Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EKONOMIKA OBĚŽNÝ MAJETEK Ing. Hana Kročová
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Logistika. Osnova výkladu  Čím se logistika zabývá?  Co logistika řeší?  Organizace skladového hospodářství  Řízení zásob  Náklady na zásobování.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Petra Pilková Název šablony.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM:VY_32_INOVACE_07Jen_17 Název DUM:Metody ABS, JIT Jméno autora: Ing. Věra Jeníková Ročník: Vzdělávací oblast: ekonomika Vzdělávací obor: obory ukončované maturitní zkouškou Klíčová slova: řízení zásob, metody ABC, metoda JIT Anotace: Žák se seznámí s pojmem řízení zásob a dvěma nejpoužívanějšími metodami, pochopí principy řízení zásob Druh učebního materiálu: prezentace Očekávaný výstup: chápe principy jednotlivých metod řízení zásob Metodika učebního materiálu: spusťte klávesou F5, výklad

Autorem materiálu a všech jeho příloh, není-li uvedeno jinak, je Ing. Věra Jeníková.

METODY ABC, JIT Ing. Věra Jeníková

Metoda ABC Jedna z nejpoužívanějších metod pro řízení zásob v podniku Vychází z předpokladu, že ne všechny druhy zásob se objednávají stejně často a ve stejných množstvích

Metoda ABC Metoda umožňující věnovat zvýšenou pozornost těm druhům zásob, které významně ovlivňují výrobu Zároveň umožňuje šetřit čas a prostředky na sledování těch druhů zásob, jejichž význam je minimální

Metoda ABC Podle této metody řízení zásob se zásoby člení do tří skupin: - skupina A - skupina B - skupina C

Skupina A Je tvořena zásobami, které jsou pro podnik a jeho činnost nezbytné (základní suroviny) Podnik je spotřebovává ve velkém množství, jsou nejpoužívanější Obvykle tvoří 60-80% spotřeby podniku Tvoří je málo druhů zásob, na které ale podnik vynakládá nejvíce prostředků Stanovuje se u nich optimální velikost zásob

Skupina B Je tvořena zásobami méně používanými, počet druhů zásob je vyšší Je množné je rychle a snadno objednat Náklady na zásoby skupiny B jsou významně nižší než na zásoby A Tvoří obvykle 15-20% spotřeby Stačí stanovit nebo odhadnout maximální zásobu

Skupina C Je tvořena zásobami, které je možné vždy získat a obvykle se nevyplatí je skladovat Tuto skupinu tvoří nejvíce druhů zásob Náklady na tyto zásoby jsou nejmenší Tvoří asi 5% spotřeby Nakupují se podle potřeb podniku Velikost zásoby stačí odhadnout

Metoda JIT Just-in-time, „právě včas“ Moderní progresivní metoda řízení zásob Poprvé zavedena v Japonsku

Metoda JIT Materiál je dodáván přesně v okamžiku potřeby výroby Výhoda – výrazné snížení nákladů na skladování Závisí na naprosté spolehlivosti dodavatelů Používá se pro nejvíce používané druhy zásob

Odpovězte na otázky: 1. Jaký je základní předpoklad pro aplikaci metody ABC? 2. Charakterizujte jednotlivé skupiny zásob dle členění ABC. 3. Vysvětlete podstatu metody JIT. 4. Zvolte si výrobu jakéhokoli produktu, zamyslete se nad materiálovou potřebou a jednotlivé složky materiálů zařaďte do příslušných skupin podle metody ABC. 5. Na příkladu uveďte rizika selhání dodavatele při dodávání JIT. Jak byste těmto rizikům předcházeli?

Řešení Odpovědi viz. prezentace Vlastní odpovědi a návrhy žáka

Zdroje Klínský P., Münch O.:Ekonomika pro obchodní akademie a ostatní střední školy, 2. díl, Praha 2006, Fortuna, ISBN Švarcová J. a kol.: Ekonomie stručný přehled, Zlín 2006/2007, CEED, ISBN Zlámal J., Mendl Z.: Ekonomie nejen k maturitě, Krelice na Hané 2009, Computer Media, ISBN