Datum: 1. 3. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_84 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Advertisements

 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_111  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Období raného novověku je vymezeno obdobím mezi 15. a 17. stoletím Objevení Ameriky - Kolumbus - Bahamy Změny politické (proměny absolutismu), společenské.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 16 – Renesance – Niccolo Machiavelli NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_36 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Únor 2012 Ročník 7. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Křesťanství a středověká.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_100 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_080 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název práce:
RENESANCE Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_8_Renesance Téma: Dějiny výtvarného umění Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_31_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Italská renesance.
Co je renesance? Co znamená slovo renesance? Kde se zrodilo? Do jakého období spadá? Slovo pochází z italštiny a znamená „znovuzrození“ „obnovení“ Kolébkou.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 8) Dělení podle funkce, námětu a žánru Název sady: Výtvarná příprava.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_23 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/09
NOVOVĚK renesanční zámky v ČR
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/05
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Renesance a humanismus
ARTE POVERA Tematická oblast
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ARANŽOVÁNÍ.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Vznik česky psané literatury
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Malířské experimenty Leonarda da Vinci
Rešerše.
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_18
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
RENESANCE. RENESANCE * v Itálii ve 14. st., odtud se postupně šířila do dalších evropských zemí hlásila se k antickému umění - název slohu znamená.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Májovci CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
AUTOR: Mgr. Alena Dulová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_02
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Věcné učení Vláda, parlament, politické strany
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Renesance a humanismus
Renesance Mgr. Hana Šenková.
VM byl ověřen v 8.B Název školy:
Zpracování oděvního návrhu na formát A1
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
Renesance.
Transkript prezentace:

Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_84 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora: Mgr. Jana Hávová Škola: Střední uměleckoprůmyslová škola Jihlava-Helenín Název práce: Renesance a humanismus v Evropě Předmět: český jazyk a literatura Ročník: 1. Časová dotace: 30 minut Vzdělávací cíl: Uvedení do období renesance a humanismu v Evropě, seznámení se společenskou situací, uměním a myšlenkovými proudy tohoto období. Pomůcky: ICT technika, projektor Inovace: Zapojení audiovizuální techniky do výuky. Využití mezipředmětových vztahů – souvislost s předmětem Dějiny výtvarné kultury.

Renesance a humanismus v Evropě poč. 14. st. – poč. 17. st.

Společensko-historické pozadí silný vliv církve ustupuje, církevní učení zkoumáno rozumem → náboženské nepokoje důraz na člověka jako jednotlivce zámořské plavby, rozvoj měst → rozkvět obchodu, hospodářský vzestup → kulturní rozmach nové vynálezy, poznávání vesmíru r vynález knihtisku – Johann Gutenberg

Renesance fr. renaissance = znovuzrození, obrození umělecký a myšlenkový směr v Evropě vznik v Itálii ve 14. století překonala středověké myšlení, obrací se zpět k antickým ideálům (stát, právo, umění) oslavuje optimismus, radosti pozemského života (х středověk: strach z Boha, posmrtný život)

Renesanční člověk renesance obdivuje všestrannost → renesanční člověk všestranně nadaný vzdělaný v mnoha oborech umí se radovat ze života např. Leonardo da Vinci – malíř, sochař, vynálezce

Renesanční umění bazilika sv. Petra v Římě

Michelangelo Buonarroti

Leonardo da Vinci

Humanismus lat. humanus = lidský myšlenkový směr důraz na člověka, jeho schopnosti a rozum, na lidskou svobodu a důstojnost zájem o vzdělání, poznání latina, řečtina, hebrejština – zájem číst staré texty v originále ad fontes = k pramenům vliv antiky mohou být tyto myšlenky aktuální i dnes?

Reformace další způsob překonání středověkého myšlení úsilí o nápravu církve a společnosti snaha o návrat k původnímu stavu – k ideálům prvotní církve (chudoba, poslušnost, mravní zákony) období náboženských nepokojů – vznik protestantských církví Jan Hus, Martin Luther, Jean Calvin vychází z Bible → studium biblického textu v originále

K zamyšlení: Pokuste se vyjádřit, co mají renesance, humanismus a reformace společného a v čem se liší.

K zamyšlení – odpověď: společné rysy: překonání středověkého myšlení zájem o antiku, o četbu textů v originále důraz na člověka rozdílné rysy: renesance – radost, optimismus, světská témata humanismus – hlavně vzdělání, poznání reformace – zaměřená na nápravu církve

Literatura: Bláhová, Renata a kol. Literatura pro 1. ročník středních škol. Učebnice. Zkrácená verze. Didaktis: Brno, Horáková, Michaela – Kysučan, Lubor. Literatura I. Výklad, interpretace, literární teorie. Scientia: Praha, Hánová, Eva a kol. Odmaturuj z literatury. Didaktis: Brno, 2002.

Zdroje obrázků: Bazilika sv. Petra v Římě, autor fotografie: Karelj, Public Domain, pg?uselang=cs. pg?uselang=cs Bazilika sv. Petra v Římě – interiér, autor fotografie: Karelj, Public Domain, ang=cs. ang=cs Bazilika sv. Petra v Římě – interiér II, autor fotografie: Karelj, Public Domain, Michelangelo Buonarotti: Stvoření Adama, Public Domain, _Creation_of_Adam.jpg?uselang=cs. _Creation_of_Adam.jpg?uselang=cs

Zdroje obrázků: Michelangelo Buonarotti: Poslední soud, Public Domain, _Fresco_of_the_Last_Judgement.jpg?uselang=cs. _Fresco_of_the_Last_Judgement.jpg?uselang=cs Michelangelo Buonarrotti: Pieta, autor fotografie: Stanislav Traykov, licence Creativ Commons BY 2.5, 50.jpg?uselang=cs jpg?uselang=cs Michelangelo Buonarroti: David, autor fotografie: Moriori, Public Domain, ?uselang=cs. ?uselang=cs Leonardo da Vinci: Madona ve skalách, Public Domain, _Virgen_de_las_Rocas_%28Museo_del_Louvre,_c._1480%29.jpg? uselang=cs. _Virgen_de_las_Rocas_%28Museo_del_Louvre,_c._1480%29.jpg? uselang=cs

Zdroje obrázků: Leonardo da Vinci: Poslední večeře, Public Domain, es_2_nowatmrk.jpg?uselang=cs. es_2_nowatmrk.jpg?uselang=cs Leonardo da Vinci: Mona Lisa, Public Domain, Leonardo da Vinci: Vitruvian, Public Domain, Leonardo da Vinci: návrh helikoptéry, Public Domain, elang=cs. elang=cs