obojí až 30 metrů vysoké bažinné rostliny, černé uhlí