SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Advertisements

ČESKÁ REPUBLIKA II. Povrch České republiky – reliéfní mapa.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
vhodné přírodní podmínky – mírný pás mechanizace, kvalifikovaní pracovníci soběstačnost ve výrobě základních potravin.
Průmysl Těžký – slouží k další výrobě Lehký – slouží k přímé spotřebě.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Asijské Rusko, Dálný Východ Sibiř. Poloha Území v Rusku Přímořská oblast Ležící mezi Uralem a Verchojanským pohořím. Sibiř zaujímá většinu rozlohy Ruské.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Zeměpis, průmysl Ročník: 9.
Integrovaná prevence v resortu MZe. IPPC – integrovaná prevence a omezování znečištění  IPPC = integrovaná povolení (IP) a integrovaný registr znečištění.
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
Vytvořil: David Mašata a Michal Hlaváček. Popis jaderného reaktoru  Jaderný reaktor je zařízení, které umožňuje řízené uvolnění jaderné energie, která.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
SEVERNÍ EVROPA Otázka: Které státy řadíme do států severní Evropy?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ZEMĚPIS TEMA: Hospodářství.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 20_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl.
VY_32_INOVACE_Vac_III_10 Průmysl ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Austrálie. Historie: 1606 – objevena Holanďany (Portugalci asi dříve) konec 18.st. – počátek britské kolonizace – trestanecké kolonie 19.st. – „zlatá.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Č í n a Velmoc 22. století. Č í n a Velmoc 22. století.
Japonsko (země vycházejícího slunce)
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ČÍNA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Itálie Open Presentation.
Ústecký kraj.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Přírodní zdroje na Zemi
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Název školy: Základní škola T. G
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
Název materiálu: Nerostné suroviny
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Služby obyvatelstvu TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
ANOTACE a) PRÁCE JE URČENA PRO ŽÁKY 8. ROČNÍKU B) TÉMA : STÁTY VÝCHODNÍ EVROPY C) CÍL UČEBNÍHO MATERIÁLU : Žáci se seznámí s dalšími státy východní.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_KARLOVARSKY_KRAJ.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Světové hospodářství TÉMATICKÝ CELEK:
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY ČESKÉ REPUBLIKY
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Česká republika – součást společenstva hospodářsky vyspělých států
Název projektu: Moderní škola
IRSKO.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Tisková konference ČMKOS
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Průmysl.
Uruguay.
zpracovaný v rámci projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Využití potenciálu českého zemědělství po roce 2020
Název školy: ZŠ Pardubice - Spořilov
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ

Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl, stavebnictví, doprava surovin a výrobků) Terciární sektor (osobní doprava, školství, zdravotnictví, kultura, obchod) Kvartérní sektor (věda a výzkum)

je závislé na přírodních podmínkách zajišťuje výživu obyvatel

ZEMĚDĚLSTVÍ zajišťuje obživu obyvatelstva obrovské rozdíly ve výkonnosti ve světě dělíme na: rostlinnou a živočišnou výrobu

Rostlinná výroba závisí na: ? cílem pěstování plodin je produkce potravin, krmiv, surovin zemědělské plodiny dělíme na: ? (8)

Živočišná výroba smyslem živočišné výroby je zajištění zdrojů pro obživu obyvatel a pro průmyslovou výrobu rozmístění chovu zvířat je závislé na zdroji krmiv a poptávce po produkci největší užitek dává chov skotu, prasat, ovcí, drůbeže

Rybolov velký význam má mořský rybolov

Vodní hospodářství úkolem je zajistit potřebné množství vody v požadované kvalitě

Lesy 1/3 souše zabírají lesy nejvýznamnější je ? a ? význam lesů: ? úkolem lesního hospodářství je co nejlepší využívání lesů

PRŮMYSLOVÁ VÝROBA průmyslové výrobky využíváme: ? dělíme na: lehký a těžký

TĚŽKÝ PRŮMYSL

Těžební průmysl těžba nerostných surovin - paliva -rudy -nerudní suroviny -drahé kovy

Energetický průmysl výroba elektrické energie, tepla, plynu elektrárny dělíme na: ?

Hutní průmysl zabezpečuje výrobu surového železa, oceli, barevných kovů, slitin

Strojírenský průmysl nejrozšířenější spolu s chemickým průmyslem je ukazatelem vyspělosti země uplatňuje se v: ?

Chemický průmysl vyžaduje: dostatek vody, energie a surovin, kvalifikované pracovníky, výzkum vysoké nároky na ochranu životního prostředí petrochemie: ?

Výroba stavebních hmot cement, cihly, střešní krytiny..)

LEHKÝ PRŮMYSL

Spotřební průmysl Textilní průmysl Obuvnický průmysl Potravinářský průmysl Průmysl skla, porcelánu a keramiky Dřevozpracující a papírenský průmysl

DOPRAVA přemísťování osob a nákladů vyžaduje: dopravní cesty, dopravní prostředky a dopravní zařízení dělíme: ? druhy dopravy: suchozemská, vodní, letecká, doprava zpráv

SLUŽBY nevýrobní část hospodářství pokrývají základní potřeby lidí, zvyšují jejich životní úroveň a vyplňují jejich volný čas