Jako jedna z částí úkolu Podpora gramotnosti, který řeší VÚP v Praze. Matematická gramotnost RNDr. Eva Zelendová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika Obsahy obrazců.
Advertisements

VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
GEOMETRICKÉ TVARY A JEJICH VELIKOST
Téma 3 Metody řešení stěn, metoda sítí.
J - PROUDOVÁ HUSTOTA.
Konstrukce čtverce 5. ročník
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Vlastnosti čtyřúhelníků v příkladech
Obsah (čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník)
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Úprava RVP ZV 2013 Matematika
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Vzdělávací obor: Matematika
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Obsahy základních obrazců
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
Obvody základních obrazců
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Délka kružnice, obvod kruhu
Obvody a obsahy rovinných obrazců
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_476_Obvod obdélníku a čtverce AUTOR: Mgr. Martina Ringová.
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Výpočty v rovinných obrazcích
Převody jednotek obsahu
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
Obvody a obsahy rovinných útvarů.
Vyvození a procvičení učiva
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Mocniny Výpočet obsahu čtverce Kolik má čtverec hvězdiček? Výpočet objemu.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Matematika pro stavební obory 12. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Geometrie Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Eduard Fuchs, Eva Zelendová
VY_12_INOVACE_22_PROGRAM MALOVÁNÍ_KOŠUTOVÁ
Jak správně využít podnětnou úlohu?
TÉMA: Obdélník a čtverec
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Podobnost co už dovedeme
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 2
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
MATEMATICKÁ GRAMOTNOST
obvody a obsahy obrazců © Jitka Mudruňková 2012
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VLASTNOSTI ROVNOBĚŽNÍKŮ
Výpočty v rovinných obrazcích
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Transkript prezentace:

jako jedna z částí úkolu Podpora gramotnosti, který řeší VÚP v Praze. Matematická gramotnost RNDr. Eva Zelendová

Resortní úkol MŠMT: Podpora gramotnosti

Matematický panel Josef Molnár Přírodovědecká fakulta UP Naďa Stehlíková P edagogická fakulta UK Filip Roubíček AV ČR Věra Olšáková základní škola Antonín Blomann základní škola a gymnázium Jana Vaňková gymnázium Lubomír Martinec ÚIV Vladislav Tomášek ÚIV

Vymezení pojmu matematická gramotnost „ Matematická gramotnost je schopnost jedince poznat a pochopit roli, kterou hraje matematika ve světě, dělat dobře podložené úsudky a proniknout do matematiky tak, aby splňovala jeho životní potřeby jako tvořivého, zainteresovaného a přemýšlivého občana.“

Rozbor úloh mezinárodních výzkumů Na obrázku je mapa Antarktidy. Užitím měřítka mapy odhadni rozlohu. Zapiš postup a vysvětli, jak odhad provádíš. (Pokud ti to pomůže při tvém odhadu, můžeš na mapu kreslit.)

Zjištěné metody odhadu Rozdělení na čtverce a obdélníky43 Rámování do čtverce nebo do obdélníku28 Kreslení čtvercové sítě23 Nahrazení kruhem23 Rozdělení na trojúhelníky a čtyřúhelníky20 Doplnění na čtverec nebo obdélník (přesouvání)10 Dláždění (pokrytí plochy jednotkovými čtverci) 7 Ostatní15

Zvolí stranu opsaného čtverce.16 Zvolí stranu opsaného obdélníku.10 Vypočte obsah zvoleného obrazce.26 Vypočtený obsah označí jako výsledek.11 Od vypočteného obsahu odečte obsah určité části plochy, který zhruba odhadne. 8 Od vypočteného obsahu odečte obsah určité části plochy, kterou odhadne pomocí obsahu dalších útvarů. 5 Má dobře rozmyšlený postup, ale neprovedl žádný výpočet. 2 Rozbor postupu řešení úlohy. Žák:

Zjištěné chyby při výpočtu: Odpověď je správná – odhad je v rozmezí km 2 až km 2. 9 Odpověď je pod nebo nad správným odhadem (v důsledku nevhodné volby délky strany rámu nebo špatným odhadem obsahu, který je potřeba odečíst). 5 Počet nul není správně.2 Nebyly správně převedeny délky pro výpočet obsahu v km 2. 6 Odpověď není správná v důsledku numerické chyby.1 Není uveden výpočet nebo odpověď chybí.5

Nový pohled na vymezení matematické gramotnosti Může podrobnější vymezení pojmu MG pozitivně ovlivnit práci učitelů?

Děkuji vám za pozornost.