Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0811 Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_24 Název materiáluVennovy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Advertisements

Číselné obory – racionální čísla a operace s nimi
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
VENNOVY DIAGRAMY Kristýna Zemková, Václav Zemek
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
VENNOVY DIAGRAMY.
Užití Vennových diagramů ve slovních úlohách
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
MNOŽINY Příklad 1 Ze 30 žáků třídy celkem 25 odebírá alespoň 1 počítačový časopis. CHIP odebírá 10 žáků, LEVEL 19 žáků. Kolik žáků odebírá oba časopisy?
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
8. Parametrické vyjádření a obecná rovnice přímky a roviny
Martina Braunerová. A B U Zakreslete Vennův diagram pro uvedené množiny a vyznačte v něm všechny prvky množiny U:  Základní množina U je množina všech.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_03 Název materiáluTeplotní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_17 Název materiáluZákonná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_16 Název materiáluZákon zachování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_18 Název materiáluKondenzátory.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_21_14 Název materiáluDědičnost.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_07 Název materiáluJednoduché.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_05 Název materiáluPráce a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_05 Název materiáluFotoelektrický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_23 Název materiáluVennovy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_20 Název materiáluSpektra.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_15 Název materiáluKombinatorika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_19 Název materiáluŠtěpení.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_02 Název materiáluRovnoměrný.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_09 Název materiáluKombinatorické.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_09 Název materiáluKvantování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_10 Název materiáluPráce plynu,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_13 Název materiáluSmykové.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_16 Název materiáluPružina.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_03 Název materiáluVlastní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_06 Název materiáluPřenos vnitřní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_43_10 Název materiáluPlanety.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_04 Název materiáluVazebná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_04 Název materiáluPovrchová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_15 Název materiáluAdiabatický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_10 Název materiáluSložené.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_14 Název materiáluIzobarický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_43_18 Název materiáluPohyb těles.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_06 Název materiáluPohyby v.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_08 Název materiáluMolekulová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_21 Název materiáluVennovy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_12 Název materiáluPeriodická.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_06 Název materiáluRovnoměrně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_07 Název materiáluIdeální.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_11 Název materiáluZákladní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_05 Název materiáluÚrokovací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_19 Název materiáluZákladní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_04 Název materiáluTermínovaný.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_14 Název materiáluZměny skupenství.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_11 Název materiáluAtomy s.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_15 Název materiáluHarmonický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_32 Název materiáluPrůběh funkce.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VENNOVY DIAGRAMY Kristýna Zemková, Václav Zemek
VENNOVY DIAGRAMY Kristýna Zemková, Václav Zemek
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
MNOŽINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_24 Název materiáluVennovy diagramy příklady II AutorMgr. Ivana Stefanová Tematická oblastMatematika Tematický okruhMnožiny Ročník1 Datum tvorbyzáří 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Vennovy diagramy příklady II

Písemná práce z matematiky, které se zúčastnilo 35 studentů, obsahovala tři úlohy. Dva studenti vyřešili jenom první úlohu a tři studenti jenom druhou úlohu. První a druhou úlohu vyřešilo 16 studentů, druhou a třetí 14 studentů. Všechny úlohy vyřešilo 10 studentů, první nebo třetí 31 studentů a 3 studenti nevyřešili ani první, ani druhou úlohu. Kolik studentů vyřešilo: a) aspoň dvě úlohy, b) aspoň jednu úlohu?

