ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví 6 - 9. ročník III2-11-08.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Náročné životní situace Mgr. Marie Mikulcová.
Advertisements

ZÁSADY PRVNÍ POMOCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
Vypracoval: Pavel Krajčovič Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Dýchací soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_7_Dýchací soustava Téma: Přírodověda.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Milan Stejskal Krajský koordinátor BESIP pro Kraj Vysočina Tel: , Nová koncepce dopravní výchovy Pro Kraj.
Často slyšíme věty: Led je lehčí než voda Železo je těžší než peří Má však železná jehla větší hmotnost než peří v peřině?
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Bezpečnost práce První pomoc Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV53 Název školy.
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
VY_32_INOVACE_16_20_kouření. Spoj název s obrázkem.
Schizofrenie. Psychóza = nemoc duše Schizofrenie se řadí do jedné ze tří skupin psychóz - funkční psychózy. Realita se stává cizí. Mění způsob, jakým.
Experimentální metody oboru – Pokročilá tenzometrie – Měření vnitřního pnutí Další využití tenzometrie Měření vnitřního pnutí © doc. Ing. Zdeněk Folta,
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_7_INOVACE_PV 17 Název.
ŽIVOT KARLA IV. Vypracoval: Jiří Vilášek. K AREL IV. Narodil se v Praze Narozen pod jménem Václav V sedmi letech byl poslán za svým kmotrem.
Ochrana zdraví Bc. Balonová Soňa. Co je to zdraví? Co si představuješ pod tímto pojmem? Co pro Tebe znamená být zdráv?
Mobbing a Bossing Marková. M obbing C o je M obbing  je druh rafinované šikany na pracovišti  nejrůznější formy znepříjemňování života na pracovišti.
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová
Přírodopis – 8. ročník, Vylučovací soustava
DUM - Digitální Učební Materiál
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
První pomoc Bc. Kateřina Cuperová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Utkání PhDr. Vladimír Süss, Ph.D.
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 03_Soustava dýchací
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ANOTACE VYSVĚTLIT ŽÁKŮM, JAK OŠETŘIT RŮZNÉ DRUHY ZLOMENIN. OBJASNIT, JAK SE ZACHOVAT PŘI PORANĚNÍ PÁTEŘE A VYZKOUŠET ZNALOSTI V PRAXI.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
ZDRAVÁ VÝŽIVA PREZENTACE SLOUŽÍ K VÝKLADU NOVÉ LÁTKY.
DUM - Digitální Učební Materiál
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Akutní stavy u dětí - tonutí, dušení, poleptání
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Toluen účinky:1.psychický útlum 2.oblouzenost
VĚC - POMNÍK Tematická oblast
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
Poměr v základním tvaru.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_soustava vylučovací
Digitální učební materiál
1. DÝCHACÍ SOUSTAVA Funkce dýchací soustavy
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
ABLS Základní neodkladná resuscitace dospělých /Adult Basic Life Support (ABLS) pro studenty 3. ročníku před nácvikem T. Janota, 3. int. kl. VFN a 1.
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Běžné úrazy a první pomoc
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Výchova k občanství Vnitřní svět člověka
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Aspirace Z. Rozkydal.
Transsexualita.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Poměr v základním tvaru.
Abiotický faktor voda.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
První pomoc.
Návykové látky Alkohol
Transkript prezentace:

ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III

První pomoc Vdechnutí cizího tělesa Mgr. Vilém Nejezchleb

Vdechnutí (aspirace) cizího předmětu Vdechnutí TEKUTINY, či TUHÉHO TĚLESA je akutní stav, který může dotyčného poměrně rychle usmrtit (DUŠENÍ).

KDYŽ JE V SÁZCE ŽIVOT www. mladazena.maminka.cz

PŘÍČINY - Tuhá sousta se nejčastěji vdechnou při příjmu potravy. - Někdy hraje roli nepozornost, někdy mluvení u jídla, někdy vliv alkoholu - U malých dětí drobné části hraček, žvýkačky apod. (dušení předchází jídlo nebo hra), u starých a nemocných osob snížené obranné reflexy dýchacích cest a úroveň vědomí

PROJEVY 1. Obranný suchý kašel a dušnost 2. Při nedostatku kyslíku může dojít k poruchám vědomí. 3. Větší tělesa mohou podráždit dýchací cesty do té míry, že způsobí jejich stažení a uzávěr průdušek. V takovém případě nastává okamžitá smrt. 4. Malé množství tekutiny nemusí být vždy nutně problémem, ale jde o její SLANOST. (normální sladká voda se z plic může vstřebat do krve, naopak vdechnutá slaná mořská voda v plicích způsobí kvůli svému vysokému obsahu iontů další nasávání tekutiny z plicních cév do plic (Je to na podkladě fyzikálního jevu osmózy, ale to je již zbytečně složité).

STANOVENÍ ZÁVAŽNOSTI DUŠENÍ VDECHNUTÍ CIZÍHO TĚLESA MÍRNÉ DUŠENÍZÁVAŽNÉ DUŠENÍ DUSÍTE SE?ANO NEMŮŽE ODPOVĚDĚT, MŮŽE PŘIKYVOVAT DALŠÍ PŘÍZNAKY? MŮŽE MLUVIT, DÝCHAT, KAŠLAT NEMŮŽE DÝCHAT, SÍPAVÉ DÝCHÁNÍ, TICHÉ POKUSY O KAŠEL, BEZVĚDOMÍ (převzato z

DOSPĚLÍ NEBO DÍTĚ OD 1 ROKU První pomoc: a) Mírné dušení -Vyzvěte postiženého ke kašli a kontrolujte stav b) Závažnější dušení (při vědomí) -5x úder mezi lopatky pokud nepomůže -5x Heimlichúv manévr (ne u těhotných) c) Závažné dušení (bezvědomí) -Opatrně položit postiženého na zem -ZZS 155 -Resuscitace

ÚDERY MEZI LOPATKY www. ppp.zshk.cz

HEIMLICHŮV MANÉVR www. kirkae.blog.cz

DÍTĚ DO 1 ROKU – VYPUZENÍ TĚLESA www. zena-in.cz.cz

VIDEO – HEIMLICHŮV MANÉVR 4&feature=player_embedded#! Zdroj: