E KOLOGIE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_19_Ekologie Téma: Člověk a příroda Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AutorMgr. Soňa Dvořáková Vytvořeno dne Odpilotováno dne ve tříděII. B Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět Vzdělávací oborPrvouka Tematický okruhČlověk a příroda TémaEkologie Klíčová slovaochrana přírody, vliv člověka na přírodu, recyklace, třídění odpadu, kontejnery na třídění, papír, sklo, plast, ostatní odpad, voda, pitná voda, slaná voda, voda z ledovců
C O JE TO EKOLOGIE? vztah k přírodě, který se jí snaží ochraňovat ochraňovat sleduje vliv člověka na přírodu hledá způsoby, jak se k přírodě chovat co nejšetrněji a nejzodpovědněji co nejšetrněji a nejzodpovědněji
R ECYKLACE jedním z těchto způsobů je recyklace odpadků, které se jinak zbytečně hromadí odpadků, které se jinak zbytečně hromadí a zatěžují životní prostředí a zatěžují životní prostředí recyklace je opakované používání materiálů z odpadků (plasty, papíry i sklo) (plasty, papíry i sklo)
T ŘÍDĚNÍ ODPADU recyklace odpadu se však neobejde bez správného roztřídění odpadků bez správného roztřídění odpadků Naleznete odpovídající kontejner na odpadky? Naleznete odpovídající kontejner na odpadky? PAPÍR PLASTSKLO OSTATNÍ ODPAD ODPAD
Sklo: Sklo: barevné sklo, láhve od nápojů, skleněné nádoby, skleněné střepy keramika, porcelán, zářivky, kovové uzávěry lahví, znečištěné láhve a nádoby Papír: noviny, časopisy, reklamní letáky, knihy, sešity, krabice, kartón, papírové obaly (např. sáčky) mokrý, mastný nebo jinak znečištěný papír, uhlový a voskovaný papír, použité plenky a hygienické potřeby
Ostatní odpad: popel, smetí, znečištěný papír a plasty Plast: Plast: PET láhve od nápojů - sešlápnuté, kelímky, sáčky, fólie, výrobky a obaly z plastů obaly od nebezpečných látek (různých chemikálií, barev apod.)
V ODA přírodní zdroj, který je pro nás přírodní zdroj, který je pro nás nesmírně důležitý nesmírně důležitý vody si proto vážíme a snažíme se vody si proto vážíme a snažíme se s ní co nejvíce šetřit s ní co nejvíce šetřit voda zabírá přibližně 71% naší planety voda zabírá přibližně 71% naší planety ale pitná voda zabírá pouhé ale pitná voda zabírá pouhé 1% veškeré vody na Zemi 1% veškeré vody na Zemi
Co to znamená? Co to znamená? Představme si všechnu vodu na Zemi jako množství vody rozlité do 100 sklenic. 100 sklenic.
Naší pitnou vodu z celého množství 100 sklenic představuje jen jedna sklenice. o zbylých 99 sklenic patří vodě slané patří vodě slané a vodě ukryté v a vodě ukryté v ledovcích ledovcích
POUŽITÉ ZDROJE Obrázky z internetu -otevřená galerie Microsoft.com ANOTACE Prezentace na téma ekologie určená žákům 2. třídy. Hlavním záměrem prezentace je ukázat ekologii jako obor, který se snaží chránit přírodu před negativním vlivem lidských činností. Předvádí dětem ekologický proces jim nejbližší – třídění odpadu. V praktické činnosti si žáci sami vyzkoušejí, jak správně odpad roztřídit. Část zaměřená na vodu ukazuje problém pitné vody a jejího množství v poměru s ostatními druhy vody. Prezentace obsahuje animace.
POUŽITÉ ZDROJE _shutterstock_ jpg /perex-ta%C5%A1ky_329x-1_ jpg Dg/s1600/water-footprint.jpg