Poznáváme čas (na digitálních hodinách) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Advertisements

ČAS A JEHO MĚŘENÍ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Jak vznikají barvy ??? Autorkou materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Helena Piskáčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
AUTOBUS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Poznáš, kolik je právě hodin?
Ruský obrázkový slovník VII Oblečení − одежда
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, kde se nachází podnebné pásy zmíněné v prezentaci a vyznač je na mapě. 2) Na kterých kontinentech je možné.
ROČNÍ OBDOBÍ 1. Vyber podle obrázku roční období.
Finanční gramotnost Základní pojmy
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
CO VŠECHNO VÍM O HODINÁCH
Ruský obrázkový slovník IX Nábytek − мебель
Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek interaktivní
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Rozvíjíme pozornost a soustředění
SKLÁDÁME GEOMETRICKÉ TVARY, POČÍTÁME
pedagogických pracovníků.
Pracovní listy zaměřené na vybavení jízdního kola
VYBER SPRÁVNOU VĚTU K DANÉMU OBRÁZKU
Ruský obrázkový slovník XXIV. Povolání - профессия
Podstatná jména Autorkou materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Helena Piskáčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Ruský obrázkový slovník XXII Kolektivní sporty –коллективныe спортa
Ruský obrázkový slovník XLI Ve škole – В школе
Ruský obrázkový slovník XII Domácí spotřebiče – Техника для кухни
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
VY_32_INOVACE_04_Matematika_9. a 10.ročník
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
Rovnice s absolutními hodnotami
Porovnávání obrázků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Ruský obrázkový slovník IV Rodina − семья
Ruský obrázkový slovník XXX. Slovesa A
Vypočítej ceny zlevněného zboží
Ruský obrázkový slovník XX Hudba – музыка
Ruský obrázkový slovník XL Kontinenty a oceány – Континенты и океаны
Určení severního pólu cívky s proudem pomocí pravidla pravé ruky
pedagogických pracovníků (NÚV).
KARTY NA PŘIŘAZOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Stavíme si domov Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rychlé počítání v časovém limitu 15 nebo 60 vteřin III.
Ruský obrázkový slovník XVII Části těla a hlavy – тела и головы
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Představujeme a sestavujeme krychli
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY A KOSTRA
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vánoční počítání zpaměti
Kolik je...? Pracovní listy
PEXESO Ostré sykavky – Z
Logopedické pexeso B Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Ruský obrázkový slovník XIV Rok – Год
pedagogických pracovníků (NÚV).
DESETINNÁ ČÍSLA DESETINNÉ ZLOMKY
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Z ČERNÝ PETR Ostré sykavky – Z
Ruský obrázkový slovník XIX Místnosti – комнату
SPOČÍTEJ TEČKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
M O T Ý L Í L O T O 3 Najdi stejného motýla!
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
JEDNODUCHÉ STROJE – OPAKOVÁNÍ
Seznamujeme se s geometrickými tvary - obdélník
Hra Znáš některé dopravní značky?
Transkript prezentace:

Poznáváme čas (na digitálních hodinách) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Hodiny Potřebujeme je, abychom mohli znát čas. Musíme vědět, kdy máme jít do školy, kdy je čas na večeři nebo kdy nám jede autobus. Abychom se to naučili, musím umět poznávat číslice.

Digitální hodiny [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: Obr. 1:

Digitální hodiny První číslo nám říká, kolik je hodin. Dvojtečku čteme jako „a“. Druhé číslo nám říká, kolik je minut. Je 12 hodin a 17 minut. 12:17

Digitální hodiny Když je na místě hodin „ 00 “, čteme: Je půlnoc. Když je na místě minut „ 00 “: Minuty nečteme. (Čteme jenom hodiny.)

24 hodin Když je dopoledne, hodiny ukazují čas od půlnoci do dvanácti hodin. Po poledni se hodiny dále přičítají. Digitální hodiny ukazují celkem 24 hodin.

Digitální hodiny – ústní cvičení Kolik je hodin? :03 19:45 07:18 03:2721:00 00:00 Je 12 hodin a 25 minut. Je 23 hodin a 58 minut. Jsou 3 hodiny a 27 minut. Jsou 2 hodiny a 3 minuty. Je 7 hodin a 18 minut. Je 19 hodin a 45 minut. Je 21 hodin. Je půlnoc.

Úlohy k řešení 1) Budík zvoní v sedm hodin. Honza ještě čtvrt hodin leží. V kolik hodin vstává? Řešení: 07:15

Úlohy k řešení 2) Škola začíná v osm hodin. Cesta do školy trvá pět minut. V kolik hodin musí Honza vyjít z domu, aby byl ve škole 10 minut před začátkem? Řešení: 07:45

Úlohy k řešení 3) Autobus vyjíždí ze zastávky v devět hodin. Cesta na zastávku trvá deset minut. V kolik hodin musí Honza nejpozději vyjít, aby stihl autobus? Řešení: 08:50

Úlohy k řešení 4) Honza večeří obvykle v šest hodin. Maminka volá, že večeře bude za půl hodiny. Kolik je hodin? Řešení: 17:30

Úlohy k řešení 5) Honza chodí spát v osm hodin. V kolik hodin se musí začít převlékat a čistit zuby? Trvá mu to 10 minut. Řešení: 19:50

KONEC