Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Advertisements

Sloveso BÝT – minulý čas
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_36.
Sloveso BÝT – přítomný čas
Číslo: VY_32_INOVACE_15_14 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Past simple.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_12 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Past simple.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_670_MINULÝ_ ČAS_SLOVESA_BÝT TÉMA: MINULÝ.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevGoing.
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Present continuous tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ02 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
to BE  was (1. a 3. osoba jednot.čísla) were (všechny ostatní osoby) I waswe were you wereyou were he she wasthey were it.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Předmět a očekávaný výstup
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_04_Minulý čas pravidelných sloves AUTOR: Bc. Petra Baťová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_44.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_428_Minulý čas slovesa TO BE AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Short answer VY_22_INOVACE_26 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Past simple – to be (negative) Název sady: Project 2 Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Past simple, Past continuous Název sady: Project 3 Číslo.
Sloveso TO BE V přítomném, minulém i budoucím čase Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_15.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková My family and I were in Italy last year. Where were you last summer?
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Sloveso být – minulý čas
VY_32_Inovace_ Present simple - question
VY_32_ Present simple - negative Project 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
VY_32_Inovace_ Sloveso „být“ (to be)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
VY_32_Inovace_ Past simple – to be Project 2
ANJ_Verbs TO BE PAST_02 Mgr. Filip Soviš
VY_32_Inovace_ Past continuous - negative Project 3
VY_32_INOVACE_222_Časy sloves
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ANJ_Verbs TO BE PRESENT_01 Mgr. Filip Soviš
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_Inovace_ To be – zápor Project 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Past simple – minulý čas prostý
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_VII_2_10 past simple „to be“ – negative, questions Šablona číslo: VII Sada číslo: 2 Pořadové číslo DUM: 10 Autor: Mgr. Radmila Smolíková

Anotace: past simple „to be“ – questions, negative Očekávaný výstup: žáci se naučí tvořit otázky i zápor v minulém čase slovesa „to be“ Typická věková skupina: let Klíčová slova: was, were, wasn´t, weren´t, was I? were you? Pomůcky a materiál: interaktivní tabule, sešit, psací potřeby Potřebný čas pro výuku DUM: 35 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Učitel žákům prezentuje látku na interaktivní tabuli, při procvičování se žáci aktivně zapojují. Cvičení realizují žáci ústně i písemně do sešitů. Kontrolní překlady jsou promítány na interaktivní tabuli.

zdroje PROJECT - Students´ Book 2, Tom Hutchinson, Oxford University Press 1999 PROJECT – pracovní sešit 2, Tom Hutchinson, Oxford University Press 1999

Sloves „to be“ v minulém čase prostém: I was you were he was she was it was we were you were they were

Zopakování a shrnutí: „to be“ v přítomném čase„to be“ v minulém čase I amI was you areyou were he ishe was she isshe was it isit was we arewe were you areyou were they arethey were

Zkus z přítomného času vytvořit minulý (věty si zapisuj do sešitu, naučíme se z nich tvořit otázku a zápor): 1. I am good at English. 2. We are at home. 3. He is my penfriend. 4. My parents are at the cinema. 5. Jane is in bed. 6. You are ill. 7. The pop concert is great. 8. They are on holiday. 1. I was good at English. 2. We were at home. 3. He was my penfriend. 4. My parents were at the cinema. 5. Jane was in bed. 6. You were ill. 7. The pop concert was great. 8. They were on holiday.

Pamatuješ si, kdy používáme minulý čas prostý (past simple)? O Minulý čas prostý u slovesa užíváme, pokud hovoříme o určité době v minulosti, např. last week, yesterday, yesterday afternoon, last night,..

A teď něco nového – tvoření záporu: Zápor v minulém čase prostém slovesa „to be“ tvoříme pomocí „not“ za slovesem: „was not“ zkracujeme na „wasn´t“, „were not“ zkracujeme na „weren´t“.

Z vět, které sis opsal do sešitu, vytvoř zápor: 1. I was good at English. 2. We were at home. 3. He was my penfriend. 4. My parents were at the cinema. 5. Jane was in bed. 6. You were ill. 7. The pop concert was great. 8. They were on holiday. 1. I wasn´t good at English. 2. We weren´t at home. 3. He wasn´t my penfriend. 4. My parents weren´t at the cinema. 5. Jane wasn´t in bed. 6. You weren´t ill. 7. The pop concert wasn´t great. 8. They weren´t on holiday.

A ještě se naučíme tvořit otázku: V otázce stojí sloveso před podmětem. Příklad: He was angry. – Was he angry? Otázku lze také utvořit pomocí tázacích výrazů jako Where ….?, When ….?, Why……? (Kde…..?, Kdy……?, Proč……?.) Příklad: Why was he angry? (Proč byl rozzlobený?)

Jednoduše vytvoř otázky: 1. I was good at English. 2. We were at home. 3. He was my penfriend. 4. My parents were at the cinema. 5. Jane was in bed. 6. You were ill. 7. The pop concert was great. 8. They were on holiday 1. Was I good at English? 2. Were we at home? 3. Was he my penfriend? 4. Were my parents at the cinema? 5. Was Jane in bed? 6. Were you ill? 7. Was the pop concert great? 8. Were they on holiday?

Podívej se, co už umíš se slovesem „to be“ v minulém čase prostém: kladná větazáporotázka I wasI wasn´twas I? you wereyou weren´twere you? he washe wasn´twas he? she wasshe wasn´twas she? it wasit wasn´twas it? we werewe weren´twere we? you wereyou weren´twere you? they werethey weren´twere they?

Zkus přeložit do angličtiny (budeme si „hrát“ s jednou větou): 1. Byl jsem doma. 2. Nebyl jsem doma. 3. Byl jsem doma? 4. Kdy jsem byl doma? 5. Proč jsem byl doma? 6. Kde jsem byl doma? 1. I was at home. 2. I wasn´t at home. 3. Was I at home? 4. When was I at home? 5. Why was I at home? 6. Where was I at home?

Co ses dnes naučil/naučila? O Zopakoval/zopakovala sis tvary slovesa „to be“ v minulém čase prostém. O U slovesa „to be“ umíš v minulém čase prostém tvořit otázku a zápor. O Víš, že minulý čas prostý u slovesa užíváme, pokud hovoříme o určité době v minulosti, např. last week, yesterday, last night, …….