Matematika pro automobilní obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Digitální učební materiál
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Finanční matematika 19. (finanční gramotnost) P ů j č k y a ú v ě r y.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Matematika pro stavební obory 12. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Matematika pro automobilní obory 8. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Finanční matematika 2. (finanční gramotnost) Z á k l a d n í p o j m y.
Finanční matematika 8. (finanční gramotnost) Síla složeného úrokování.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace: Materiál je určený pro 2. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
MATEMATIKA Mocniny v praxi. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Informační a komunikační technologie 12. WIN – Kalkulačka Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Informační a komunikační technologie 5. Co je to počítač, jeho využití Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Matematika pro automobilní obory 20. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Matematika pro automobilní obory 17. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Informační a komunikační technologie 11. WIN - pracovní plocha Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
(finanční gramotnost)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
(finanční gramotnost) Procento versus procentní bod
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Úlohy nejen na počítání..
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování
Matematika pro učební automobilní obory 2. Autor : RNDr. Zdeněk Bláha
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
(finanční gramotnost)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Informační a komunikační technologie
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_01_převody jednotek délky
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Obvody a obsahy – prověření 2
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Procenta v „autařské“ praxi
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Přímá tělesa v úlohách z praxe
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_14_Násobilka 3
Kontrolní test znalostí
(finanční gramotnost)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Matematika pro automobilní obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha

Anotace Materiál je určen pro třetí ročník učebních automobilních oborů předmětu MATEMATIKA k celkovému prověření znalostí žáků. V rámci procvičení učiva jej lze využít i v maturitních oborech. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s příklady k prověření znalostí. Jednoduchou formou se snaží povzbudit zájem učňů o matematiku. Metodický pokyn Materiál používá učitel při prověření znalostí žáků – pro větší atraktivnost formou prezentace „s obrázkem“. Úlohy mohou žáci řešit nejlépe samostatně ve svých sešitech (nebo také na interaktivní tabuli) s možností následné kontroly. Zároveň jej mohou využívat žáci pro pozdější domácí přípravu na výuku.

Kontrolní test znalostí Připravíme si vše potřebné: kalkulačky přehledy vzorců /tabulky hlavy (vše pouze vlastní) a pěkně se soustředíme …

Snad to nebude těžké….…….. Kontrolní test znalostí

Držím vám palce, ať to zvládnete co nejlépe… Výsledky uvádějte maximálně na dvě desetinná místa.

1.„Dvojková“ Octavie měla objem zavazadlového prostoru 0,585 m 3, při sklopených sedačkách vzrostl objem na 1,455 m 3. O kolik % se zvětšil zavazadlový prostor? 2.Škoda MB měla zdvihový objem 4-válcového motoru 987,82 ccm a zdvih 68 mm. Jaké měla vrtání? 3.Do krychlové jímky o hraně 1,5 m přitéká hadicí o průměru 3 cm voda rychlostí 2,5 m/s po dobu ½ hodiny. Přeteče nádrž nebo ne? A kolik vody přeteče nebo bude chybět? 4.Určete výslednici dvou kolmých sil, každá z nich je o velikosti 15 kN. 5.Původní spotřeba 6,2 l/100 km vzrostla vlivem denního svícení o 8 %. Kolik činí spotřeba vozidla při denním svícení?

Kontrolní test znalostí Správné výsledky:

Kontrolní test znalostí 1.148,72 % ≐ 149 % 2.68 mm 3.nepřeteče, zbývá 194 l 4.21,2 kN 5.6,7 l / 100 km Podrobnější řešení :

Kontrolní test znalostí 1. „Dvojková“ Octavie měla objem zavazadlového prostoru 0,585 m 3, při sklopených sedačkách vzrostl objem na 1,455 m 3. O kolik % se zvětšil zavazadlový prostor? zvětšení: 1,455 – 0,585 = 0,87 m % ……………..0,585 m 3 x % ………………. 0,87 m 3 x = (0,87 / 0,585). 100 x = 148,72 % Prostor se zvětšil o necelých 149 %.

Kontrolní test znalostí

3. Do krychlové jímky o hraně 1,5 m přitéká hadicí o průměru 3 cm voda rychlostí 2,5 m/s po dobu ½ hodiny. Přeteče nádrž nebo ne? A kolik vody přeteče nebo bude chybět? V jímka = a 3 = 1,5 3 = 3,375 m 3 Ø = 3 cm => r = 1,5 cm = 0,015 m t = ½ hod. = s V voda = π.r 2. v. t = π. 0, , = 3,181 m 3 rozdíl: 3,375 – 3,181 = 0,194 m 3 = 194 l ≐ 2 hl. Jímka nepřeteče, do úplného naplnění chybí téměř 2 hl.

4. Určete výslednici dvou kolmých sil, každá z nich je o velikosti 15 kN. F 2 + F 2 = V = V = V 2 V = 21,2 kN Výslednice sil je 21,2 kN.

Kontrolní test znalostí 5. Původní spotřeba 6,2 l/100 km vzrostla vlivem denního svícení o 8 %. Kolik činí spotřeba vozidla při denním svícení? 100 % ………………… 6,2 l 108 % ……………………..x l x = (108 / 100). 6,2 x = 6,696 l Spotřeba činí asi 6,7 l / 100 km.

Kontrolní test znalostí Tak doufám, že se alespoň něco zadařilo….

Kontrolní test znalostí Děkuji za pozornost !

Kontrolní test znalostí I. Použitá literatura: 0 Úlohy: autor (některé podle podkladů mistra odborného výcviku Lukáše Boučka) Použité obrázky a znázornění: Kliparty MS Office, autor