Písemná práce z matematiky, které se zúčastnilo 35 studentů, obsahovala tři úlohy. Dva studenti vyřešili jenom první úlohu a tři studenti jenom druhou úlohu. První a druhou úlohu vyřešilo 16 studentů, druhou a třetí 14 studentů. Všechny úlohy vyřešilo 10 studentů, první nebo třetí 31 studentů a 3 studenti nevyřešili ani první, ani druhou úlohu. Kolik studentů vyřešilo: a) aspoň dvě úlohy, b) aspoň jednu úlohu? Písemné práce z matematiky se zúčastnilo 35 studentů ⇒ a + b + c + d + e + f + g + h = 35 Dva studenti vyřešili jenom první úlohu ⇒ a = 2 Tři studenti vyřešili jenom druhou úlohu ⇒ c = 3 První a druhou úlohu vyřešilo 16 studentů ⇒ b + e =16 Druhou a třetí úlohu vyřešilo 14 studentů ⇒ e + f =14 Všechny úlohy vyřešilo 10 studentů ⇒ e =10 První nebo třetí vyřešilo 31 studentů ⇒ a + b + d + e + f + g = 31 3 studenti nevyřešili ani první ani druhou ⇒ g + h = 3

Za neznámé a, c, e dosadíme do ostatních rovnic: 2 + b + 3+ d f + g + h = 35 ⇒ b + d + f + g + h = 20 b +10 =16 ⇒ b = 6 10  f  14 ⇒  f  4 2  b  d  10  f  g  31 ⇒ b  d  f  g  19 g  h  3

Za neznámé a, c, e dosadíme do ostatních rovnic: 2 + b + 3+ d f + g + h = 35 ⇒ b + d + f + g + h = 20 b +10 =16 ⇒ b = 6 10  f  14 ⇒  f  4 2  b  d  10  f  g  31 ⇒ b  d  f  g  19 g  h  3 Zbývají t ř i rovnice, do kterých dosadíme za neznámé b a f: (1) d  g  h  10 (2) d  g  9 (3) g  h  3 Z (2) dosadíme do (1): 9  h  10 ⇒ h =1 Z (3) dosadíme do (1): d + 3 = 10 ⇒ d = 7 Z (2): 7  g  9 ⇒ g = 2

Za neznámé a, c, e dosadíme do ostatních rovnic: 2 + b + 3+ d f + g + h = 35 ⇒ b + d + f + g + h = 20 b +10 =16 ⇒ b = 6 10  f  14 ⇒  f  4 2  b  d  10  f  g  31 ⇒ b  d  f  g  19 g  h  3 Zbývají t ř i rovnice, do kterých dosadíme za neznámé b a f: (1) d  g  h  10 (2) d  g  9 (3) g  h  3 Z (2) dosadíme do (1): 9  h  10 ⇒ h =1 Z (3) dosadíme do (1): d + 3 = 10 ⇒ d = 7 Z (2): 7  g  9 ⇒ g = 2

Za neznámé a, c, e dosadíme do ostatních rovnic: 2 + b + 3+ d f + g + h = 35 ⇒ b + d + f + g + h = 20 b +10 =16 ⇒ b = 6 10  f  14 ⇒  f  4 2  b  d  10  f  g  31 ⇒ b  d  f  g  19 g  h  3 Alespoň dvě úlohy vyřešilo 27 studentů (množina b + d + e + f ). Alespoň jednu úlohu vyřešilo 34 studentů (množina a + b + c + d + e + f + g ). Zbývají t ř i rovnice, do kterých dosadíme za neznámé b a f: (1) d  g  h  10 (2) d  g  9 (3) g  h  3 Z (2) dosadíme do (1): 9  h  10 ⇒ h =1 Z (3) dosadíme do (1): d + 3 = 10 ⇒ d = 7 Z (2): 7  g  9 ⇒ g = 2

Při dopravní kontrole bylo zkontrolováno 800 řidičů. Mezi nejčastější přestupky patřilo překročení stanovené rychlosti (R), nesprávná jízda v jízdních pruzích (P) a špatný technický stav vozidla (S). Žádného z uvedených přestupků se nedopustilo 500 řidičů, všechny 3 přestupky byly zjištěny u 2 řidičů a u 43 řidičů byly zjištěny právě dva z těchto přestupků. Rychlost překročilo 187 řidičů a špatný technický stav byl zjištěn v 110 případech. 75 řidičů mělo vozidlo ve špatném technickém stavu a přitom se nedopustilo žádného dalšího přestupku. Přestože 27 řidičů mělo vozidlo ve špatném technickém stavu, překročilo stanovenou rychlost. U kolika řidičů byla zjištěna nesprávná jízda v jízdních pruzích? Kolik řidičů se dopustilo právě jednoho z uvedených přestupků?

