 Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011  Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_17.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODPADY.
Advertisements

TŘÍDĚNÍ ODPADU Nožičková Monika.
VY_32_INOVACE_Př.4.15-Třídění odpadu-prezentace
Třídění odpadu Sabina Kotlárová.
MÁ TO SMYSL.TŘIDTE ODPAD!
Název Recyklace skla Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Co víš o recyklaci?.
TŘÍDĚNÍ ODPADU.
Zpracovny nekovového odpadu
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
Registrační číslo projektu:
Jak třídit odpad - prezentace
1. Minimalizace 2. Třídění a recyklace 3. Odstraňování Vypořádávání se s odpady zpět znovu 2.
Odpady.
VY_32_INOVACE_407, 21. sada, Přírodověda
Složka sady EUIII/2 č. 13 VY_32_INOVACE_Rv_7. Název: Ekologie – Člověk a zdraví (odpadky) Autor: Šárka Vodrlintová Předmět(oblast): Člověk a zdraví – Rv.
Jak je to s odpady ?.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_415.
Jak třídit odpad.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Téma: ODPAD A RECYKLACE Motto: Recyklace - má to smysl?
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název Recyklace PET Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 8
DEN ZEMĚ TEST.
TŘÍDĚNÍ ODPADU JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT.
TŘÍDĚNÍ ODPADU Vypracovala: Brychtová Markéta, SP/TE Učo:123831
Barbora Látalová, Tomáš Pavlík,
RECYKLACE PETLAHVÍ Chemie 9. ročník Ing. Bc. Jitka Moosová ZŠ Benešov,
EVVO aktivity pro školy
Problematika třídění a likvidace odpadů. Zásady domácí ekologie.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji vědomostí z oblasti eviromentální výchovy o správném třídění odpadů. Je určeno pro práci.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Recyklace Umíte vysvětlit význam tohoto slova? -nakládání s odpadem, které vede k jeho dalšímu využití - jde o opakované (cyklické) uvedení materiálu.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Dana Motyčková ČísloVY_32_Inovace_3322 NázevTřídění odpadu Téma hodinySuroviny. ekologie PředmětPrvouka.
Třídíme se zvířátky Autorky: Michaela Mikolášová Nikola Smyčková Tereza Mžiková Jubilejní Masarykova ZŠ Sedliště.
Nadpis Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_06_Prvouka_18_3. ročník_Třídění odpadů Autor: Mgr. Jana Burdzová Použití:
ElElektro odpadad Plast Papír Sklo Pravidla hry Nebezpečný.
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_16.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_15_Třídění odpadu.
Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_15.
Předmět: Prvouka Ročník: 1. – 3. Tematický okruh: Místo, kde žijeme Název učiva: Třídění odpadů Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním.
 Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011  Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_11.
Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_14.
Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_18.
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk,okres Česká Lípa,příspěvková organizace Autor : Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_19 _ENVIRONMENTÁLNÍ.
TŘÍDIT či NETŘÍDIT ?.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Gastronomická zařízení – ukládání obalů a odpadů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
SVOZ PLASTŮ A PAPÍRŮ Z DOMÁCNOSTI
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Třídění odpadů,recyklace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Technologická zařízení na zpracování skleněného odpadu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Transkript prezentace:

 Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011  Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_17

Vzdělávací oblast: Environmentální výchova Předmět: Zábavná ekologie, Přírodověda Stupeň vzdělávání: 1. stupeň ZŠ Ročník: 4. a 5. Datum vytvoření: Anotace: Prezentace je určena pro starší žáky. Seznamuje žáky s vlastnostmi skla a uvádí příklady skleněných výrobků. Popisuje třídění podle barev so bílých a zelených kontejnerů a popisuje cestu skleněného odpadu přes střepiště, dotřiďovací linku až ke konečnému zpracovateli (sklárny). Klíčová slova: Sklo – čiré a barevné, Střepiště, Dotřiďovací linka Autor: Ivana Geislerova

SKLO JE MATERIÁL, KTERÝ LIDSTVO POUŽÍVÁ JIŽ NĚKOLIK TISÍC LET, PŘIČEMŽ NENÍ ZŘEJMÉ, KDE DOŠLO K OBJEVENÍ POSTUPU JEHO VÝROBY.

 nejstarší informace – let Egypt  základem pro výrobu skla je křemičitý písek  je to homogenní materiál  vlastnosti:pevnost křehkost chemická odolnost optické vlastnosti  výrobky: obaly potravin, vybavení domácností, okna, autoskla, optická vlákna…..

 dá se opakovaně recyklovat (do nekonečna)  při použití skleněných střepů se sníží pracovní teplota z 1400˚C na 800˚C (úspora energie )  sklo třídíme podle barev (čiré a barevné)

 do zelených kontejnerů – sklo BAREVNÉ  do bílých kontejnerů – sklo ČIRÉ CO TŘÍDIT? obalové sklo (láhve a sklenice mohou mít etikety) tabulové sklo CO DO KONTEJNERU NE SKLO NEPATŘÍ? sklo rozbité na malinké kousky špinavé od bláta keramika porcelán zrcadla drátosklo a autosklo

 1x až 2x do měsíce  sváží se do areálu svozové firmy – na STŘEPIŠTĚ  odvoz v kamionech na dotřiďovací linky ( v Příbrami, Novém Sedle u Karlových Varů, Kyjově a Bílině)

 dotřiďovací linka – pohyblivý pás – obsluha vybírá velké nečistoty – separátor kovů (víček od nápojů) – v drtiči se drtí na menší kousky – vibrační dopravníky (střepy se třídí podle velikosti) – optické třídění podle barev - (největším nepřítelem pro recyklaci skla jsou prach, kamínky a bláto) najít špinavé střepy je úkolem laserových odlučovačů – vzduchová tryska špinavý střep pak odfoukne – roztříděné sklo se odváží ke konečnému zpracovateli = sklárny

Zdroje: vlastní obrázky a fotografie (I. Geislerová)