29/09/2016 1 Český reklamní rybník aneb Jak to u funguje? Pavel Marek MU ESF 17.4.2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Advertisements

Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
9.Komunikace.
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketingová komunikace
Brand identity & positioning
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
Jak mohou PR agentury pomoci MSP a lze jejich přínos změřit?
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Inquiries 06C8 AutorLadislava Pechová Období.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK441 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4.ročník.
Oracle BI APPS Oracle BI Applications are complete, pre-built BI solutions that help people at all levels of an organization better understand how their.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Mass media and advertising Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
The world of work Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Body Language - Handshake 06B17 AutorLadislava Pechová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_09.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Vítejte na MARKETINGU. Údaje Vyučující: Klára Doležalová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
CENA - PRICE - PREZZO - PRIX - PREIS - PRECIO Jitka Dvořáková duben 2015.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Integrovaná marketingová komunikace = a concept of marketing communications planning that recognizes the added value of comprehensive plan that evaluates.
Vítejte na Marketingu.
Základy marketingu. Údaje Vyučující: Klára Kašparová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Praktická doporučení pro PR a marketing – co v této oblasti může HR dělat lépe Dita Stejskalová.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Pavlína Berčíková NÁZEV:Travelling TÉMATICKÝ CELEK:Receptivní.
Tutorial:Business Academy Topic: Stock in trade Prepared by:Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
NOT CLASSIFIED | Saab IC in CR | Issue 1 | © Saab SAAB INDUSTRIAL COOPERATION IN THE CZECH REPUBLIC Krasimira Stoyanova – Head of Central Europe.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Maturitní ústní zkouška Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
DIRECT MARKETING POSÍLENÍ ZNAČKY NA ZAHRANIČNÍM TRHU MIROSLAV NEČAS.
Životní prostředí (Environment) B2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAngličtina: Maturitní ústní zkouška.
Ing. Athanasios Podaras, PhD 2016
Vysoká škola technická a ekonomická
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Produktová strategie a proces inovace ve společnosti Mironet.cz a. s.
Big Data-Analytics.
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
Název vzdělávacího materiálu
Název vzdělávacího materiálu
Tematická oblast ANGLIČTINA: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření
Vítejte na Marketingu.
Abstrakt Abstract Cíl práce Testované hypotézy Bibliografie
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Integrovaná marketingová komunikace
Životní prostředí (Environment) B1
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Společnost (Society) B2
Název vzdělávacího materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Shane Paul Hertnon Název materiálu:
Vítejte na MARKETINGU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Business intelligence shapes security
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

29/09/ Český reklamní rybník aneb Jak to u funguje? Pavel Marek MU ESF

29/09/ Reklama – součást života

29/09/ Proč se na trhu uživí tolik reklamních společností?  Protože mají stále více příležitostí k zakázkám!  Situace, některá fakta:  Zvyšují se příjmy domácností, zvyšuje se poptávka po zboží a službách  Inovace, krátký výrobní cyklus nových výrobků, každý den se uvádí nové  Přebytek kapitálu, expanze firem, globalizace trhu  Konkurenční tržní prostředí

29/09/ Výdaje do reklamy v ČR  Výdaje každým rokem do reklamy rostou (rok 2006, čisté mediální výdaje 18,3 mld. CZK)  Největšími zadavateli TV reklamy byly společnosti Procter&Gamble, Nestlé, Danone, Telefónica O2, Henkel. Těchto pět inzerentů dohromady utratilo zhruba čtvrtinu všech výdajů na TV reklamu.

