Město Velké Hamry – inkluzivní opatření v oblasti vzdělávání Mgr. Štěpán Bolf, lokální konzultant.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentace výstupů z odborné stáže ve Zvoleně
Advertisements

Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Pracovní skupina národnostní menšiny a cizinci
Spolupráce se vzdělávacími institucemi. Projekt iYouth – Modely integrace a prevence sociálního vyloučení: podpora migrantské mládeže je spolufinancován.
Plán rozvoje sociálních služeb Milevsko Ing. Michaela Švehlová Tato akce byla financována Evropskou unií, státním rozpočtem České republiky a Jihočeským.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Integrace romské komunity v Moravskoslezském.
Obecné cíle pro KPSS 1. Vytvoření objektivního a názorného informačního systému pro veřejnost 2. Zlepšení bytové politiky 3. Vznik asistenčních služeb.
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Jak funguje vládní Agentura pro sociální začleňování – s důrazem na oblast bydlení Praha, 26. března 2014 Václav Zeman.
Příležitosti pro rozvoj předškolního vzdělávání.
Transformace systému práce s ohroženými dětmi a rodinami Tisková konference MPSV a MŠMT 30. dubna 2009.
Příspěvek k problematice sociálního začleňování v ČR Zuzana Zajarošová, MPSV
AGENTURA V ROCE Agentura pro sociální začleňování v romských lokalitách  schválen usnesením vlády č. 85/2008  pilotní fáze 2008 – 2010  odbor.
Rekapitulace výchozí situace v Kadani.
Čujkovova 31 Ostrava – Jih tel: tel:
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Úvodní seminář 22. září.
Včasná péče v České republice Zora Syslová. OBSAH 1.Vymezení pojmů 2.Co znamená včasná péče, její význam 3.Charakteristiky dětí ze sociokulturně znevýhodněného.
Komunitní centrum Amaro Phurd - Pražská
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání – Prioritní osa 3
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Fungování ASZ v lokalitách na příkladu Kutné Hory Jiří Franc/místostarosta Kutné Hory Vít Lesák/Agentura pro sociální začleňování Praha,
Standardizovaný proces v lokalitách / Praktický příklad lokality Toužim/Teplá 05/2011 Jakub Švec, Alexandr Olah.
Setkání s NNO – představení KPSVL 23. duben 2015, Jakub Švec.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Aktivním přístupem ke změně v SVL města Litvínova CZ /0.0/0.0/15_042/
6. Lokální partnerství Frýdlantsko.
VÝMĚNA ZKUŠENOSTÍ S REALIZACÍ PROJEKTŮ OP VK SEMINÁŘ.
Tým pro mládež Plzeň-město v rámci projektu „Na správnou cestu!“
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Projektové poradenství Agentury pro sociální začleňování Petr Huptych, konzultant pro projekty EU.
Podpora přechodu žáků ze základní školy na střední školu v Mostě Agentura pro sociální začleňování: přímá pomoc obcím v sociálně.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2 Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Forma spolupráce Memorandum o spolupráci s LK
Individuální projekt systémový - OP VVV Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Regionální stálá konference Libereckého kraje Téma Spolupráce ASZ v oblasti vzdělávání Regionální stálá konference Libereckého kraje Petra Zahradníková,
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Místní plán inkluze + OP VVV
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Plán vzdělávacích aktivit
Asistent pedagoga pro děti a žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí
Tisková konference Štrasburk dva roky poté
Tisková konference
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
Pedie Co mají společné?.
Sociální práce v praxi Oblasti působení soc. pracovníků
Podpora obcím, které se potýkají se sociálním vyloučením
Spolupráce Žďáru nad Sázavou s Agenturou pro sociální začleňování
Aktuální informace o projektu
Transkript prezentace:

Město Velké Hamry – inkluzivní opatření v oblasti vzdělávání Mgr. Štěpán Bolf, lokální konzultant

LOKÁLNÍ PARTNERSTVÍ VELKÉ HAMRY Od ledna 2013 obce a ASZ – partnerství do konce roku 2015 Členové LP: samospráva, NNO, státní správa, školy, policie a další Východisko: komplexní přístup k problematice začleňování Celkem 5 oblastí, VZDĚLÁVÁNÍ je jedna z nich Cíl: začlenění dětí ze SVL do hlavního vzdělávacího proudu + nové možnosti trávení volného času zejména pro děti ze SVL Asistenti pedagoga pro děti se sociálním handicapem jsou pouze jedno z opatření v oblasti vzdělávání

Asistent pro děti se sociálním znevýhodněním na ZŠ Velké Hamry -na ZŠ VH nefunguje, během roku 2013 definována potřeba AP tohoto typu -bude žádáno při nejbližší příležitosti v rámci rozvojového programu MŠMT (červen 2014) tzn. předpoklad je jeho fungování od září kromě definování pozice AP v rámci pedagogického sboru se předpokládá i jeho spolupráce s TP při obci, s NNO (spolupráce s rodiči), s asistenty prevence kriminality (preventivní aktivity)…. -počet dětí se sociálním handicapem (nejen romských!) se na ZŠ zvyšuje - LP se shodlo, že na tento jev je třeba včas reagovat -MŠ VH aktuálně o zavedení asistenta pro sociálně znevýhodněné děti neuvažuje, situaci zvládá (2 romské děti, u kterých je pravděpodobný nástup na zdejší ZŠ)

Další opatření LP -předškolní příprava dětí (docházka do MŠ + využívání spec.pedagogických metod – např. program Maxík terénně, tzn. přímo v rodinách v SVL – 3 rodiny) -motivování rodičů k využívání předškolní přípravy a spolupráci se ZŠ (terénní pracovnice při OÚ od ledna neziskové organizace…) -volný čas dětí a mládeže ze sociálně vyloučených lokalit – zejména prostřednictvím projektů do PPK MV – jedno/dvoudenní programy, hřiště v dosahu SVL, letní tábor, nízkoprahová služba terénní formou -Strategický plán a další dokumenty k dispozici na

Zjištění Situační analýzy (realizována na podzim 2013) -Vzdělávání jedno z témat SA -Většina dětí ze SVL VH na ZŠ Údolí Kamenice -Za poslední 3 roky 3 přeřazení ze ZŠ VH do ZŠ ÚK, všechny 3 ze SVL -Další děti ze SVL (nezjištěný počet) byly na ZŠ VH jen u zápisu, poté nástup na ZŠ ÚK -Důvody, které uvádějí rodiče pro využívání ZŠ ÚK: sourozenci na škole, chodili tam sami rodiče a „školu znají“, rychlé tempo na ZŠ a malá podpora pomalejším dětem tam Rodiče ze SVL často nedostatečně vnímají smysl vzdělání - změnit to lze zapojením dětí do vzdělávacího procesu od MŠ a za spolupráce dalších subjektů se stejným cílem, kterým je vyrovnání sociálního handicapu

Příklad z Velkých Hamrů -sociálně vyloučená rodina, otec a matka se základním vzděláním -3 děti, z toho chlapeček 4,5 roku -v říjnu 2013 přijat do MŠ VH -krátce předtím otec nastoupil na VPP při obci – příjem -nestabilita bydlení – dlouhodobé ohrožení -ustavil se vztah rodiče/MŠ včetně povinností (platby, vyzvedávání dětí atd.) -jazykový handicap dítěte se postupně srovnává (v jeho okolí se dosud mluvilo romsky) -rodinu 1 x za 14 dní chlapečka navštěvuje speciální pedagožka se stimulačním programem -postupně se zapojuje i mladší sourozenec….