POP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: 11.3. 2013 Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Advertisements

POP ART Daniela Kubáňová.
POP ART.
Anna Kostenko se narodila v roce 1975 v Kyjevě na Ukrajině, od roku 1991 žila
Pop-art Autor: Michelle Malá a Nela Doláková
Pop art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
,,Populární, prchavý, nakažlivý, levný, masový, mladý, vtipný, sexy, nápaditý, fascinující. A dobře prodejný.‘‘ Tento umělecký směr je svéráznou diskuzí.
Pop-art 2.polovina 20. století.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Abstraktní expresionismus
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_III/2_INOVACE_81_Jan Werich
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
VY_32_INOVACE_3D.9.12 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Geometrická abstrakce
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Impresionismus Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Významné nížiny, úvaly a pánve České republiky - interaktivní slepá mapa Autor: Mgr. Martin RosochaDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Koláž podle H. Bosche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Lucemburkové v Čechách I Autor: Mgr. Václav PražákDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Keith Haring Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Pop art Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
2. světová válka – Hon na Bismarck
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Realismus ve výtvarném umění
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Judaismus – počítání času
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Umění starověkého Říma
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

POP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_VV.kvinta.20 ŠkolaGymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 AutorMgr. Jana Kalvasová NázevPOP ART PředmětVýtvarná výchova Tematická oblastVýtvarná výchova pro kvintu, sextu, 1. a 2. ročník SŠ Šablona III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Ročník kvinta Metodický list/Anotace Prezentace v power pointu obsahuje o uměleckém stylu POP ART včetně obrázků, prezentace je zakončena otázkami a úkoly k tématu. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

 Vzniká v polovině 50. let 20. století v USA, uplatňuje se také především ve Velké Británii  Reakce mladých umělců na změny v poválečné společnosti  Zkratka z anglického popular art = populární masové umění  „Pop art chce bez jakékoli iluze dát slovo věcem samým“ (A. Warhol)

Inspiruje se:  reklamou  pop- kulturou  komerčním uměním  konzumním životním stylem  komiksem, filmem, fotografií  módou, designem

Charakteristika stylu:  Zářivé/ neonové či mdlé barvy  Velkoformátová díla  Technika sítotisku

 ( , USA)  Rodné kořeny má na Slovensku  Nejprve pracoval jako malíř a designér reklam, poté ilustroval knihy a navrhoval divadelní kulisy  výstava v New Yorku  1960 vytváří 1. sítotisky (inspirován komiksovými a hollywoodskými hvězdami – Pepek námořník, Superman, Elizabeth Taylor, Marylin Monroe  Masová výroba reklam  1. významná výstava pop artu – The New Realists (Warhol vystavoval Campbellovy polévky a série Dollarových bankovek)

 1963 – zřídil 1. ateliér Factory  1. film Tarzan and Jane Regained  Od 1965 spolupráce s hudební skupinou Velvet Undergroud (produkoval jim alba, účastnil se jejich multimediální show)  1966 film Chelsea Girls  1967 Expo (vystavoval autoportéty)  Přednášel na univerzitách  1968 Warhol postřelen, následky měl celý život (inspirace pro film I shot Andy Warhol)  70., 80. létá nadále vstoupá popularita, Warhol vydává umělecký časopis, píše divadelní hry a maluje portréty celebrit

 ( , USA)  Od mládí rád maloval (v divadle na jazzových koncertech – portréty hudebníků)  Od roku 1940 studoval umění ( musel studia přerušit, byl povolán do armády a bojoval ve Francii, Belgii a Německu)  výstava v New Yorku  Vyučoval na univerzitě  Od roku 1960 se zabývá komiksovou technikou a komiksovými postavami (Mickey Mouse, Bugs Bunny, Donald Duck)

 Lichtensteinovy malby - nadměrně zvětšené kopie rámečků komiksů s dialogy, neosobními černými čarami a barevnými puntíky (tzv. Benday dots) užívanými pro tištění barev na levném papíře.  Jeho obrazy jsou paradoxní - v žádné knize či publikaci nemohou být věrně reprodukovány – zmenšením se prakticky stanou nerozeznatelnými od svého komiksového vzoru.  Svým uměním se nijak nesnažil o komentování a kritiku stavu společnosti, pouze chtěl ukázat nové pojetí estetiky Ameriky 60. let 20. století.

 1. Čím se inspiruje pop art?  2. Na základě obrázků popiš témata pop artových děl.  3. Na internetu zjisti a poté popiš, jak probíhá technika sítotisku.  4. Vytvoř umělecký plakát o umělci pop artu.

Dějiny umění. Malířství. Sochařství. Architektura. 1. vyd. Praha: Argo, 1998, 319 s. ISBN [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: Obrázky z listů pochází z vlastní fotogalerie autorky (výstava Pop Art, MUMOK, Vídeň, 2012)