ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
2 Environmentální vzdělávací programy Rezekvítku pro jihomoravské školy Období realizace: – Náklady: Kč Podpořené osobyděti: 1043 pedagogové: 109 Příjemce: Rezekvítek, z. s.
3 Projekt podpořil začleňování a realizaci průřezového tématu Environmentální výchova na školách v JMK s důrazem na dlouhodobé aktivity a na využívání interaktivních tabulí pro EVVO. Cílovou skupinou byli žáci a pedagogové ZŠ a SŠ. Aktivity byly rozděleny do 5 klíčových aktivit: KA1 – školní roční projekt Voda kolem nás KA2 – sada výukových aktivit Ochrana přírody KA3 – sada programů o vodě Vodní balíček KA4 – sada programů o lese Lesní balíček KA5 – metodické materiály k využití interaktivní tabule pro EVVO
4 KA 1 Školní roční projekt VODA KOLEM NÁS -poznávání vodního ekosystému a vody v různých souvislostech -září 2013 – červen tříd ze 7 brněnských škol (339 žáků a 16 učitelů), žáci 3. – 5. tříd ZŠ -6 období a 3 výukové programy -žákovská minikonference -výstava žákovských prací -výstupy: metodika, vzdělávací samolepky
5 Projektem děti provázel Henry Šmíd -interiérový výukový program -1. období – Voda v krajině -2.období – Voda v domácnosti -průběžný výukový program -3. období – Znečištění vody -4. období – Povodně -5. období – Život ve vodě -závěrečný výukový program -vlastní projekt žáků
6 KA 2 Sada výukových aktivit Ochrana přírody -sada 3 navazujících výukových aktivit: -interiérový program -exkurze na Hádech -Děti pečují o přírodu -11tříd (236 žáků a 16 učitelů) -výstupy: -Chráněná území města Brna – brožura -mapa chráněných území JMK – plakát A1
7 KA 3 Sada programů o vodě VODNÍ BALÍČEK -sada 3 navazujících výukových aktivit: -interiérový program -terénní program u potoka -terénní program u rybníka -11 tříd (236 žáků a 12 učitelů)
8 KA 4 Sada programů o lese LESNÍ BALÍČEK -sada 3 navazujících výukových aktivit: -interiérový program -terénní program -praktický terénní program s výsadbou -11 tříd (234 žáků a 14 učitelů)
9 KA 5 Metodické materiály k využití IT pro EVVO -interaktivní mapa CHÚ JMK -inspirace pro přírodní učebny a zahrady -10 metodických materiálů pro IT Vše volně přístupné na webu Rezekvítku
10 Odezvy k aktivitám projektu: „Dobrý den, děkujeme za zaslání výukových materiálů „Chráněná území města Brna“. Jsou velmi pěkně zpracované, určitě využijeme.“ (učitel, který obdržel rozeslané metodické materiály) „Zdařilý projekt, měl by být realizován spíše ve 4. roč., kde se zabýváme celý školní rok ekosystémy. V 5. roč. 2. pol. nám témata již nekomunikovala s učivem, proto bylo pro nás plnění náročnější. Žákům projekt přinesl nové poznatky, rádi plnili interaktivní úkoly, hráli hry. (učitelka absolvující se svojí třídou školní projekt) „Nejvíce se mi na školním projektu líbilo, když jsme šli na přehradu, kde jsme lovili vodní hmyz. Největší radost jsem měl z toho, když jsme vyčistili Soběšické studánky. Nikdy nezapomenu na tento projekt. Naučil jsem se hodně o vodě. Nejvíc mne na projektu nebavilo nic, bavilo mne vše.“ (žák účastnící se školního projektu)
Jméno: Ing. Tereza Žižková Organizace: Rezekvítek, z. s. Kontakt: Děkuji za pozornost