Název školy:žít i při sestav Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_03_Slovní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
53.1 Slovní úlohy řešené rovnicí – Směsi a roztoky
Advertisements

KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Slovní úlohy – směsi 4..
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
řešené soustavou rovnic
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Streckerová Monika Název: VY_32_INOVACE_8AB_1_Familie Téma: 8AB_VNJ.roč.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_20_DĚJINY KULTURY – Umění 20.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Jitka Marečková Název: VY_32_INOVACE_10C_3_Ryby _II_ mořské Téma: 10C_Př7.roč.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Šrejtrová Marie Název: VY_32_INOVACE_11B_08_PRACOVNÍ ČINNOSTI Téma:
Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Název školy: Základní.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Nikola Košťálová Název: VY_32_INOVACE_14B_20_70. a 80. léta v české moderní.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_16_Slovní úlohy o společné.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Nikola Košťálová Název: VY_32_INOVACE_14B_18_Punk a nová vlna Téma: 14B_Dějiny.
Název školy:. Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_13_Vztlaková síla Téma:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_06_Jednotky rychlosti, výpočet.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_4A_16_Rozmnožovací soustava ženy Téma:
SLOŽENÍ ROZTOKŮ. OBSAH Složení roztoků Vyjádření složení roztoků Nasycený roztok Nenasycený roztok Zředěný a koncentrovaný roztok Hmotnostní zlomek Procentní.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_20_Opakování učiva 8.ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_4A_20_První pomoc – popáleniny, zlomeniny.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Jitka Marečková Název: VY_32_INOVACE_14C_13_Savci _Kytovci Téma: 14C_Př8.roč.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_15_Slovní úlohy o pohybu-příklady.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_20_Nestejnorodá tělesa v.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_18_Skládání a zkracování Téma: 6A_ČJ7.roč.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_01_DĚJINY UMĚNÍ I. – pravěk Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_12B_12_Hormony Téma: 12B_PŘ8.roč.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_4A_7_Trávicí soustava Téma: 4A_PD5.roč.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Matematika pro učební automobilní obory 2. Autor : RNDr. Zdeněk Bláha
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Ing. Jitka Michálková
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Slovní úlohy - směsi © Jitka Mudruňková 2014.
Slovní úlohy na soustavy rovnic
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

Název školy:žít i při sestav Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_03_Slovní úlohy o směsích - příklady Téma: 11C_Ma 9.roč. Datum ověření: VM ověřen dne v 9.A Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: DUM je určen k procvičení daného učiva. Celkem na sedmi úlohách, které jsou doplněny podrobným řešením, si žáci mohou ověřit míru svých znalostí. Úlohy lze využít i při sestavování písemných prací, při závěrečném opakování, …. Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost

Slovní úlohy o směsích Příklady k procvičení

1.Ze dvou druhů čaje v ceně 170Kč a 210Kč za kilogram se má připravit 25kg směsi v ceně 186Kč za 1kilogram. Kolik čaje každého druhu je třeba smíchat? 2.Pět litrů bílého vína a šest litrů červeného vína stálo 432Kč. Jeden litr červeného vína je o 6Kč dražší než 1 litr bílého vína. Kolik korun zaplatíme za 2 litry bílého a 2 litry červeného vína? 3.Pokladník vyplatil 1 390Kč padesáti bankovkami v hodnotě 20Kč a 50Kč. Kolik bylo dvacetikorunových a kolik padesátikorunových bankovek?

4.Denní produkce mléka 630 litrů byla k odvozu slita do 22 konví, z nichž některé byly po 25 litrech, jiné po 35 litrech. Všechny konve byly plné. Kolik bylo jednotlivých konví? 5.V továrně se vyrábějí dva druhy výrobků. Za jednu směnu se vyrobilo celkem 800 výrobků obou druhů a z toho bylo 1,5%vadných. Výstupní kontrola zjistila vady u 1%výrobků 1.druhu a u 1,8% výrobků 2.druhu. Vypočítejte z těchto údajů, kolik výrobků 1.druhu a kolik výrobků 2.druhu se v továrně za směnu vyrobilo.

6. Mlékárna vykupuje od zemědělců mléko pouze o předepsané teplotě 4°C. Chovatel má připraveno 66litrů mléka o teplotě 5,2°C. Kolik litrů mléka o teplotě 2°C musí přilít, aby dosáhl požadované teploty? Kolik litrů mléka předá k výkupu? 7. Na pokyn lékaře má sestra pro pacienta připravit 10 ml 2procentního roztoku léku. Na oddělení však tento lék mají pouze v koncentracích 1% a 4%. Poraďte sestře, jak má úkol splnit.

1. Ze dvou druhů čaje v ceně 170Kč a 210Kč za kilogram se má připravit 25kg směsi v ceně 186Kč za 1kilogram. Kolik čaje každého druhu je třeba smíchat? 1.druh2.druhcelkem množství (kg)x25 - x25 cena (Kč)170.x210. (25-x) Smícháme 15kg čaje v ceně 170Kč za 1kg a 10kg čaje po 210Kč za 1kg.

1.druh2.druhcelkem množství (kg)x25 - x25 cena (Kč)170.x210. (25-x) Provedeme zkoušku: 1.druh2.druhcelkem množství (kg) =1025 cena (Kč)170.15= = =

2.Pět litrů bílého vína a šest litrů červeného vína stálo 432Kč. Jeden litr červeného vína je o 6Kč dražší než 1 litr bílého vína. Kolik korun zaplatíme za 2 litry bílého a 2 litry červeného vína? bílé vínočervené vínocelkem množství (l)5611 cena (Kč)5.x6.(x+6)432 Za dva litry bílého a dva litry červeného vína zaplatíme 156Kč. 1l bílého vína … 36Kč 1l červeného vína …42Kč

bílé vínočervené vínocelkem množství (l)5611 cena (Kč)5.x6.(x+6)432 Provedeme zkoušku: bílé vínočervené vínocelkem množství (l)5611 cena (Kč)5.36=1806.(36+6)=6.42 =

3.Pokladník vyplatil 1 390Kč padesáti bankovkami v hodnotě 20Kč a 50Kč. Kolik bylo dvacetikorunových a kolik padesátikorunových bankovek? dvacetikorunypadesátikorunycelkem početx50-x50 hodnota20.x50.(50-x)1390 Dvacetikorunových bankovek bylo 37 a padesátikorunových bylo 13.

dvacetikorunypadesátikorunycelkem početx50-x50 hodnota20.x50.(50-x)1390 dvacetikorunypadesátikorunycelkem počet =1350 hodnota20.37= = Provedeme zkoušku: 1390

4.Denní produkce mléka 630 litrů byla k odvozu slita do 22 konví, z nichž některé byly po 25 litrech, jiné po 35 litrech. Všechny konve byly plné. Kolik bylo jednotlivých konví? konve – 25lkonve – 35lcelkem počet x22-x22 množství mléka (l) 25.x35.(22-x) konví bylo po 25l a 8 konví bylo po 35l.

Provedeme zkoušku: konve – 25lkonve – 35lcelkem počet =822 množství mléka (l) 25.14= = konve – 25lkonve – 35lcelkem počet x22-x22 množství mléka (l) 25.x35.(22-x)630

5.V továrně se vyrábějí dva druhy výrobků. Za jednu směnu se vyrobilo celkem 800 výrobků obou druhů a z toho bylo 1,5%vadných. Výstupní kontrola zjistila vady u 1%výrobků 1.druhu a u 1,8% výrobků 2.druhu. Vypočítejte z těchto údajů, kolik výrobků 1.druhu a kolik výrobků 2.druhu se v továrně za směnu vyrobilo. 1.druh2.druhcelkem počet výrobků x800-x800 počet vadných výrobků x.0,01(800-x).0, ,015 V továrně se za směnu vyrobilo 300 výrobků 1.druhu a 500 výrobků 2.druhu.

Provedeme zkoušku: 1.druh2.druhcelkem počet výrobků x800-x800 počet vadných výrobků x.0,01(800-x).0, ,015 1.druh2.druhcelkem počet výrobků = počet vadných výrobků 300.0,01=3500.0,018=9800.0,015=12 12

6. Mlékárna vykupuje od zemědělců mléko pouze o předepsané teplotě 4°C. Chovatel má připraveno 66litrů mléka o teplotě 5,2°C. Kolik litrů mléka o teplotě 2°C musí přilít, aby dosáhl požadované teploty? Kolik litrů mléka předá k výkupu? mléko – 5,2°Cmléko – 2°Csměs objem66x66+x rozdíl teplot1,220 teplo66.1,2x.2 Chovatel musí přilít 39,6l mléka o teplotě 2°C, aby dosáhl požadované teploty. K výkupu předá 105,6l mléka.

mléko – 5,2°Cmléko – 2°Csměs objem6639,666+x rozdíl teplot1,220 teplo66.1,2=79,239,6.2=79,2 mléko – 5,2°Cmléko – 2°Csměs objem66x66+x rozdíl teplot1,220 teplo66.1,2x.2 Provedeme zkoušku:

7. Na pokyn lékaře má sestra pro pacienta připravit 10 ml 2procentního roztoku léku. Na oddělení však tento lék mají pouze v koncentracích 1% a 4%. Poraďte sestře, jak má úkol splnit. 1. roztok2. roztoksměs množství (ml)x10-x10 Lék (ml)0,01.x0,04.(10-x)0,02.10 Sestra smíchá 6 a 2/3ml 1%ního roztoku a 3 a 1/3ml 4%ního roztoku.

1. roztok2. roztoksměs množství (ml)x10-x10 Lék (ml)0,01.x0,04.(10-x)0, roztok2. roztoksměs množství (ml)20/310-20/3=10/310 Lék (ml)0,01.20/3=1/150,04.10/3=2/150,02.10=1/5 Provedeme zkoušku:

Použití zdroje: AUTOR NEUVEDEN. ftp.mgo.opava [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ČERVINKOVÁ, Petra; KRUPKA, Peter; CACKOVÁ, Hana. Testy z matematiky Brno: didaktis spol.s.r.o., 2008, ISBN BĚLOUN, František a kol. Sbírka úloh z matematiky pro základní školu. Praha: Prometheus, spol. s r.o., 2001, ISBN AUTOR NEUVEDEN. ara [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. I-zuby.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost