VY_32_INOVACE_8_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_2_NÁBOŽENSTVÍ A JINÉ SEKTY Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, příspěvková organizace Registrační.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁBOŽENSTVÍ VE SVĚTĚ Klademe si otázky týkající se vzniku a podstaty světa. Lidé mají různý názor, zda svět stvořil Bůh či ne. Je jich více nebo jen.
Advertisements

Vypracovala Ludmila Kebzová
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ.
V současném světě – 2 názory na svět
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Názor na svět: věřící, bez vyznání a ateisté
JIHOZÁPADNÍ ASIE = „BLÍZKÝ VÝCHOD“
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Islám Petr Machala.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.62 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Světová náboženství.
Obyvatelstvo – struktura národnostní a náboženská
Občanská výchova 7. ročník
Islám.
Světová náboženství.
KŘESŤANSTVÍ.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09.
Arabská říše Islám.
Co je typické pro židy?.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Islám Arabská říše.
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
RISK Náboženství.
Asie - obyvatelstvo. Asie - obyvatelstvo Světadíl s největším počtem obyvatel na světě (asi 4 mld. lidí) Světadíl s největším počtem obyvatel na světě.
Vypracoval: Jakub Moravec
Islám Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_3D.7.05
Mohamen Jasenovský Jaroslav.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Náboženství - opakování
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
Víra a náboženství Výchova k občanství – 6. ročník
Arabové a jejich výboje
Náboženství - islám Název školy
Duchovní je obecné označení osoby, která je prostředníkem mezi věřícími a Bohem (což ovšem neznamená, že kontakt s Bohem nemohou věřící navázat přímo,
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Náboženství Autor: Mgr. Jiřina.
Muhammad Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Opakování - náboženství
Geografie Věda, která zkoumá krajinnou sféru (od 6 – 70 km pod zemským povrchem – až po 30 km nad zemským povrchem) Jaký je svět kolem nás? Proč je plný.
Světová náboženství. Světové náboženství není založeno jen pro jeden národ, ale má své příznivce po celém světě.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Náboženství v Asii Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_V_LIDSKEM_SPOLECENSTVI_11.
Islám. Monoteistické náboženství Druhé největší náboženství světa Založené na učení proroka Muhammada Stoupenci Islámu: muslimové Prameny islámu: Korán,
Islám Štěpán Křenovský, Jakub Šťastný, Antonín Krejča, Jan Danda, Matyáš Danda V2A 2015.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Anotace: Prezentace pro 7. ročník. K výkladu o Arabské říši a základech islámského náboženství. Slouží též k zápisu do sešitu a procvičení nových pojmů.
Světová náboženství. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Židovství Judaismus. Toto náboženství pochází z Izraele Teologie judaismu slouží jako základ mnoha jiných náboženství včetně dvou nejrozšířenějších, křesťanství.
Pokračování antické tradice
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Judaismus (židovství)
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Buddhismus Michaela Hrušková.
POČÁTKY ISLÁMU, VÍRA A TRADICE
Náboženství a fanatismus
STŘETÁVÁNÍ KŘESŤANSTVÍ
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Téma (název prezentace)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Židovství - Judaismus Pavel Novák, Roman Budějský, Tereza Dvořáková, Veronika Velichová, Zuzana Veselá.
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ.
Arabská říše ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová. Arabská říše  vznik na Arabském poloostrově v 7. století  obyvatelé – kočovní pastevci (beduíni)
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_8_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_2_NÁBOŽENSTVÍ A JINÉ SEKTY Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, příspěvková organizace Registrační číslo: cz.1.07/1.4.00/ Mgr. Ladislava Hofmanová

* Pojem pro velmi rozmanité soustavy jednání, symbolů a představ, jimiž různá společenství vyjadřují reálný, životní, osobní vztah k transcendentní zkušenosti.

* Každé náboženství má společné rituály nebo bohoslužby, určité představy o světě a místě člověka v něm a většina náboženství vyžaduje i určitou morálku. Většina náboženství se chápe jako vztah k osobnímu Bohu nebo božstvům.

* Označení náboženské nebo názorové skupiny, která se odpojila od větší, zavedené skupiny. Takové oddělené mohou mít s původní skupinou společné části zásad, víry a praktik. * Sekty bývají často označovány organizace, které členům vymývají mozek či s nimi manipulují, zmocňují se jejich majetku nebo podstatné jeho části, způsobují závislost členů na sektě, zneužívají práce členů či pronásledují ty, kteří sektu opustili, nebo ji kritizují.

* Odmítání víry v existenci Boha či božstev.

* Náboženství založené na učení proroka Muhammada. * Stoupenec islámu se nazývá muslim, což znamená „ten, kdo se podřizuje“. * Počet muslimů je 1 až 1,8 miliardy, což z islámu činí po křesťanství druhé největší náboženství světa.

5. Pouť do Mekky (jednou za život, umožňuje-li to finanční situace a zdravotní stav muslima). 1. Víra v jedinost Boží a božské poslání Mohameda-Šahada. 2. Modlitba - salát (pětkrát denně s qiblou v Mekce). 3. Půst (v měsíci Ramadánu od úsvitu do soumraku - Saum). 4. Udílení almužny chudým.

* Ženy nemohou působit ve vedoucí pozici jako jsou vůdkyně, ministryně a členové legislativy. * Muži je povoleno maximální počet čtyř žen s tím, že s nimi musí zacházet spravedlivě a rovně. * Korán jasně udává, že svědectví dvou žen je rovno svědectví jednoho muže. * Rozvod není častý, i když ho islám připouští jako poslední možnost.

* Muslimové věří, že Bůh Muhammadovi zjevil Korán, který považují za základní prameny islámu. * Základní knihou islámu je Korán.

* Je termín, který označuje (zhruba od 19. století) náboženství židovského národa – Izraele. * Tradice: 1. Náboženský život žida začíná již osmý den po narození obřízkou. Obřízka je v judaismu znamením smlouvy s Bohem. 2. Narodí-li se prvorozený syn, musí jej otec podle biblického nařízení vykoupit. Tento obřad se provádí po obřízce, poté, co je chlapci dáno jméno. 3. Svatbu provádí rabín, který zde slouží jako soudce.

* Synagoga (někdy nazývaná nesprávně "židovský kostel") je místem, kde se věřící scházejí k modlitbě. * Svatbu provádí rabín, který zde slouží jako soudce.

* Od 1. září 1941 museli Židé v Německu a v „Protektorátu“ na veřejnosti na oděvu nosit viditelnou žlutou hvězdu s nápisem „Jude“ („Žid“). Toto znamení musely nosit i děti starší šesti let. Viditelným označením Židů se je nacisté snažili vyřadit ze společnosti.

* Buddhismus je nábožensko-filosofický systém, jehož základ vytvořil Gautama Buddha pravděpodobně v 5. století př. n. l. v severovýchodní Indii. * Je označován jako ateistické náboženství.

Buddhismus Judaismus Islám Křesťanství Po kliknutí na obrázek bude přiřazena správná odpověď

* * * n.jpg n.jpg * * * CZ.jpg CZ.jpg * Dostupné pod licencí: Creative Commons * * * Dostupné pod licencí: Creative Commons * * * * Dostupné pod licencí: Creative Commons *