Brigáda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

Matematické kyvadlo a tíhové zrychlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
DOPRAVA - úvod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Dynamická viskozita Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Analýza textu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
MATEMATIKA Úměra přímá a nepřímá - slovní úlohy řešené trojčlenkou.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ROVNOMĚRNÝ POHYB, PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Analytické myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Alexandra Hoňková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Aritmetický průměr Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Záření kolem nás Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Korelace 20. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190227
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Knihovna VY_32_INOVACE_ února 2014
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Složené úrokování Tematická oblast
Pravděpodobnosti jevů
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Galvanický článek 12. října 2013 VY_32_INOVACE_130302
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Variace bez opakování 25. srpna 2013 VY_42_INOVACE_190202
Růžencová slavnost Albrecht Dürer
Tabulky, grafy – test VY_32_INOVACE_ července 2013
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Lineární rovnice a nerovnice III.
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Charakteristiky variability
SLUŽBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
PAVLOV VY_52_INOVACE_ února 2014
„EU peníze středním školám“
Mýdla 6. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_130218
ROBERT SMITHSON – Spiral Jetty
KRAJINA V UMĚNÍ 20. září 2013 VY_32_INOVACE_160205
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Tepelná kapacita tělesa
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_62_INOVACE_ – Příklady na výpočet úroků z vkladů a úvěrů
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
POHYB ŽIVOČICHŮ 30. ledna 2013 VY_32_INOVACE_110108
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
YVES KLEIN – Antropometrie
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Transkript prezentace:

Brigáda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. VY_32_INOVACE_ února 2014

2 Zadání úlohy: Martin studoval prvním rokem na Slezské univerzitě v Opavě a nadchnul se pro noční vyjížďky městem na in-line bruslích. Rozhodl se, že si našetří peníze a koupí si výbavu pro tento sport. Po ukončení letního semestru si našel brigádu v jedné firmě, kde ve skladu natíral dřevěné laťky, přičemž každou z nich musel daný den natřít třikrát. Práce ho bavila, takže brigádu vykonával až do konce července. Hned po výplatě si v obchodě vybral in-line brusle a potřebné vybavení a začal se učit jezdit. Otázky: a) Napište datum (den a měsíc), kdy ve firmě natřel stou laťku. b) Kolik korun si Martin během brigády vydělal? 2

3 Pomocné informace: 1)První den brigády se Martin zaučoval a nenatřel žádnou laťku. 2)Postupně se zlepšoval, takže každý následující den natřel o tři laťky více než den předcházející. 3)Na brigádu nastoupil v pondělí 23. června. 4)Martin docházel na brigádu každý týden od pondělí do pátku. 5)Denně bylo možno natřít maximálně 50 latěk, více materiálu ten den nebylo k dispozici. 3

4 4 6) V pátek 11.7 zůstal Martin doma, protože mu nebylo dobře. 7) Během 24. a 25. června natřel Martin celkem 31 latěk. 8) Za každých 10 natřených latěk dostal Martin 80 Kč.

5 5 ŘEŠENÍ Nejdříve se zaměříme na následující nápovědy: Na brigádu nastoupil v pondělí 23. června. První den brigády se Martin zaučoval a nenatřel žádnou laťku. Po latěk

6 6 ŘEŠENÍ Z dalších dvou informací lze doplnit další dva dny: Během 24. a 25. června natřel Martin celkem 31 latěk. Postupně se zlepšoval, takže každý následující den natřel o tři laťky více než den předcházející. Po latěk Út latěk St latěk

7 7 ŘEŠENÍ Martin docházel na brigádu každý týden od pondělí do pátku. Denně bylo možno natřít maximálně 50 latěk, více materiálu ten den nebylo k dispozici. Po Po Po Út Út Út St St St Čt Čt Čt Pá Pá Pá So 28.6.So 5.7. So Ne 29.6Ne 6.7. Ne 13.7.

8 8 ŘEŠENÍ V pátek 11.7 zůstal Martin doma, protože mu nebylo dobře. Práce ho bavila, takže brigádu vykonával až do konce července. Po Po Po Út Út Út St St St Čt Čt Čt Pá Pá Pá nemoc So 28.6.So 5.7. So Ne 29.6Ne 6.7. Ne 13.7.

9 9 ŘEŠENÍ Po Po Po Út Út Út St St St Čt Čt Čt Pá Pá nemocPá So 28.6.So 12.7.So Ne 29.6Ne 13.7.Ne Po Po Po Út Út Út St St St Čt Čt Čt Pá Pá So 5.7.So Ne 6.7.Ne 20.7.

10 ŘEŠENÍ Martin tedy během brigády natřel celkem: 1116 latěk. Jestliže za každých 10 latěk dostane Martin 80 Kč, pak: 1126 latěk ………………… x Kč 10 latěk ………………… 80 Kč

11 Odpovědi: a)Napište datum (den a měsíc), kdy ve firmě natřel stou laťku b) Kolik korun si Martin během brigády vydělal? 8928 Kč