29/09/ Trendy v reklamě  Přesycenost TV reklamou (ČR problém s prostorem)  Odklon od klasické reklamy k novým prostředkům  ATL x BTL  Guerrilla marketing  Public Relations  Direct Marketing (One to one)  Virální marketing  Věrnostní programy  In store marketing  Vytváření komunit

29/09/ Jak funguje vztah marketing klienta x reklamní agentury  Zadavatel / klient  Různé organizační struktury marketingových oddělení  Produktový mkt, brand manažeři, corporate mkt, trade mkt – on trade, off trade  Typy klientů a jejich marketingové orientace  Business to Business x Business to Consumers  Systém a organizace prodeje  Velkoobchod x maloobchod  Nový výrobek x nová služba  Marketing výrobce x obchodník  Typ komunikace  Image x produktová  Agentura  Síťová, cca 10 top  Nezávislá, nezávislé sítě  Lokální, regionální

29/09/ Typy společností poskytujících služby v oblasti marketingových komunikací  Podle poskytovaných služeb  Grafická studia, tiskárny  Kreativní shopy  Studia tvorbu zvukových a obrazových reklam  Internetově orientované agentury  Mediální agentury  Reklamní agentury – full servis  Promo agentury  Merchandisingové společnosti  Produkční společnosti, výrobně orientované  Výroba dárkových předmětů, výroba nosičů reklamy, …  Telemarketing, direct mail služby, lettershop  Výzkumné agentury

29/09/ Organizační schéma komunikační agentury

29/09/ Pro zajímavost několik výrazů, se kterými se můžete setkat v reklamní branži  Co je to?  Rychloobrátkové zboží (FMCG – fast moving consumer goods)  Brief  Pitch  Account, account manager  Event  PR  BTL (podlinka)  ATL (nadlinka)  Logo  CPT

29/09/ Jaké je dle vašeho názoru nejdůležitější aktivum současných firem? Něco z naší kuchařky

29/09/ Z našeho pohledu je to značka The brand

29/09/ A brand is not just...  A logo  A slogan  An advertisement  A web site  Bricks and mortar

29/09/ A brand is more than a product or service BRAND Organizational Associations Brand Personality Symbols Brand-customer Relationships Emotional Benefits Self-expressive Benefits User Imagery Country of Origin PRODUCT OR SERVICE Source: Aaker

29/09/ A sign on products and services The incarnation of value. The promise of both tangible and intangible satisfaction A brand is more than a product or service

29/09/ Ultimately, a brand is a promise.

29/09/ A promise your company can keep.

29/09/ A brand promise must...  Address important customer needs  Connect emotionally  Leverage your organization’s strengths  Give you a competitive advantage through differentiation

29/09/ A brand promise must...  Inspire, energize and mobilize your people  Drive every organizational decision, system, action and process  Manifest itself in your organization’s products and services

29/09/ How do we build valuable brands?

29/09/ BBN Brand Asset Management The proven and effective model to build valuable brands BRAND JOURNEY BRAND IDENTITY MAP VALUABLE BRANDS COMPELLING VISION STRONG POSITION CLEAR PORTFOLIO STRATEGY BRAND BELIEFS UNIQUE PLATFORM CONSISTENT CULTURE

29/09/ Where do we want to be? Where are we? And why? How is the brand verbally and visually expressed? How is the brand built and maintained? Steps of the Brand Journey 5. Brand Guidelines How is the brand performing? 2. Future Identity and Position 1. Discovery 3. Brand Portfolio 4. Brand Platform 6. Brand Evaluation What role should each brand play?

29/09/ Compelling visions Democratize the automobile At the beginning of the 20th century Change image from low-quality products to the world’s leading enterprise for civilian electronics At the beginning of the 1950s Make food safe and available everywhere 2007

29/09/

29/09/ Značka / brand

29/09/

29/09/

29/09/ Central question:  How is the brand built and maintained? Objectives:  Create a clear, simple and motivational understanding of the brand strategy  Provide structure to ensure the consistent delivery of the desired brand impression  Define implementation needs 1. Discovery 3. Brand Portfolio 4. Brand Platform 5. Brand Guidelines 6. Brand Evaluation 2. Future Identity & Position

29/09/

29/09/ Zdroje  Co čtou lidi v reklamě?  Odborné magazíny  Marketing Média  Strategie  …  Internet      Profesní asociace  AKA,  AČRA,  APRA,  KOPR,