Číslo projektuCZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdravý PředmětZdravověda Tematický.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Sociální služby SOZ.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Zákon o sociálních službách
Posouzení nepříznivé sociální situace
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
DOMÁCÍ ZDRAVOTNÍ PÉČE.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Péče o osoby s afázií.
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví v Moravskoslezském kraji
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Koncepce ošetřovatelství
Preventivní programy v ordinaci PLDD
PÉČE O NEMOCNÉ OŠETŘOVATELSTVÍ V INTERNÍCH OBORECH 04
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Životní úroveň obyvatel v České republice
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
BIOGRAFIE 2016 Projektové domy
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
G RANADA – E RASMUS + S PECIFIKA OŠETŘOVATELSKÉ A NUTRIČNÍ PÉČE U SENIORŮ V ZAHRANIČÍ Lucie Kenkušová a Kristýna Hypešová.
Domácí ošetřovatelská péče. Domácí ošetřovatelskou péčí je zdravotní péče poskytovaná pacientům v jejich sociálním prostředí. Na základě doporučení: 
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
ŠANCE LOVOSICE Prezentace služeb. ŠANCE LOVOSICE je nestátní neziskovou organizací, která se věnuje provozem sociálních služeb a služeb souvisejících,
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Domov důchodců Dubí, příspěvková organizace Na Výšině 494 a Ruská 130.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Vliv IKT na lidské zdraví 2013 O. Kánský
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Leoš Heger Konference „Zdraví seniorů“ , PSP ČR Praha programové body TOP 09 zdravotnictví x senioři.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdrav í PředmětZdravověda Tematický.
Domovy pro seniory. se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž situace vyžaduje pravidelnou.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruh Úvod.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Spolupráce zdravotníků a sociálních pracovníků; možnosti následné péče
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
teorie oboru ošetřovatelství
Ošetřování nemocných v terminálním stádiu
Případová konference v práci s rodinami a ohroženými dětmi
Péče o osoby s afázií.
Školská sociální práce
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
Rodičovství biologické a pěstounské
Nepříznivé sociální situace spojené se stárnutím senior v domácí péči
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdravý PředmětZdravověda Tematický okruhStáří Název materiáluSpecifika ošetřování seniorů Číslo materiáluVY_32_INOVACE_4C_ZDR_13(20) AutorAndrea Ječmenová Datum tvorby Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.

Anotace Prezentace Microsoft PowerPoint přibližuje současný postup ošetřování a přístup k seniorům. Prezentace je určena jako podpůrný materiál k výkladu učitele, lze použít i k opakování učiva. Cílem prezentace je studentům vštípit moderní pojetí péče o seniory.

SPECIFIKA OŠETŘOVÁNÍ SENIORŮ Andrea Ječmenová 2012

Ošetřování seniorů je velmi náročné po fyzické, psychické i sociální stránce. Nutná je velká dávka empatie, tolerance a pochopení problémů seniorů. Péče je zaměřená na zhodnocení zdraví a funkčních schopností seniora, na plánovaní a realizaci péče a služeb, na projevy empatie a pochopení starých lidí. Péče zahrnuje i péči o domácnost, zajišťování nákupu či asistenční služby.

Vlastní ošetřovatelská péče představuje přímou osobní péči orientovanou na uspokojení bazálních potřeb seniora. Poskytována je jak v domácím prostředí tak v prostředí zdravotnickém nebo sociálním.

Individuálně se při péči posuzuje - zdravotní stav seniora - schopnost sebepéče a úroveň soběstačnosti - bolest - mobilita - psychická labilita - předchozí styl života - uspokojování základních i vyšších potřeb - spolupráce rodiny, finanční situace, úmrtí životního partnera

Specifika v oblasti fyzické -nezapomínáme na možnost rizika pádů a zlomenin při polohování a přemisťování => dbáme, aby naše pohyby byly šetrné, ne prudké a rychlé, používáme ochranné a kompenzační pomůcky. Dostatečný příjem potravin a tekutin -kontrolujeme a řádně zaznamenáme příjem a výdej, nutný správný výběr živin a množství tekutin dle zdravotního stavu Péče v kůži a vyprazdňování -uvědomujeme si možnost zvýšeného rizika vzniku poranění kůže, opruzenin a dekubitů =>zvýšená péče o kůži a hygienu genitálií => používání správních pomůcek - kontrola správního vyprazdňování =>častý vznik zácpy nebo průjmu => vznik inkotinence.

Specifika v oblasti psychické  přístup k seniorům klidný, vstřícný a hlavně pozitivní  jsme připraveni na střídání nálad  nezapomínáme na skrývání poruch smyslů  při verbální komunikaci hovoříme pomaleji, klidně, naše pokyny jsou jasné a srozumitelné  při péči nepospícháme =>vznik dezorientace, nejistoty nebo agresivity u seniora.  při ošetřování se vyvarujeme devalvace jeho osobnosti vlastním nevhodným chováním  zachovávat soběstačnost seniora

Specifika v oblasti sociální - při ošetřování seniora se nejednou setkáváme se selháváním rodinné péči, nebo je nedostatečná, také se stává, že senior žádné příbuzné nemá a žije doma sám => negativně se odráží na somatickém a psychickém stavu seniora - negativní důsledky sebou přináší i tíživá finanční situace

Kontrolní otázky a cvičení 1.Diskutujte o odlišnostech ošetřování seniorů a ošetřování klientů mladších věkových skupin v oblasti sociální. 2.V čem se liší prožívání a pohled na svět seniora od prožívání a pohledu na svět 40letých nemocných? 3.Písemně zpracujte, jak si představujete svět osamělých seniorů, kteří mají pouze vzdálené příbuzné a ti se o seniora nestarají.

Použité zdroje Mgr. et Mgr.Jana Mlýnková Péče o staré občany Grada Publishing,a.s.,2011 ISBN Fotografie archiv autorky