Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák KOROZE Co má společného ? Spoje jsou „zoxidované“ Auto „kvete“ Potrubí „zkorodovalo“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

Kovy Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 11
Koroze kovů.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
REDOXNÍ DĚJ RZ
Chemické prvky-nekovy č.1
Tato prezentace byla vytvořena
VY_52_INOVACE_02/1/21_Chemie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Redoxní děje = oxidačně redukční
Chemie 8. ročník Kovy.
Kovy Chemie 8. třída.
5.4 Většinu prvků tvoří kovy
Kovy Mgr. Helena Roubalová
Integrovaná střední škola, Slaný
EU-ICT-Ch-9-02 Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky se společnými vlastnostmi kovů a.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s vlastnostmi a využitím železa,
REAKTIVITA KOVŮ Chemie 9. ročník
Digitální učební materiál
Kovy Z prvních 92 prvků (po uran) je 70 kovů a pouze 22 polokovů a nekovů. Nejrozšířenějším kovem v zemské kůře je hliník, následovaný železem.
Kontrolní práce č. 6 ST – 1SD
ŽP – základní pojmy Ekologie … věda o vztazích mezi organismy a jejich životním prostředím a mezi organismy navzájem (Ernest Haeckel 1866) Environmentalistika.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Kovy Fe, Al, Cu, Pb, Zn, Ag, Au.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_42.
Ondra Kutílek , Štěpán Pém
Řada napětí kovů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-3 Anorganická.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Koroze Povlaky.
Vznik a vývoj atmosféry Země
Tavení k oddělení kovonosných a jalových částí vsázky do 2 nebo více
PRŮMYSLOVÉ VYUŽITÍ ELEKTROCHEMIE
Kyslík.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – chemické prvky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák REDOXNÍ REAKCE.
Vytápění Materiály potrubí ve vytápění. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Ch_021_Koroze Ch_021_Chemické reakce_Koroze Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák NEKOVY - plynné O N Rn kyslík dusík vzácné plyny vodík He Ar Ne Xe Kr halogeny.
KOVY, NEKOVY, POLOKOVY obecně. KOVY elektrická a tepelná vodivost kovový lesk kujné, tažené kromě rtuti Hg pevné látky.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
- leskle stříbřitý kov s modrým nádechem - málo reaktivní - za zvýšené teploty reaguje s halogeny, borem, uhlíkem, fosforem, arsenem a sírou - nereaguje.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.
VÝROBA OCELI Co má společného ? železo litinové klepadlo rez a
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Víš, proč se naší zemi říká Modrá planeta?
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Výstup: VY_52_INOVACE_CH.9.21
Kovy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Chemie 8. ročník KOVY, NEKOVY A POLOKOVY.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
KORÓZIA Chémia IX.A Natália Baisová Alžbeta Vajnerová.
Koroze Koroze je rozrušování materiálu vzájemným chemickým působením materiálu a korozního prostředí. V případě kovů zpravidla komplexní chemické.
Koroze.
VY_52_INOVACE_12 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová ŽELEZO.
VÝSKYT ryzí - meteority ( s niklem)
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák KOROZE Co má společného ? Spoje jsou „zoxidované“ Auto „kvete“ Potrubí „zkorodovalo“

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Co budeme chtít vědět : Kde se rez bere? Co může způsobit? Jak souvisí s chemií Má nějaký význam? Jak se bránit korozi?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Podmínky vzniku koroze - kovový materiál - kyslík v atmosféře -vzdušná vlhkost -voda -kyselé prostředí – např. kyselý déšť -teplo

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Co způsobuje: - dochází ke změně vzhledu až po úplný rozpad celistvosti materiálu - samovolné, postupné rozrušení kovů či nekovových organických i anorganických materiálů - dochází ke vzniku především oxidů a hydroxidů na povrchu kovů

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 A co chemie? Fe …… FeO, Fe(OH) 2 Al …… Al 2 O 3 Si ….. SiO 2 Kov + kyslík, voda, oxidy v ovzduší,.. oxidy, hydroxidy, karbidy,… OXIDACE

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Význam koroze pro člověka - v ČR koroze způsobí každoročně škody za cca 25 miliard Kč (rozpad materiálů) - náklady na ochranu proti korozi Negativní: Pozitivní: - u některých neželezných kovů zamezuje průnik koroze do hloubky materiálu = PASIVACE kovů (Al, Zn, Pb, Cu…) - ochrana turbín vodních elektráren

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Jak se bránit negativní korozi: Omezit přístupu- vlhkosti - vzduchu - agresivních látek – kyselin, oxidů, solí kyselin Možnosti: - oleje, vazelíny - barvy, laky, fermeže - suché prostředí - pokovování materiálů ( Zn, Ni, Cr, Pb, …) - použití plastů

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 corrosion = ??? iron = železo oxidation = oxidace metal = kov protection from corrosion = obrana proti korozi a stainless steel = nerez ocel

Elektronické učební materiály - II. stupeň Chemie 9 Použité zdroje: