Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Románský sloh nebo Gotika ?
Advertisements

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název materiálu: ROMÁNSKÉ UMĚNÍ
Románský sloh Štěpán Vališ,Ondra Turek 2010.
Románské umění 11. – 13. století.
Románské umění.
Středověká kultura Románský sloh
Románská kultura 10. – 12. století
Základní škola Bohutín, okres Příbram
Románská kultura.
Umění raného středověku
Kultura raného středověku
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
ROMÁNSKÁ KULTURA ARCHITEKTURA.
Románský sloh.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
České země ve středověku
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Gotická kultura.
Románský sloh Jde o kulturu raně křesťanské civilizace od 11. do 13. století. Navazovala na kulturu římskou + germánské či slovanské prvky. Jediným nositelem.
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
Česká románská kultura
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
kultura století název odvozen od slova romanus = římský
Vzdělanost a umění raného středověku
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
Románský sloh. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Románský sloh.
Dějepis Románský sloh.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D8 - 2 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
VY_32_INOVACE_215_Románské umění Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_01_PRVNI_SVETOVA_VALKA Název materiálu:První světová válka Předmět:Člověk a jeho světRočník: 5. Časová dotace:45 minutDatum.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N_05_Románské umění TEMA: Dějepis.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Románský sloh Petr Procházka
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_DREVENE_DECHOVE_NASTROJE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Kulturní vývoj – Románská kultura TÉMATICKÝ.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Dějiny ČR – románský sloh
Gotika Bolfíková Nikola.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_ZESTOVE_HUDEBNI_NASTROJE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Architektura do začátku 20. století.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_STREDNIHO
AUTOR: Marcela Kaderová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_TRIDENI_ZELENINY Název materiálu:
Románský sloh.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_SLOVA_NADRAZENA_PODRAZENA_SOURADNA
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_GOTICKE_UMENI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_HELENA_ZMATLIKOVA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_LIDSKY_ORGANISMUS_KOSTRA
STAVEBNÍ SLOHY.
ARCHITEKTURA = STAVBY Celek
zpracovaný v rámci projektu
Studijní prezentace Mgr. Miroslav Zoubek Verze 1.0
AUTOR: Mgr. Stránská Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Dějepis
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_JOSEF_LADA Název materiálu: Josef Lada
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_DĚJEPIS
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_19
Transkript prezentace:

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_ROMANSKY_SLOH Název materiálu:Románský sloh Předmět:Výtvarná výchovaRočník:4. Časová dotace:90 minutDatum ověření: Jméno autora:Mgr. Martina Macíčková Klíčová slova:Románský sloh, románské umění, architektura, malířství, rotunda, hrad Výchovné a vzdělávací cíle:Žák se seznamuje s uměleckým románským slohem. Rozvíjené klíčové kompetence: Kompetence k učení Kompetence pracovní Anotace, metodický list: Pomocí interaktivního zobrazení se žák seznamuje s románskou architekturou a malířstvím. Ve výtvarné výchově pak tvoří vysněný hrad. Použité zdroje:Vlastní text

Umění je staré jako lidstvo samo. Člověk se vytvářením uměleckého díla realizuje, vkládá do něj své city, pocity, postoj ke světu a podobně.

Románské umění

10. – 13. století Lidé žili v údolí řek, začaly se stavět kamenné hrady, kostely a kláštery. Zdi byly silné, z kamenů, okna malá a nízká, zasklívala se pouze ve velkých kostelích. Typické stavby byly rotundy (kruhovité kostely).

Stavby církevní: kostely a kláštery Typické stavby byly rotundy (kruhovité kostely). Stavby světské: šlechtické hrady, opevnění, městské domy Stavby působí jako sestava těles (hranol, jehlan, válec, kužel).

Rotunda sv. Kateřiny ve Znojmě Rotunda sv. Jiří na Řípu

Hrad Vildštejn: Zřícenina nejstaršího hradu u nás Přimda v okrese Tachov:

Kostely byly zdobeny nástěnnými malbami s biblickými náměty. Rozvíjela se knižní malba. Nástěnné malby rotundy sv. Kateřiny Vyšehradský kodex

Vysněný hrad Na čtvrtku A3 si ve spodní části naneste temperové barvy přímo z tuby. Pomocí nastříhaných obdélníků (různých velikostí) z kartonu roztírejte barvy směrem nahoru, vznikají jednotlivé věže hradu. Udělejte také několik vodorovných čar. Detaily hradu dokreslete černým tenkým fixem.

   9iny&hl=cs&tbo=d&biw=1272&bih=639&tbm=isch&tbnid=b1kshZC_kiBAQM:&imgrefurl= akamera.ceskatelevize.cz/article.asp%3Farticle_id%3D135&docid=J24mf- aAp3FB4M&imgurl= JPG&w=420&h=315&ei=3G8FUdKQEIPE0QXW8YGgAg&zoom=1&iact=rc&dur=735&sig= &page=1&tbnh=149&tbnw=200&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:0,s:0,i:79&tx=140& ty=92  h=639&tbm=isch&tbnid=Wc1MMDIh5qTAeM:&imgrefurl= promenach- staleti&docid=4WDo8J8TCkedxM&imgurl= =600&ei=wHAFUb2QKKi00QW1v4DwDg&zoom=1&iact=hc&vpx=874&vpy=29&dur=125&hovh=194& hovw=259&tx=143&ty=127&sig= &page=1&tbnh=137&tbnw=203&start =0&ndsp=25&ved=1t:429,r:6,s:0,i:97  20.JPG 20.JPG   