Jednoleté pícniny – směsky a meziplodiny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zdroje včelí pastvy.
Advertisements

Krajina a životní prostředí
Pícniny - rozdělení a využití
VIKEV SETÁ (Vicia sativa L.).
VIKEV HUŇATÁ (Vicia villosa Roth.).
Kulturní rostliny, pojmy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Povrch krajiny VY_III/2_inovace_10_ Povrch krajiny Autor: Mgr. Karin Cahlíková.
Ekosystém – pole Polní plodiny název: VY_32_INOVACE_02_Ekosystem_poleI škola: ZŠ a MŠ Komenského 103, Jilemnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
1 Technologie Kinze – setí s klasickou (0,75m) nebo úzkořádkovou (0,375m) roztečí řádků. Co může řešit změna rozteče řádků, v čem jsou výhody? a)Technologie.
Poradce pro energetiku: Karel Jonák Hopfgartenweg 10 Waldkirchen Mobil
AutorMgr. Ludmila Eisová Vytvořeno dne20. března 2012 Odpilotováno dne26. března 2012ve tříděIII.A Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět Vzdělávací oborPrvouka.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_32_INOVACE_Luk_II_04 Alternativní výživa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Lenka Němcová Název: VY_32_INOVACE_09_Př7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: čeleď bobovité.
Náročná na zařazení v osevním postupu, výnos 6 t zrna/ha, nahá obilka, pšeničná bílkovina je lepek.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jde o nepřímé využití sluneční energie- biomasa je „konzervovaná“ sluneční energie.
MAKROELEMENTY (1. část) Předmět Pěstování rostlin Obor Agropodnikání.
VY_32_INOVACE_ Pa-PR_Celed Bobovite Mgr. Dita Papežová ZŠ Valašské Klobouky Čeleď Bobovité.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rostliny z našeho okolí Přírodní společenstvo Na louce.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 5 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 32) Rozmanitost.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
1 Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Živá a neživá příroda IV
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rostliny z našeho okolí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Název školy: Základní škola Městec Králové
Během kalendářního roku se vystřídají čtyři roční období.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Číslo projektu Název materiálu Autor Tematická oblast
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_52_INOVACE_70_Rostliny polí - učební text
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Sady a ovocné zahrady.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
1 Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto
VY_32_INOVACE_09_Přírodověda_09_4. ročník _Podzim na polích
VY_32_INOVACE_32_ Prvouka 3.ročník Pícniny, olejniny, textilní plodiny
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Užitkové rostliny Opakování učiva Foto archiv autorky.
Zemědělství.
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
Hnojení minerálními hnojivy
ZD Chyšky a jeho spolupráce s firmou Tekro
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
VY_32_INOVACE_12 12 Polní plodiny autor: Mgr. Soňa Kubíčková
Pracovní skupina cross compliance
Toky energií v přírodě a v člověkem ovlivněné krajině
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Pryskyřníkovité.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

Jednoleté pícniny – směsky a meziplodiny

Pícniny Pro pícninářské účely se používají vyšší výsevky, užší řádky, vyšší dávka dusíku. U podsevu se snižuje výsevek hlavní plodiny, celková dávka dusíku se snižuje.

Ozimé směsky Poskytují píci brzy na jaře Ozimá pšenice + vikev huňatá (100 kg + 70 kg, výnos 20 t) Jílek mnohokvětý + vikev panonská (30 kg + 60 kg, výnos 20 t) Landsberská směska = jetel inkarnát + jílek mnohokvětý + vikev huňatá (20 kg + 20 kg + 60 kg, výnos 20 t)

Ozimé směsky Pšenice ozimá Vikev huňatá

Ozimé směsky Jílek mnohokvětý Vikev panonská

Landsberská směska

Jarní směsky Oves s luskovinami, význam i pro potlačení vytrvalých plevelů – pýr. Oves + peluška (100 kg + 70 kg, výnos 20 t) Oves + bob (80 kg + 50 kg)

Jarní směsky Oves setý Peluška

Jarní směsky Oves setý Bob obecný

Letní směsky Vysévají se od konce května do začátku července Kukuřice + peluška + bob (80 kg + 60 kg + 30 kg, výnos 20 – 30 t) Pohanka (80 kg, výnos 20 t)

Letní směsky

Letní směsky Pohanka setá

Strniskové meziplodiny Sejí se po sklizni obilovin na zrno, na podzim poskytnou zelené krmení nebo zelené hnojení Nejčastěji se pěstují brukvovité rostliny – hořčice bílá Mají krátkou vegetační dobu – 70-90 dní, mrazuvzdorné Nepěstovat v podnicích s vyšším zastoupením cukrovky a řepky – stejní škůdci Zařazovat spíše svazenku vratičolistou

Strniskové meziplodiny Hořčice bílá (výsevek 10 kg, výnos 10 t) Svazenka vratičolistá (10 kg,výnos 10 t) Použití strniskových meziplodin je omezeno nedostatkem vláhy. Důležitá je rychlá příprava půdy, před setím N (100 kg/ha)

Strniskové meziplodiny Hořčice bílá Svazenka vratičolistá

Podsevové meziplodiny Setí na jaře do obilovin, rozvoj porostu po sklizni hlavní plodiny Jílek mnohokvětý (30 kg, výnos 20 t) Jílek mnohokvětý + jetel plazivý (25 kg, 2 kg, výnos 15 t)

Jílek mnohokvětý + jetel plazivý