Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.3312 Číslo DUMu VY_32_INOVACE_06.43.10.55 Předmět 6.ROČNÍK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VAR. - je způsob vypařování, při kterém se kapalina přeměňuje na plyn v celém objemu (nevypařuje se jen na povrchu) - nastává při teplotě varu t v – v.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Často slyšíme věty: Led je lehčí než voda Železo je těžší než peří Má však železná jehla větší hmotnost než peří v peřině?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-003 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-002 Předmět FYZIKA.ROČNÍK.
Hustota látky Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek objemu Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Výpočet hustoty látky Hustotu látky můžeme vypočítat, známe-li hmotnost a objem tělesa, které je z dané látky zhotoveno. Vzorec pro výpočet hustoty je:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Určení látek - prakticky Z jaké je to látky???
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hmotnost a její jednotka Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 7.ROČNÍK.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_08 Název materiáluTeplotní.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Matematika.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
VY_32_INOVACE_C9-005 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Objem a povrch kvádru a krychle
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
7.ROČNÍK Hydraulická zařízení VY_32_INOVACE_ Název školy
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK CHEMICKÝCH SMĚSÍ
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VZTLAKOVÁ SÍLA VY_32_INOVACE_29_Vztlakova_sila_ulohy
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Vlastnosti látek − hustota
VY_32_INOVACE_F8-006 FYZIKA 8.ROČNÍK POHYBOVÁ ENERGIE Název školy
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
Hustota-výpočet objemu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Hustota Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Fyzika – 6.ročník Atomy a molekuly VY_32_INOVACE_
Hustota 8. ročník.
VY_32_INOVACE_F8-002 FYZIKA 8.ROČNÍK VÝKON Název školy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Měrná tepelná kapacita látky
Hustota-výpočet objemu
I.A Výpočet hmotnosti z hustoty
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výpočet hmotnosti tělesa
Přírodopis – 6.ročník Hmyz křídlatý - Jepice VY_32_INOVACE_
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Vlastnosti látek − hustota
Hustota látky Mgr. Vendula Bílková.
Přírodopis – 7.ročník Ryby - lalokoploutvé VY_32_INOVACE_
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
Hustota Máme tři krychličky o objemu 1 cm3. Krychličky jsou z různých materiálů. Pouhým potěžkáním zjistíme, že každá má jinou hmotnost. Měřením na vahách.
Transkript prezentace:

Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK Téma Hustota látek AutorMgr. Tomáš Starove Metodický popis (anotace) Hustota látek, hmotnost, objem, příklady, procvičování převodů

Hustota látek Obr. 1 – Digitální hustoměr

Co je to hustota? fyzikální veličina, která vyjadřuje poměr hmotnosti a objemu dané látky hodnoty hustoty některých látek najdeme v MFCH tabulkách označujeme ji řeckým písmenem ρ (ró) měříme ji v jednotkách : kg/m 3, kg/dm 3 g/cm 3 Obr. 2 – Kapaliny s rozdílnou hustotou

měření hustoty látek: –u kapalin: pomocí přístroje, který se nazývá hustoměr –u pevných látek: látku nejprve zvážíme vložíme ji do kapaliny o známém objemu a odečtením známého a výsledného objemu zjistíme její objem hmotnost a objem dosadíme do vzorce pro výpočet hustoty Obr. 3 – Hustoměr

Výpočet hustoty látky ρ - hustota látky - kg/m 3, g/cm 3, kg/dm 3 m – hmotnost látky – kg, g V – objem látky - m 3, cm 3, dm 3

Výpočet hustoty látky Pomocný převodový trojúhelník

1 příklad Vypočtěte hustotu kapaliny, když víte, že její hmotnost byla 200 g a objem byl 200 ml. V tabulkách najděte, o jakou kapalinu pravděpodobně jde. Zápis: V = 200 ml = 200 cm 3 m = 200g ρ = ? Výpočet: ρ = m/V ρ = 200/200 ρ = 1g/cm 3 = kg/m 3 Výsledná hustota odpovídá přibližně hustotě vody.

2 příklad Jaká bude hmotnost krychličky zlata, která má objem 8 cm 3 ? Hustota zlata je 19,3 g/cm 3. Zápis: V = 8cm 3 = 0, m 3 m = ? ρ = kg/m 3 Výpočet: ρ = m/V --- m = ρ*V m = 0, * ρ = 0,1544 kg = 154,4 g Krychlička zlata o objemu 8 cm 3 bude vážit 154,4 g.

3 příklad Jaký bude objem kapky rtuti v teploměru o hmotnosti 14 g? Hustota rtuti je 13,54 g/cm 3. Zadání: V = ? m = 14 g ρ = 13,54 g/cm 3 Výpočet: ρ = m/V ……V = m/ρ V = 14/13,54 V = 1,034 cm 3 V = 1,034 ml Objem kapky rtuti o hmotnosti 14 g je přibližně 1,037 ml.

Spojte, co k sobě náleží:  100 dm 3  100 kg  100 m 3  100 kg/m 3  10 dm 3  10 kg  10 m 3  10 kg/m 3  0,01 g/cm 3  dm 3  0,1 g/cm 3  g  cm 3  cm 3  cm 3  g

PŘÍKLADY 1.Těleso vyrobené z titanu má hmotnost 227 kg při objemu 0,05 m 3. Jaká je jeho hustota? 2.Vypočítej hustotu mramoru, víš-li, že těleso z něj vyrobené má při objemu 0,002 m 3 hmotnost 5,4 kg. 3.Jaká je hmotnost tělesa, které je vyrobeno z mědi (hustota mědi je kg/m3), jestliže jeho objem je 10 dm 3 ? 4.Jaký objem má těleso o hmotnosti 10 kg, které je vyrobeno z papíru o hustotě 0,8 g/cm 3 ? 5.Jaký objem má těleso o hmotnosti 0,39 t, které je vyrobeno ze železa o hustotě kg/m 3 ? 6.Vypočítej hustotu tělesa, které má při hmotnosti 468 g objem 60 cm 3. 7.Vypočítej hustotu tělesa, které má při hmotnosti 6,5 kg objem 0,01 m 3.

PŘÍKLADY 8.Vypočítej hustotu neznámé kapaliny, víš-li, že má při objemu 0,2 litru hmotnost 140 g. 9.Vypočítej hustotu ledu, pokud víš, že jeho kus o objemu 700 dm 3 má hmotnost 644 kg. 10.Vypočítej hustotu materiálu, ze kterého je vyrobené těleso o objemu 0,05 m 3 a hmotnosti 135 kg. 11.Vypočítej hmotnost tělesa, víš-li, že je vyrobeno z oceli o hustotě 7,8 g/cm 3 a má objem 0,1m Vypočítej objem tělesa, které má hmotnost g a je vyrobeno z materiálu o hustotě kg/m Těleso o hmotnosti 4,5 g má objem 5 cm 3. Jakou hustotu má materiál, ze kterého je vyrobeno. 14.Těleso z látky o hustotě kg/m 3 má objem 0,001 m 3. Jaká je jeho hmotnost ? 15.Vypočítej objem tělesa, které je z látky o hustotě kg/m 3, má-li hmotnost 224 kg.

Použité zdroje kg-m3-bez-teplomeru.jpghttp:// kg-m3-bez-teplomeru.jpg