Projekt do biologie a chemie. VODĚNKA - DUSÍK EXPERIMENT – JAKO RYBA VE VODĚ  DEN 1. – ZAKLÁDÁNÍ EXPERIMENTU  DEN 9. – KONTROLA  DEN 12. – KONTROLA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BOTANIKA ORGANELY ROSTLINNÝCH BUNĚK
Advertisements

ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
GIBONI.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Wisteria floribunda.
List autor: David Hainall.
VÝŽIVA ROSTLIN.
Biologie E
NázevRůst rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s testem, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová.
Jak napsat ročníkovou práci
Přechod rostlin na souš
PCHÁČ ZELINNÝ (Cirsium oleraceum) Řád: hvězdnicotvaré
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinné orgány - stonek
Ukázky borky.
Minerální výživa VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li
Využití mikrobiálních inokulací pro revitalizaci půd O. Mikanová Výzkumný ústav rostlinné výroby - Ruzyně.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VEGETATIVNÍ KOŘEN STONEK LIST GENERATIVNÍ KVĚT SEMENO PLOD
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
LIST.
STONEK.
Zdravá výživa I Dagmar Šťastná.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt LITERACY Minerální výživa rostlin.
Hydroponické pěstování rostlin Adriana Javůrková, Nikola Bajerová, Emílie Zárubová, Sára Bendová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
„JAKO RYBA VE VODĚ“ EXPERIMENT TŘÍDY KVINTA A – SKUPINA „VÁPNÍK“
MAKROELEMENTY (2. část) Předmět Pěstování rostlin Obor Agropodnikání.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Hydroponie Vypracoval: Lukáš Karlík.
Hnojiva aneb přikrmování rostlin. Rozdělení hnojiv a) podle skupenství pevná hnojiva kapalná hnojiva b) podle působení na rostliny přímá hnojiva – obsahují.
Chemické složení organizmů. Mezi přírodní (organické) látky patří: cukry (sacharidy) tuky (lipidy) bílkoviny (proteiny) nukleové kyseliny.
KOŘEN Biologie, 2. ročník, Botanika. Obecná charakteristika kořen patří mezi tzv. vegetativní orgány společně se stonkem a listem pravý kořen se poprvé.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorHana Krejčová Datum NázevVY_52_INOVACE_32_rostliny Ročník3. Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4A_13_Bílkoviny.
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Dusík a potos. = bezpůdní pěstování rostlin  Charakteristické je pěstování v lehce prostředí s lehce stravitelnými živinami – v roztoku  Půda přináší.
ROSTLINY.
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Části rostlin podzemní části rostlin - kořeny nadzemní části rostlin
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
PODŘÍŠE: VYŠŠÍ ROSTLINY (CORMOBIONTA)
Organické látky.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
BUŇKA – základ všech živých organismů
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Stavba rostlinného těla
Jako ryba ve vodě Kopřiva africká.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Osnova 1 Úvodní snímek 2 Fotogalerie 3 Barvy 4 Délka 5 Kdy vychází
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
HYdroponie.
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN VY_32_INOVACE_06
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
vodní režim příjem, vedení a výdej množství vody v těle funkce
Bobovité (fabaceae).
Převody jednotek délky
Převody jednotek délky
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Projekt do biologie a chemie

VODĚNKA - DUSÍK EXPERIMENT – JAKO RYBA VE VODĚ  DEN 1. – ZAKLÁDÁNÍ EXPERIMENTU  DEN 9. – KONTROLA  DEN 12. – KONTROLA  DEN 17. – KONTROLA  NAMĚŘENÉ HODNOTY  ZÁVĚR  INFORMACE O PROJEKTU

ZAKLÁDÁNÍ EXPERIMENTU

DEN

DEN

DEN

NAMĚŘENÉ HODNOTY

ZÁVĚR  17ti dní  Dusík = makrobiogenním prvkem  Funkce (N): podpora tvorby listů a výhonků, součást chlorofylu, budování rostlinné bílkoviny.  Nedostatek - zástava růstu nadzemní části rostliny, nadměrný růst kořenů, chloróza listů  Po 9 dnech - nedostatek dusíku v živném roztoku → výrazná neschopnost tvorby kořenů; rostlina s kompletním složením živného roztoku → dlouhé kořínky.

 Po dalších kontrolách - normální rostlina - délka kořenů se ještě zvýšila; rostlina bez dusíku - konstantní délka (cca 3mm).  rozdíly ve velikosti, tvrdosti a barvě listů (u normální rostliny - zvětšování, stálá barva a tvrdost; bez N - ztráta barvy - světle zelená až fialová, měkké)  rozdíl v délce stonků (u normální rostliny - rozdíl 2,9 cm; bez N - 0,8 cm)

INFORMACE O PROJEKTU  Od – do  Na projektu pracovaly: Přikrylová, Odstrčilová, Tománková, Miklušová, Hábová  Zkoumaná rostlina: VODĚNKA  Chybějící prvek: DUSÍK  Místo: škola  Fotografická dokumentace: Přikrylová  Videozáznam a střih: Hábová