Pablo Picasso Busta Ženy s kloboukem Dora „kubismus”

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Významný avantgardní malířský a sochařský směr z počátku XX. století
Advertisements

Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
KUBISMUS a Pablo Picasso.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Je jméno důležité? Jméno - bylo výrazem buď nějaké význačné vlastnosti osoby, jíž bylo dáno, nebo nějakých zvláštních okolností, za nichž se ona osoba.
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
AVANTGARDNÍ UMĚLECKÝ SMĚR
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Kubismus I. Polovina 20. století.
Zakladatel moderního malířství?
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Přehled nejvýznamnějších malířů
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Umělecké směry 20. století
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Moderní umělecké směry KUBISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Umělecké slohy a moderní umění 6. Moderní a současné umění
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_52_INOVACE_PRV.3.35 _Lidské tělo_pracovní list
ČLOVĚK 2 Mgr. Alena Ščuková Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
KUBISMUS.
KUBISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Lidské rasy 1 Název školy
Španělsko Lacinová Andrea.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Koláž podle H. Bosche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Jana Šváchová DATUM VYTVOŘENÍ: listopad 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_Popis osoby.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_18.
Francisco GOYA španělký malíř a grafik romantismu.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Kubismus v malířství Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
KUBISTICKÉ POPRSÍ – OTTO GUTFREUND
GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE
Vizualizace obrazu Zadání:
Výtvarné umění I. Tematická oblast
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Renesance a humanismus
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
18) Dělení podle funkce, námětu… Výtvarná příprava 1.
Busta podle Honoré Daumiera
KUBISMUS Metelková Surov.
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_12
ZÁTIŠÍ PODLE PAULA CÉZANNA
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
Guernica Pablo Picasso
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Otázka č. 1.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Transkript prezentace:

Pablo Picasso Busta Ženy s kloboukem Dora „kubismus”

Originál

Kopie aneb vlastní tvorba

Pablo Picasso Pablo Ruiz Picasso (25. října 1881 – 8. dubna 1973) byl španělský malíř a sochař. Jeho celé jméno je Pablo Diego José Francisco de Paula Juan Nepomuceno María de los Remedios Cipriano de la Santísima Trinidad Ruiz y Picasso. Je jednou z nejvýznamnějších osobností umění 20. století. Společně s Georgesem Braquem je považován za zakladatele kubismu. Odhaduje se, že Picasso vytvořil asi obrazů a skic, rytin a tisků, ilustrací a 300 skulptur a keramických děl.

Popis obrazu Obraz Busta Ženy s kloboukem Dora zobrazuje Doru ve světě poznamenaném utrpení a strachu. Na tomto obraze se Pablo Picasso zaměřuje na její individuální charakter. Používá tu bledý obličej a tmavé vlasy a klobouk s tmavým pozadím. Je to veselý tón nové vize lidské fyziognomie. Výraz v Dorinych očích je mistrovské dílo zvýrazňující přítomnost ženy. Při tvorbě obrazu jsem postřehla, že Dora má jakoby dvě ústa. Podle mého názoru jsou to pravé ústa, které vyprávějí a druhé ústa, které vystihují myšlenky ženy. Možná něco jiného řeknou a něco jiného si Dora myslí. Na Pablova Picassovo obraze jsou znázorněny dvě oči, dvě uši ale i dvě ústa. Jedni se zuby a druhé bez zubů. Jakoby jedny byly kruté a nevypověděly pravdu, kterou si Dora myslí a druhé ústa čisté, bez poskvrny a pravdivé, avšak nevyřčené.

Závěr Vytvořil: David Novák, Jan Klecker Škola: Gymnázium a SPŠEI Frenštát p. R.