Při dopravní kontrole bylo zkontrolováno 800 řidičů. Mezi nejčastější přestupky patřilo překročení stanovené rychlosti (R), nesprávná jízda v jízdních pruzích (P) a špatný technický stav vozidla (S). Žádného z uvedených přestupků se nedopustilo 500 řidičů, všechny 3 přestupky byly zjištěny u 2 řidičů a u 43 řidičů byly zjištěny právě dva z těchto přestupků. Rychlost překročilo 187 řidičů a špatný technický stav byl zjištěn v 110 případech. 75 řidičů mělo vozidlo ve špatném technickém stavu a přitom se nedopustilo žádného dalšího přestupku. Přestože 27 řidičů mělo vozidlo ve špatném technickém stavu, překročilo stanovenou rychlost. U kolika řidičů byla zjištěna nesprávná jízda v jízdních pruzích? Kolik řidičů se dopustilo právě jednoho z uvedených přestupků? Žádného z uvedených přestupků se nedopustilo 500 řidičů ⇒ h = 500 Všechny 3 přestupky byly zjištěny u 2 řidičů ⇒ e = 2 75 řidičů mělo vozidlo ve špatném technickém stavu a přitom se nedopustilo žádného dalšího přestupku ⇒ g = 75 Přestože 27 řidičů mělo vozidlo ve špatném technickém stavu, překročilo stanovenou rychlost ⇒ d + e = 27 ⇒ d = 25 Při dopravní kontrole bylo zkontrolováno 800 řidičů ⇒ a + b + c + d + e + f + g + h = 800 U 43 řidičů byly zjištěny právě 2 z těchto přestupků ⇒ b + d + f = 43 ⇒ b + f = 18 Rychlost překročilo 187 řidičů ⇒ a + b + d + e = 187 ⇒ a + b= 160 Špatný technický stav byl zjištěn v 110 případech ⇒ d + e + f + g = 110 ⇒ 27 + f + 75 = 110 ⇒ f = 8

Zbývají 3 rovnice: a + b + c = 800 ⇒ a + b + c = 190 (  ) b + f = 18 ⇒ b + 8 = 18 ⇒ b = 10 a + b = 160 ⇒ a + 10 = 160 ⇒ a = 150 Dosadíme do (  ): c = 190 ⇒ c = 30

Zbývají 3 rovnice: a + b + c = 800 ⇒ a + b + c = 190 (  ) b + f = 18 ⇒ b + 8 = 18 ⇒ b = 10 a + b = 160 ⇒ a + 10 = 160 ⇒ a = 150 Dosadíme do (  ): c = 190 ⇒ c = 30

Zbývají 3 rovnice: a + b + c = 800 ⇒ a + b + c = 190 (  ) b + f = 18 ⇒ b + 8 = 18 ⇒ b = 10 a + b = 160 ⇒ a + 10 = 160 ⇒ a = 150 Dosadíme do (  ): c = 190 ⇒ c = 30 Nesprávná jízda v jízdních pruzích byla zjištěna u 50 řidičů (množina b + c + e + f ). Právě 1 z uvedených přestupků se dopustilo 255 řidičů (množina a + c + g).

Použité zdroje: Bušek I., Calda E. Matematika pro gymnázia – Základní poznatky z matematiky. Dotisk 3., upraveného vydání, Praha, Prometheus, s.r.o., s. ISBN Použité obrázky: Vytvořeno autorem v programu Cabri Geometrie.