Gymnastika I. Univerzita Karlova Praha Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

Lidská motorika Čtyři konstrukty vytvářejí lidskou motoriku
Společenské TANCE Občanská výchova 7. ročník
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Hudební výrazové prostředky
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Český jazyk Mgr. Milan Šimek
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
Madrigal a Fuga.
Latinsko-americké tance
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Aktuální formy gymnastiky a tance
ZEMĚ a MĚSÍC.
Polohové vlastnosti – vzájemná poloha rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Hudba Rakousko-Uherska Autor: Květa Stejskalová. Rakousko-Uhersko byl státní útvar, který existoval v letech 1867 – Rakousko-Uhersko byl státní.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ Konstrukce.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Elektronická učebnice - II
ročník.
SINOVÁ VĚTA Milan Hanuš;
Rytmická gymnastika Mgr. Petra Čaplová, PhD.. Všeobecné dělení gymnastiky: Gymnastické druhy – základní gymnastika, rytmická gymnastika a aerobik Gymnastické.
GYMNASTIKA I. Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Gymnastika I. Lidové tance Univerzita Karlova Praha Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Gymnastika I. – Společenské tance Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Gymnastika I. Univerzita Karlova Praha Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
PLAVÁNÍ V KONDIČNÍCH PROGRAMECH Lekce č. 26 Irena Čechovská Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Gymnastika I. – Country tance Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_10_HV7_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Tanec a pohyb Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_07_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Píseň a její hudební forma Základní škola.
Legenda o Karlových Varech JAZYK, ŘEČ, VNÍMÁNÍ. Král Karel IV., král český, císař římský, vládl českým zemím roku
Tereza Janderková.  suite (fr. = sled, sada)  sled několika tanečních skladeb  pěstovala se především v baroku (17. a 18. století) → GB, F, D  jednotlivé.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_HUDEBNÍ VÝCHOVA_Z ČEHO SE SKLÁDÁ HUDBA? Název: Z.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Hudební výrazové prostředky
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Romantismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
TECHNIKA MOTÝLEK – delfínové vlnění Lekce č. 19
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/13
Inovované podklady ke cvičením ze ZK1
Zuzana Klementová, Jaroslav Svoboda, Milan Šipl, Rostislav Valíček
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Vysoké učení technické v Brně
Vysoké učení technické v Brně
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
ročník.
RYTMUS SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ.
Český jazyk Mgr. Milan Šimek
Aktuální formy gymnastiky a tance
4.ROČNÍK PŘEDMĚTY, KTERÉ SE VYUČUJÍ VE 4.ROČNÍKU, JSOU ROZDÍLNÉ OD 1. – 3. ROČNÍKU JEJICH NÁZVY JSOU – ČESKÝ JAZYK MATEMATIKA VÝPOČETNÍ TECH-
Obor hodnot funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Yvonna Vančurová. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Škola.
Vybrané testy pro diagnostiku motorických schopností
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Tanec.
TECHNIKA KRAUL – základní a kotoulová obrátka Lekce č. 9
Transkript prezentace:

Gymnastika I. Univerzita Karlova Praha Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.

Tématický plán 7. a 8. lekce Hudebně-pohybová výchova Osvojování základních vztahů mezi pohybem a hudbou (jednoduché metro rytmické struktury) Chůze, běh, krokové variace. Přísunný a poskočný krok. Polkový krok, valčíkový krok, mazurka Základní hudební forma

Práce s rytmickými modely Rytmus vyrůstá z metrického základu, je však mnohem bohatší vzhledem k rozmanitému délkovému členění jednotlivých počítacích dob Metrum Rytmická varianta

… Metrum Rytmická varianta 1 Rytmická varianta 2

Charakteristický rytmus Charakteristický rytmus chápeme jako pravidelně se navracející rytmickou figuru (jedno i vícetaktovou) v doprovodu skladby určené zpravidla k tanci

Lichodobý rytmus Základní metrum Česká mazurka Polský mazur Polonéza

Sudodobý rytmus Základní metrum Beguine Rumba Tango 4/8 rytmus

Základy hudební formy Existuje řada různých hudebních forem od nejjednodušších (např. lidové písně) až po složité sonátové formy v symfonické tvorbě Pro gymnastické hudebně-pohybové aktivity, je základem hudební formy tzv. periodický princip uplatněný v malé či velké písňové formě

Malá písňová forma Nejjednodušší hudební forma vycházející z periodického principu Perioda, též věta (slangově fráze) je v tomto případě uzavřená hudební myšlenka zpravidla osmitaktová, v které můžeme celkem dobře i poslechem odlišit první polovinu (předvětí) a druhou (závětí) Jednodílná písňová forma – z jedné periody (Halí belí)

Malá písňová forma dvoudílná bez reprízy Skládá se ze dvou hudební myšlenkou odlišných většinou osmitaktových period (a b) Metrorytmická struktura písně Šla Nanynka do zelí: a b

Malá písňová forma dvoudílná s reprízou Vzniká tak, že v druhé polovině druhé periody (v jejím závětí) nastupuje část (většinou též závětí) periody první: ab 8b4 a1 4 Např. píseň „A já sám“, „Holka modrooká“ a 8 b 4 + a1 4

Malá třídílná písňová forma V uspořádání tří myšlenkově odlišných period za sebou (a b c) je velmi vzácná (Zastaveníčko od skladatele A. Dreyschocka) Nejčastěji se vyskytuje malá třídílná písňová forma v podobě a b a (Měsíček svítí) a b a 848

Písňové formy „malé“ „Malé“ i co do časového trvání Jednodílná cca vteřin Dvoudílné cca 15 – 20 vteřin Třídílné cca 25 – 35 vteřin

Velká písňová forma Bývá dvoudílná či třídílná (AB, ABA, ABC) často ještě rozšířená o introdukci, mezihru a codu Hudební předloha, ve které celá malá písňová forma (dvoudílná či třídílná) bude jen jednou částí většího celku Použijeme tuto formu, chceme-li vytvořit skladbu delší (2 – 3 minuty i více)

Tektonika Stavba hudebně pohybového celku vzájemně se zrcadlícího a snoubícího ve formální, tempové, agogické i dynamické poloze