Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, 9. 6. 2016 RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Advertisements

Krajské akční plány Základní východiska
Metodický výklad výzvy
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Zasedání Regionální stálé konference pro území Olomouckého kraje Olomouc,
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Jana Stará
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Úvodní workshop Olomouc, Ing. Lenka Polachová projektová manažerka projektu.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
PLATFORMA PODPORY ŠAP a PA VE ŠKOLÁCH
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Podpora krajského akčního plánování
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Základní informace k ŠAP a PA
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Pracovní skupina Vzdělávání
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Implementace Krajského akčního plánu 1 v Karlovarském kraji
Vítejte na třetí místní konferenci
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Výsledky analýzy potřeb VOŠ
Transkript prezentace:

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Povinnou součástí přípravy KAP je zpracování dvou analytických dokumentů: Analýza potřeb v území Analýza potřeb ve školách Další krok: Prioritizace potřeb na území kraje Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Analýza potřeb v území Je analýzou vývoje trhu práce a vzdělávacího systému v území kraje Zdrojem jsou strategické dokumenty na úrovni kraje a regionálně specifická data od MŠMT, MPSV, ČSÚ a NÚV Zpracovatelem je RT KAP spolu s externími odbornými pracovníky – zástupci SŠ, VOŠ, VŠ, ÚP, HK, PPP, DDM, CUOK, zaměstnavatelů, atd. Struktura analýzy je nastavena v souladu s povinnými tématy dle metodiky KAP Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Analýza potřeb v území Povinná témata: podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě, a to průřezově pro VOŠ, SŠ, ZŠ a pro oblast iniciativy a kreativity také pro MŠ; podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální vzdělávání), také tato podpora je určena VOŠ, SŠ, ZŠ a MŠ; podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů; rozvoj kariérového poradenství; podpora je určena ZŠ, SŠ, VOŠ, a VŠ; rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání; podpora inkluze – plošná podpora inkluze na VOŠ, SŠ, dále přechody žáků ze ZŠ na SŠ, setrvání v SŠ, přechod na VOŠ/VŠ, trh práce, a to především pro marginalizované skupiny infrastruktura a investiční vybavení SŠ, VOŠ (oblast podpory přírodovědného a technického vzdělávání, podpora center odborného vzdělávání, podpora cizích jazyků, konektivity škol a digitálních kompetencí, sociální inkluze, celoživotního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání). Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Analýza potřeb v území Nepovinná témata: Rozvoj výuky cizích jazyků ICT kompetence Čtenářská a matematická gramotnost Nepovinná témata byla v analýze zařazena v souladu s potřebami k jednotlivým tématům povinným. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Analýza potřeb v území Základní logická linka analýzy: Každá žádoucí změna (cíl) je upřesněna tak, aby byla vyhodnotitelná. Tedy, aby v budoucnu bylo možno posoudit, zda ke změně došlo. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání ProblémPříčinaŽádoucí změna/Cíl

Analýza potřeb v území Zobecněný přehled cílů /priorit (bez ohledu na pořadí): -Podpora kompetencí k podnikavosti a kreativitě žáků i učitelů -Podpora spolupráce zaměstnavatelů a škol v oblasti odborných praxí a kariérového poradenství -Podpora propagace technických oborů a řemesel -Podpora transformace výchovných poradců na kariérové -Podpora rozvoje školských poradenských zařízení (především činnost školních psychologů a podpora vzdělávání mimořádně nadaných) -Podpora jazykového vzdělávání (především u technických oborů a řemesel) -Podpora matematické gramotnosti -Podpora celoživotního vzdělávání (zapojení škol do systému rekvalifikací) -Podpora investic do infrastruktury pro školy s technickými, přírodovědnými a řemeslnými obory (včetně jazykové a matematické gramotnosti) Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Analýza potřeb ve školách Materiál byl vytvořen v rámci projektu P-KAP, který je zaměřen na metodickou podporu KAP. Řešitelem projektu je Národní ústav pro vzdělávání. Podkladem pro analýzu bylo dotazníkové šetření, které proběhlo na SŠ a VOŠ na přelomu roku Tematické oblasti v dotazníkovém šetření byly totožné jako v Analýze potřeb v území. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Analýza potřeb ve školách Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Analýza potřeb ve školách Hlavní zjištění: Školy v Olomouckém kraji zdůrazňují především rozvoj infrastruktury škol a podporu odborného vzdělávání, včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů. Třetí nejdůležitější oblastí je podpora kompetencí k podnikavosti, kreativitě a iniciativě. Nejmenší důležitost je školami v Olomouckém kraji přisuzována kariérovému poradenství a inkluzivnímu vzdělávání. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání

Děkuji za pozornost RNDr. Bronislava Vláčilová, věcná manažerka KAP