Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HUDBA PŘELOMU 19. A 20. ST..
Advertisements

Impresionismus v českých zemích
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Hudba 20. století.
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
Vážná hudba první poloviny 20.století
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Romantismus v hudbě německých skladatelů
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
(do začátku druhé světové války).  citlivost a dramatičnost ve skladbách  Richard Strauss Gustav Mahler.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Hudební skladatelé ovlivnění impresionismem
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_1C4 DRUHÁ VÍDEŇSKÁ ŠKOLA
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Expresionismus Expresionismus - evropský umělecký směr.
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
ANTONÍN DVOŘÁK.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_20_Opakování IV.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Poezie ve světové literatuře
Meziválečná doba Malíři.
V bludišti stylů Igor Stravinskij a jeho hudba 20. století
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
BEDŘICH SMETANA. Bedřich Smetana (1824–1884) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_16_Bedřich Smetana.
ANTONIO VIVALDI.  Název školy: Základní škola Francova Lhota  Autor: Mgr. Lada Martinková  Název: VY_32_INOVACE_08_Antonio Vivaldi  Číslo projektu:
70. a 80. léta v české moderní populární hudbě. Název školy: Základní škola Francova Lhota Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada.
ANTONÍN DVOŘÁK. Antonín Dvořák (1841–1904) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_17_Antonín Dvořák.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA 30. a 40. léta 20. století TEST.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 2. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_20_ Vážná hudba 20.století.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_08:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební klasicismus.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_13:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: léta 20.století.
 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Vážná artificiální.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
HUDBA  Pozdní romantismus, expresionismus (snaha o nový hudební výraz a kompoziční přístup)  Biblické náměty.
IMPRESIONISMUS Markéta Svobodová. IMPRESIONISMUS směr, který vznikl koncem 19. st. ve Francii Výraz imprese = dojem, vjem nebo otisk Výraz „prchavý okamžik“
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Joseph Haydn.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/16
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny hudby a její osobnosti
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Dějiny hudby a její osobnosti
Transkript prezentace:

Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část

Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_18_Vážná (artificiální) hudba 20. století (1. část) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: V 1. části žák získá poznatky o různých směrech, které se rozvíjely od počátku 20. století až do konce 2. světové války. Žák bude seznámen s osobnostmi, které byly těmito směry ovlivněny. Očekávaný výstup: Žák bude schopen alespoň několika větami povyprávět o jednotlivých směrech hudby 20. století. Druh učebního materiálu: Pracovní prezentace.

Vážná (artificiální) hudba 20. století Hudbu 20. století lze rozdělit na 2 období: 1.počátek 20. století – konec 2. světové války léta – současnost Jednotlivá období lze pak také rozčlenit na různé směry, kterými se hudba ubírala. Hudba 20. století se vyznačuje prudkými změnami.

Vážná (artificiální) hudba 20. století Ke směrům prvního období hudby 20. století patří: 1. POZDNÍ ROMANTISMUS -představitelé: Richard Strauss, Gustav Mahler 2. IMPRESIONISMUS -představitelé: Claude Debussy, Maurice Ravel 3. EXPRESIONISMUS -představitel: Arnold Schönberg 4. NOVÁ HUDBA VE FRANCII -představitel: Igor Stravinskij 5. NOVOKLASICISMUS -představitel: Paul Hindemith

1. POZDNÍ ROMANTISMUS Richard Strauss -německý hudební skladatel a dirigent -v Německu byl prohlašován za jednoho z největších hudebníků všech dob -jeho osobní i umělecký život byl šťastný -Dílo: opery Salome, Elektra, Růžový kavalír Gustav Mahler -hudební skladatel, narozený v židovské rodině na Vysočině -psal symfonie a písně

2. IMPRESIONISMUS Slovo impresionismus pochází z francouzského impression, což znamená dojem. Říká se, že hudba impresionistů je jako obraz. Vychází z romantismu. Impresionisty byli nazýváni i malíři, kteří chtěli na plátně zachytit tzv. prchavý okamžik. Claude Debussy -žil jako svobodný umělec a bohém -vytvořil nový hudební styl, který je zcela moderní -Dílo: Faunovo pozdní odpoledne Maurice Ravel -byl neuvěřitelně pilný a pracovitý -byl bytostí neromantickou -Dílo: Bolero

3. EXPRESIONISMUS Arnold Schönberg dvanáctitónová řada. Vytvořil svůj vlastní hudební systém, jehož základem je dvanáctitónová řada. Jednotlivé tóny poté očísloval a komponoval na základě číselných kombinací = DODEKAFONIE. Hudba expresionistická je založena na výrazu. Expresionismus je něco jako výrazově „hranatý“ a „vypjatý“. Dílo: Pierrot lunaire (Náměsíčný pierrot) Pierrot je postava francouzského divadla. Je to komická postava a objevuje se v pantomimě.

4. NOVÁ HUDBA VE FRANCII Igor Stravinskij -působil jako skladatel, klavírista a dirigent svých děl -Dílo: Svěcení jara

5. NOVOKLASICISMUS Paul Hindemith -hudební skladatel, violista, houslista, komorní hráč a pedagog -ovládal mnoho hudebních nástrojů

Vážná (artificiální) hudba 20. století Obrázky: Dostupné na Google na www:. la-musica-classica-in-steaming_post html Videa: Dostupná na Youtube na www:.