Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20 Popis výukového materiálu Název:Organizace a provoz – Podpisový řád, Provozní řád směnárny, Ubytovací řád, reklamační řád Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor:a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie c) H/01 Kuchař/kuchařka, Číšník/servírka Ročník:a) - 1. ročník, b) - 4. ročník, c) 3. ročník Předmět:a) Cestovní ruch, b) Hotelový provoz, c) OdO Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Cestovní ruch, Hotelový provoz a Odbyt a obsluha a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor
Organizace a provoz Provozní řády
Podpisový řád Základní zásady při podepisování - základní ustanovení - delegace podpisového oprávnění - způsob podepisování („zásada jediného podpisu na všech písemnostech“, podepisuje se vždy perem nebo kuličkovou tužkou, podpisy nelze zhotovovat mechanicky, aj.) Užívání razítek společnosti - evidence razítek (obsahovou náplň razítka neupravuje žádný právní předpis, zpravidla se uvádí – název spol. a právní norma, kontaktní údaje, zúčtovací údaje
Podpisový řád povinnost vést evidenci razítek, která obsahuje – otisk razítka s uvedením jména, příjmení a funkce zaměstnance, datum převzetí, datum vrácení razítka, datum vyřazení razítka z evidence - úřední razítko Rozsah závaznosti dokumentu - podpisový řád je závazný pro všechny pracovníky společnosti a za jeho dodržování zodpovídají všichni vedoucí pracovníci.
Provozní řád směnárny Metodický postup - odemykání, uzavírání a zabezpečení tohoto prostoru - řízení střediska - provozní doba střediska - provozní pravidla - provozní činnosti - předání a převzetí služby a tržeb - provozní zařízení na středisku
Ubytovací řád Zásady ubytování, oprávnění, povinnosti - povinnosti a oprávnění ubytovatele a objednatele (hosta) - nástup k ubytování, ukončení pobytu - úhrada ubytování - práva a povinnosti hosta - odpovědnost za škodu - odstoupení od smlouvy - stížnosti, reklamace, přání
Reklamační řád Právo na reklamování vadné věci nebo služby Odpovědnost za vady Uplatnění reklamace Součinnost spotřebitele při vyřizování reklamace
Reklamační řád Vyřízení reklamace - hostinská činnost - ubytování - doplňkový sortiment Náhrada nutných nákladů
Výstupy TEST Děkuji za pozornost 1. Jakou problematiku provozu řeší Podpisový řád? 2. Jakou problematiku řeší Provozní řád směnárny? 3. Jakou problematiku řeší Ubytovací řád? 4. Popište možnosti reklamace ve stravovacím zařízení a v ubytovacím úseku hotelu Odpovězte vlastními slovy a uveďte ukázku jednotlivých problematik