Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_9_Plzeňský_Kraj Šablona číslo: X Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 09 Autor: Mgr. Radomíra Fišerová
Anotace: Žáci se seznamují s učivem o Plzeňském kraji Očekávaný výstup : Žák zná přírodní a hospodářské podmínky Plzeňského kraje Druh učebního materiálu: prezentace, výukový materiál, pracovní list Typická věková skupina: 9. třída, let Klíčová slova: Plzeňský kraj, města, povrch, vodstvo, podnebí, půdy, obyvatelstvo, hospodářství Pomůcky a materiál: interaktivní tabule,mapa ČR, psací potřeby Potřebný čas pro výuku DUM: 30 min Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci se seznamují s učivem o Plzeňském kraji. Podle pokynů vyhledají základní informace v mapě, ověří jejich správnost a provedou zápis. Nakonec si prověří získané znalosti doplněním odpovědí do posledního úkolu..
Plzeňský kraj Krajské město: Plzeň
Povrch- Šumava - Český les - Brdy - Plzeňská kotlina Vodstvo- Berounka - Úhlava - Úslava - Radbuza - Mže - Jezera - Černé - Čertovo
Podnebí- nejdrsnější – Šumava Půdy - kvalitní hnědozemě v Plzeňské kotlině Obyvatelstvo- malá sídla Průmysl- strojírenský - potravinářský - výroba keramiky (kaolín) Zemědělství- pšenice - řepka - brambory - skot
Města- Plzeň – těžké strojírenství, pivo - Rokycany – hutní a strojírenský průmysl - Sušice – zápalky - Domažlice (na obrázku) - chodsko - Tachov
Opakování: Která pohoří tvoří hranici s Německem - Soutokem kterých řek vzniká Berounka - Co se vyrábí v Plzni - Kdo byli chodové -
Řešení: Která pohoří tvoří hranici s Německem – Šumava, Český les Soutokem kterých řek vzniká Berounka – Úhlava, Úslava, Radbuza, Mže Co se vyrábí v Plzni – Pivo, Tramvaje (škodovka) Kdo byli chodové - pohraničníci
Zdroje: