Výpočet hustoty látky Hustotu látky můžeme vypočítat, známe-li hmotnost a objem tělesa, které je z dané látky zhotoveno. Vzorec pro výpočet hustoty je:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Advertisements

Hustota LC.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
VAR. - je způsob vypařování, při kterém se kapalina přeměňuje na plyn v celém objemu (nevypařuje se jen na povrchu) - nastává při teplotě varu t v – v.
Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Často slyšíme věty: Led je lehčí než voda Železo je těžší než peří Má však železná jehla větší hmotnost než peří v peřině?
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
Hustota látky Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Určení látek - prakticky Z jaké je to látky???
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Objem a povrch válce – použití v praxi Kolik litrů nafty je v plném sudu?
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Objem a povrch kvádru a krychle
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Hustota a její měření.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Matematika VIII. Rotační válec Creation by IP&RK.
PROVĚRKY Výpočet hustoty.
VZTLAKOVÁ SÍLA VY_32_INOVACE_29_Vztlakova_sila_ulohy
zpracovaný v rámci projektu
Gravitační síla a hmotnost
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Vlastnosti látek − hustota
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Hustota-výpočet objemu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
zpracovaný v rámci projektu
Hustota Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Látkové množství příklady
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Hustota 8. ročník.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měrná tepelná kapacita látky
Hustota-výpočet objemu
I.A Výpočet hmotnosti z hustoty
Přistáli jsme na neznámé planetě.
Výpočet hmotnosti tělesa
Fyzikální veličiny.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Vlastnosti látek − hustota
Hustota látky Mgr. Vendula Bílková.
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Rovnovážná poloha páky – opakování
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
I.A Výpočet hmotnosti z hustoty
Účinky gravitační síly Země na kapalinu
Hustota Máme tři krychličky o objemu 1 cm3. Krychličky jsou z různých materiálů. Pouhým potěžkáním zjistíme, že každá má jinou hmotnost. Měřením na vahách.
Transkript prezentace:

Výpočet hustoty látky Hustotu látky můžeme vypočítat, známe-li hmotnost a objem tělesa, které je z dané látky zhotoveno. Vzorec pro výpočet hustoty je: ρ = m : V hmotnost tělesa objem tělesa hustota látky

Jak je to při výpočtu s jednotkami? pokud chceme, aby hustota vyšla v jednotce kg/m 3, musíme hmotnost dosadit v kg a objem v m 3 pokud chceme, aby hustota vyšla v jednotce kg/m 3, musíme hmotnost dosadit v kg a objem v m 3 pokud chceme, aby hustota vyšla v jednotce g/cm 3, musíme hmotnost dosadit v g a objem v cm 3 pokud chceme, aby hustota vyšla v jednotce g/cm 3, musíme hmotnost dosadit v g a objem v cm 3 pokud máme v zadání jednotky zkombinované jinak, je třeba je nejprve převést tak, aby byl splněn jeden z předchozích bodů pokud máme v zadání jednotky zkombinované jinak, je třeba je nejprve převést tak, aby byl splněn jeden z předchozích bodů

Př. 1: Skleněná deska má hmotnost g a objem cm 3. Urči hustotu skla. a)nejprve zapiš hodnoty zadaných veličin pomo- cí jejich značek m = g V = cm 3 ρ = x g/cm 3 b)zapiš vztah pro výpočet hustoty ρ = m : V

c) dosaď hodnoty ze zadání do vzorce a vypočítej hustotu, nezapomeň uvést jednotku ρ = : ρ = 3,6 g/cm 3 d)napiš odpověď Hustota skla, ze kterého je vyrobena skleněná deska, je 3,6 g/cm 3.

Př. 2: V cisterně je kapalina o hmotnosti 15,4 t a objemu 20 m 3. O jakou kapalinu jde? m = 15,4 t = kg V = 20 m 3 ρ = x kg/m 3 ρ = m : V ρ = : 20 ρ = 770 kg/m 3 Kapalina v cisterně má hustotu 770 kg/m 3, v Tabulkách jsem zjistila, že jde o benzín.