EU_62_A_sada 1_19_M_Typy rozpočtů_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk.
Advertisements

VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 27.července 2012 Název: VY_62_INOVACE_
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Ing. Lucie Kratochvílová
Státní rozpočet Rozpočet přebytkový Rozpočet vyrovnaný
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rozpočet rodiny. Rozpočet rodiny Co je rozpočet aby rodina předešla problémům s nedostatkem peněz, měla by porovnat své příjmy a své výdaje Rozpočet.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rozpočet domácnosti VY_32_INOVACE_ 19 Mzda, pracovní podmínky.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rozpočet domácnosti Název školy
Petr Machala. Jak byste naložili s poslední tisícovkou? nájem za bydlení Mám poslední tisícovku…
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
EU_62_A_sada 2_20_M_Penzijní připojištění_Duch Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. AutorMgr. Duchová Renáta Anotace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Půjčka Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_.
EU_62_A_sada 2_03_M_Úspory a půjčky jednotlivce_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková.
EU_62_A_sada 2_04_M_Úspory a půjčky domácnosti_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Ing. Veronika Dostálková MBA ZADLUŽOVÁNÍ Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk. ROZPOČET seznam veškerých plánovaných výdajů a příjmů porovnání pravidelných příjmů a výdajů, rozdělování a užití peněz druhy:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_04_Osobní aktiva a pasiva TEMA:Finanční.
EU_62_A_sada 2_13_M_Druhy pojištění_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_02 Název materiáluRozpočet.
EU_62_A_sada 1_07_M_Reklama_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_10 Název materiáluPříjmy v.
EU_62_B_sada 1_04_M_Platební karta_Poliačíková Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. AutorIng. Jana Poliačíková Anotace.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Rozpočet rodiny, státu Výchova k občanství 7. ročník.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
EU_62_A_sada 2_19_M_Vkladní knížka_Duch Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. AutorMgr. Duchová Renáta Anotace Prezentace.
EU_62_B_sada 1_03_M_Přímé bankovnictví_Poliačíková
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
EU_62_B_sada 1_05_M_Bankomat_Poliačíková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
EU_42_sada1_03_M_Rovinné útvary3_Šeb
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
EU_62_A_sada 1_09_M_Banka_Pol
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
EU_62_B_sada 1_05_M_Směna_Duch
EU_62_B_sada 2_03_M_Příjmy a výdaje 3_Pol
EU_62_B_sada 1_07_M_Účet_Poliačíková
EU_12_sada1_16_Inf_Word_WordArt1_Šeb
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
EU_62_A_sada 1_16_M_Výdaje_Pol
EU_62_A_sada 1_18_M_Rozpočet domácnosti_Pol
EU_52_sada 1_18_ZPM_Části tkalcovského stavu_Lich
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rodinný rozpočet Autor: Pavla.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI
Daně.
RODINNÝ ROZPOČET (PŮJČKA, HYPOTÉKA)
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Transkript prezentace:

EU_62_A_sada 1_19_M_Typy rozpočtů_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace slouží k seznámení s jednotlivými typy rozpočtů. Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Předmět Matematika/Finanční gramotnost Tematická oblast/téma Hospodaření domácnosti/Příjmy a výdaje Výsledky vzdělávání Popsat sestavení rodinného rozpočtu Klíčová slovaPříjmy, výdaje, typy rozpočtů – vyrovnaný, schodkový, přebytkový Druh učebního materiálu PPT prezentace Typ vzdělávání Střední vzdělávání, 1. ročník Praktické školy dvouleté Ověřeno Datum: Třída: I. PRŠ 2 Zdroj [ online]. [ ]. Dostupné z URL:

ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. o OSOBNÍ o DOMÁCÍ o FIREMNÍ o STÁTNÍ

Otázky a úkoly Co může být příjmem jednotlivce nebo domácnosti? Které výdaje rozpočtu znáš? Jak můžeš dopředu zjistit, zda ti budou stačit peníze? Je rozumné utratit všechny peníze? Jak se nazývá rozpočet jednotlivce? Kdo tvoří domácnost? Co porovnáváme v rozpočtu domácnosti?

Příjmy = Výdaje Domácnost spotřebuje všechny své příjmy na zaplacení svých výdajů. Pozor na zadlužení či neschopnost platit výdaje! Je třeba mít finanční rezervu. Řešení vyrovnaného rozpočtu: zvýšení příjmů, snížení kontrolovatelných výdajů

Příjmy > Výdaje Přebytek můžeme použít na placení mimořádných výdajů nebo ho zhodnotit tak, aby přinášel další příjem. Umožňuje vytvářet finanční rezervu. Řešení přebytkového rozpočtu: spoření s výhodným úrokem, podnikání, investice do majetku k pronajímání, spotřeba

Příjmy < Výdaje Je to nejhorší typ rozpočtu, může způsobovat zadlužení. Příčinou je obvykle snížení příjmů nebo zvýšení výdajů. Řešení schodkového rozpočtu: zvýšit příjem(lepší práce, brigáda), pronájem majetku, snižovat kontrolovatelné výdaje(oblečení, zájmy, jídlo, benzín, telefon), prodej majetku, půjčka – vede ke ztrátám

1.Jak se nazývá rozpočet, kde příjmy převyšují výdaje? 2.Jak se nazývá rozpočet, kde jsou příjmy nižší než výdaje? 3.Co je důsledkem schodkového rozpočtu? 4.Je vhodné půjčovat si peníze v bance? 5.Má přebytkový rozpočet nějaké nevýhody? 6.Je dobré utrácet všechny peníze, které v rozpočtu přebývají? 7.Jak můžeme zvýšit příjmy domácnosti?