Předmět didaktiky chemie. Cíl: Seznámení s prostředky materiálními i immateriálními, kterými je možné mladého člověka vychovávat a vzdělávat Podstata.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sebepoznání, sebevýchova a učení. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Advertisements

Pedagogika jako vědecká disciplína Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_05.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Základy automatického řízení 1
Technické vzdělávání, vyučovací prostředky, technická muzea.
Základní pojmy z optiky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
Plánování ve školní tělesné výchově
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Didaktické metody Androdidaktika.
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Název vzdělávacího materiálu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
KOMÍNY, KOMINÍK A DALŠÍ PROFESE
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Příprava na výuku, Výukový projekt
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
UČENÍ.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Didaktické zásady Literatura:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Pedagogická psychologie
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Název projektu: Moderní škola
3. Metody pedagogické diagnostiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_NPZ_ZAKON_SETRVACNOSTI
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_41_828 Projekt.
Myšlení Mgr. Vladimír Velešík.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pedagogika školního sportu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Název projektu: Moderní škola
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Institucionální změny v přípravě učitelů na vysokých školách
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Návykové látky Alkohol
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Předmět didaktiky chemie

Cíl: Seznámení s prostředky materiálními i immateriálními, kterými je možné mladého člověka vychovávat a vzdělávat Podstata vzdělávání: osvojování souhrnu poznatků a s nimi souvisejících intelektuálních činností, praktických dovedností a činností

Cicero: Vzdělávat ducha, je právě tak potřebné, jako živiti tělo

Formy vzdělávání Opakování a napodobování Školní vzdělávání Sebevzdělávání v praxi

Požadavek na vzdělávací činnost Naučit žáky samostatně myslet Samostatně získávat vědomosti Rozvíjet jejich tvořivou činnost

Vzdělávání a výchova vychovávat k lidství, humanismu Prostředkem je učitel – jeho činnost Patočka: … proti lidství a svobodě zde stojí učitelské povolání, znamenající násilné působení, tlak, vybuzování …. …výchova je v určitém smyslu zápasem mezi okamžitými impulzy vyvíjejícího se vychovance a mezi pevnou, ustálenou a zformovanou vůlí vychovatele

Historie pojmu DIDAKTIKA Wolfgang Rathke ( ) Komenský: (1592 – 1630) Didaktika magna - obsahuje hlubokou analýzu výchovy a vzdělání mládeže, řešeny problémy související a s organizací školské soustavy

Didaktika chemie Vědní obor, zabývající se zkoumáním jevů a zákonitostí, které se týkají vzdělání a výchovy na věcném podkladu chemie. Zjišťuje za jakých podmínek a s jakými prostředky slze dosáhnout vytčeného cíle

Podmínky pro dosažení cíle Obsah učiva Prostředky : - materiální - imateriální Ze specifičnosti výuky chemie (děje probíhají v oblasti molekul, iontů, atomů, radikálů a nejsou bezprostředně pozorovatelné: Poznávají se proto podle řady duševních operací, navazujících na experimentální práci.

Motto: Mel Silbermann Předat žákům informace, které potřebují znát, lze velmi rychle. Oni je však zapomenou ještě rychleji. Žáci snáze pochopí to, k čemu se sami dopracují, než to, co vymyslíme za ně

Hlavní charakteristika činností žáka Experimentování Prozorování Promyšlené usuzování

Historický přehled vývoje chemie ( ) ObdobíTyp školyZařazení chemie 1860 – 1918  Osmiletá obecná  Měšťanská škola  Klasické gymnázium  Reálné gymnázium  Reálná škola  Není  Přírodozpyt  Spol. uč. předmět chemie a fyzika  Samostatný uč. předmět chemie

Učebnice Učebnice: Staněk, J.: Chemie všeobecná ( 1860) Quadrát, B.: Učebnice chemie ( 1862, Brno) Jahne, J.V.: Chemie nerostná pro vyšší školy české (1869) Stoklas, E.: Základové chemie pro nižší školy střední a ústavy učitelské ( 1873)

Hodinová dotace v letech 1908 – 1910 Před- m ět ročníkHodinc el ke m I.II.III.IV.V.VI.VII.VIII. Gymná- zium F+Ch__2___43,59,5 Reálné gym ná- zium F__2___349 Ch___3__227 Reálná škola F